کد خبر 1256242
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۱
محمد عبدالسلام

رئیس هیات مذاکره کننده یمن تاکید کرد که عربستان دیگر قادر به توقف جنگ نیست؛ زیرا آمریکا بنا به منافع راهبردی، با تمام قوای خود می‌کوشد تا این جنگ را ادامه دهد.

به گزارش مشرق، محمد عبدالسلام در گفتگوی اختصاصی با شبکه خبری العالم که فردا یکشنبه پخش خواهد شد، گفت: دروازه اصلی به سمت صلح، توقف جنگ و رفع محاصره است.

وی افزود: صنعا برای ریاض تاکید کرد که آماده است تا ریاض توقف جنگ و رفع محاصره را اعلام کند؛ سپس صنعا تضمین هایی به عمان بدهد و از این گام استقبال کند و توقف هرگونه اقدام از جانب خود را اعلام کند.

رئیس هیات مذاکره کننده یمن تاکید کرد که با مسئولان سعودی در جده و ریاض و ظهران الجنوب و صنعا دیدار کرده است.

عبدالسلام خاطرنشان کرد: ما بر این عقیده هستیم که پیچیدگی های این جنگ و فضای حاکم بر این جنگ به گونه ای شده است که عربستان به تنهایی دیگر قادر به توقف جنگ نیست. زیرا آمریکا بنا به منافع راهبردی خود خواه برای تشدید اوضاع در منطقه و فروش سلاح، تحت فشار گذاشتن عربستان و باج گیری و دیگر مسائل، تمام قوای خود را برای ادامه دادن به این جنگ بکار گرفته است. ما آماده هستیم تا شما توقف جنگ و رفع محاصره را اعلام کنید و ما نیز تضمین هایی به عمان ارائه می دهیم مبنی بر آنکه بلافاصله با صدور بیانیه ای از این گام استقبال کنیم و توقف هرگونه اقدامات از جانب خود را اعلام کنیم.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۲:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۷
    2 0
    عربستان و اعتلاف عربی برای منافع و آمریکا و حفظ امنیت رژیم اسرائیل می‌جنگند ! با خوش خدمتی شیخ نشین های عرب به یهود و اسرائیل در واقع بقای حکومت آل های منطقه هم توسط آمریکا و یهود بین المللی تضمین می‌شود ..
  • IR ۰۰:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۸
    1 0
    تا وقتی امریکا نیاز دارد به ال سعود اسلحه بفروشد این جنگ یا جنگ های دیگری را به ال سعود فرو میکنند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس