کد خبر 1256236
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۶
اسرائیل

منابع مصری خبر دادند که هیأت امنیتی صهیونیستی در جریان دیدار با مسئولان مصری، از آنان خواستند که با میانجیگری، از حملات مقاومت فلسطین و حزب الله جلوگیری کنند.

به گزارش مشرق، یک هیأت بلندپایه صهیونیست صبح امروز یکشنبه وارد مصر شدند تا با مسئولان مصری، میانجیگری بین تل آویو و گروههای فلسطینی را بررسی کند.

روزنامه العربی الجدید به نقل از «منابع مصری ویژه» گزارش داد، اعضای این هیأت حامل پیامهای مربوط به وضعیت نوار غزه بودند و به محض ورود به قاهره، با «عباس کامل» رئیس سرویس اطلاعات مصر و چند نفر از فرماندهان امنیتی این کشور به ویژه «احمد عبدالخالق» مسئول پرونده فلسطین در این سرویس دیدار کردند.

به گفته این منابع، زمان‌بندی این سفر به خاطر تنش اخیر در مرزهای شمالی فلسطین اشغالی بوده است؛ به ویژه اینکه حزب الله پاسخ تجاوزات صهیونیستها را داد.

منابع مذکور ادامه دادند، سفر این هیأت، چند ساعت به طول انجامید و «مسئولان اسرائیلی از قاهره خواستند که به گروههای فلسطینی فشار وارد کند تا آتش‌بس حفظ شود و [این گروهها] با هماهنگی حزب الله در هیچ اقدام خصمانه‌ای علیه شهرک‌های صهیونیستی مشارکت نداشته باشند».

این منابع تأکید کردند، محافل امنیتی و نظامی صهیونیست بسیار نگران هستند که در چند جبهه وارد یک جنگ جدید شوند و این هیأت «به طرف مصری گفت که جنبش حماس را مجبور کند که پرتاب بالنهای آتش‌زا را متوقف کند».

این هیأت همچنین وعده‌هایی داد که برای ساکنان نوار غزه تسهیلاتی فراهم خواهد کرد؛ کما اینکه چندبار چنین وعده‌هایی داده، ولی به هیچ یک عمل نکرده است.

به گفته منابع مصری، صهیونیستها همچنین اذعان کردند که نگران این هستند نیروهای مقاومت، قدرت این رژیم را تحلیل ببرند؛ چرا که به ادعای آنان، حزب الله قصد دارد با حمایت گروههای فلسطینی، درگیری جدیدی را با رژیم صهیونیستی آغاز کند و تل‌آویو با میانجیگری مصر در تلاش است که از این مسئله جلوگیری کند.

این در حالی است که «سید حسن نصرالله» دبیر کل حزب الله لبنان شامگاه گذشته تأکید کرد که این جنبش قصد درگیری با صهیونیستها را ندارد، ولی اگر تجاوزی از سوی این رژیم صورت گیرد، حزب الله قطعا پاسخ خواهد داد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس