آمریکا

برای نخستین بار از ماه فوریه (بهمن ماه) تا کنون موارد روزانه ابتلا به ویروس کرونا در آمریکا از ۱۰۰ هزار نفر فراتر رفته است.

به گزارش مشرق، برای نخستین بار از ماه فوریه تا کنون، میانگین تعداد مبتلایان به کرونا در آمریکا از ۱۰۰ هزار نفر در روز فراتر رفته است.

آخرین بار روز ۱۱ فوریه (۲۳ بهمن ۱۳۹۹) بود که موارد ابتلا به کرونا در آمریکا بیش از ۱۰۰ هزار نفر گزارش شده بود.

«جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا روز شنبه نیز در توییتی هشدار داد: «سویه دلتا در حال افزایش است، اما ما قدرت داریم آن را متوقف کنیم. واکسن بزنید.»

خبرگزاری «آسوشیتدپرس» نیز شنبه شب به وقت تهران گزارش داد، ایالات متحده در حال حاضر به طور متوسط روزانه ۱۰۰  هزار مورد جدید ابتلا به کرونا مواجه است و به نقطه عطفی برمی‌گردد که آخرین بار در  زمستان گذشته با آن مواجه بود. مقام‌های بهداشتی آمریکا نگرانند که اگر تعداد بیشتری از آمریکایی‌ها از واکسن کرونا  استفاده نکنند، موارد بستری شدن و مرگ و میر افزایش یابد.

 طبق گزارش «مراکز بیماری و پییشگیری فدرال» آمریکا در دو روز گذشته، بیش از ۱۶۶ میلیون نفر یا همان نیمی از جمعیت ایالات متحده به طور کامل تحت واکسیناسیون قرار گرفته‌اند، جهش ویروس کرونا، از جمله گونه «دلتا» که بشدت مسری است، به کانون بحران در سراسر آمریکا منجر شده است و مجدداً صحبت‌هایی از وضع مجدد محدودیت‌های کرونایی در ایالات آمریکا و تزریق یک دُز سوم واکسن برای مردم آمریکا تقویت شده است.

بر اساس آخرین آمار دانشگاه جانز هاپکینز، تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در آمریکا به بیش از ۳۵ میلیون و هفتصد هزار نفر رسیده که از این تعداد بیش از ۶۱۶ هزار نفر جان خود را به دلیل ابتلا به این ویروس از دست داده‌اند.

در حال حاضر بیش از ۲۰۲ میلیون نفر در جهان به ویروس کرونا مبتلا شده و از این تعداد ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جان خود را از دست داده‌اند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ناشناس IR ۲۲:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۷
    6 0
    در ۳۵۰ میلیون نفر..آمار مرگ و میر روزانه رو هم مینوشتید! با این حرفها سعی میکنید ثابت کنید مدیریت کردید؟باید پلسخگوی بی گناههایی باشید که روزانه پر پر میشن..
    • IR ۲۳:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۷
      1 1
      اون چیزی که من از مرگ و میر کرونا شاهدش بودم اینه که خود کرونا خیلی کمتر از اشتباهات پزشکی پیرامون درمان کرونا، باعث کشتار شده
  • احمد IR ۲۳:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۷
    3 0
    آمار در کشور ما که بیشتر از آمریکاست!! چون ما 80 میلیون نفر هستیم حدود 40 هزار مبتلا داریم در حالیکه آمریکا 350 میلیون جمعیت دارد و 100 هزار مبتلا

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس