آمریکا

نتایج یک تحقیق نشان می‌دهد، تلاش کاخ سفید برای تغییر الگوی مصرف انرژی در آمریکا و رفتن به سمت خانه‌های تمام برقی باعث می‌شود که هزینه قبض‌های خانوارهای کم‌درآمد این کشور به شکل چشمگیری افزایش یابد.

به گزارش مشرق به نقل از راشا تودی، نتایج یک تحقیق نشان می‌دهد که تلاش کاخ سفید برای سوق دادن خانوارها به سمت عدم استفاده از گاز طبیعی و ایجاد الگوی خانه‌های تمام برقی باعث می‌شود که هزینه قبض‌های خانوارها به خصوص خانوارهای کم‌درآمد به میزان قابل توجهی افزایش یابد.

در واقع کاخ سفید تلاش می‌کند با این اقدام میزان آلایندگی ناشی از مصرف گاز طبیعی در ساختمان‌ها و مناطق مسکونی را پایین بیاورد. اما این مسأله می‌تواند از نظر مالی به خانوارهای کم درآمد این کشور آسیب بزند.

کاترین هاوسمان، استادیار دانشگاه‌های میشیگان به همراه لوکاس دیویس از دانشگاه کالیفرنیا در تحقیق خود می‌گویند، رفتن به سمت استفاده از برق به جای گاز طبیعی هزینه قبوض خانوارها را افزایش داده و این مسأله بیش از همه خانواده‌های کم‌بضاعت را تحت تأثیر قرار می‌دهد و به احتمال زیاد به نابرابری‌های اجتماعی موجود دامن خواهد زد.

تحقیق این کارشناس آمریکایی که با استفاده از اسناد تاریخی انجام شده، نشان می‌دهد که تاسیساتی که مشتریان گاز خود را در نتیجه اجرای این سیاست از دست می‌دهند، مجبور می‌شوند هزینه‌های مرتبط با نگهداری و تعمیرات شبکه خطوط لوله گاز را بین مشتریان باقیمانده سرشکن کنند.

این تحقیق می‌گوید: کاهش ۱۵ درصدی مشتریان گاز طبیعی در مناطق مسکونی باعث می‌شود که هزینه مشترکان باقیمانده افزایش یابد. در واقع اگر تعداد مشترکان گاز حدود ۹۰ درصد کاهش یابد، هزینه قبض خانوارهایی که همچنان در شبکه توزیع گاز باقی می‌مانند سالانه ۱۵۰۰ دلار افزایش خواهد یافت.

این تحقیق همچنین می‌افزاید که جمعیت سیاه‌پوستان آمریکایی بیش از دیگر اقشار این جامعه از محل اجرای این سیاست آسیب خواهد دید.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۲:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۷
    1 0
    شما ایرانو بچست امریکارو ولش کن
  • ناشناس IR ۲۲:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۷
    1 0
    در خصوص افزایش هزینه قبوض و سایر هزینه ها در ایران هم بد نیست بنویسید..

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس