روسیه

یک وبگاه ویژه امور نظامی از تمرین مشترک نیروی‌های هوایی روسیه و ازبکستان در شبیه سازی بمباران اردوگاه شبه نظامیان در مرز با افغانستان خبر داد.

به گزارش مشرق، یک وبگاه ویژه امور نظامی نوشت که نیروی هوایی روسیه  با استفاده از چهار بمب افکن «توپولوف -۲۲» در رزمایش با ازبکستان نزدیک مرز این کشور با افغانستان، بمباران اردوگاه شبه نظامیان را تمرین خواهند کرد.

به گزارش وبگاه «دیفنس ورلد» وزارت دفاع روسیه پنجشنبه اعلام کرد توپولوف‌های-۲۲ از یک فرودگاه در منطقه «ساراتوف» برخاسته و به محل تمرین پرواز می‌کنند و سپس وظایف حملات گروهی بمباران علیه اردوگاه های شبه نظامیان و انبارهای مهمات را با ازبکستان تمرین می‌کنند.

این بمب افکن مافوق صوت دوربرد برای درگیر شدن با اهداف دریایی و زمینی با موشک‌های هدایت شونده و بمب های هوایی طراحی شده است.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد چند فروند جنگنده «میگ -۲۹» و نیروهای پدافند هوایی و نیروی هوایی جمهوری ازبکستان پوشش بمب افکن‌های روسی را تامین می‌کنند.

این رزمایش تا ۱۰ اوت درمنطقه هم مرز با افغانستان با حضور ۱۵۰۰ نظامی ادامه خواهد داشت. این رزمایش همچنین شامل  مشارکت هواپیماهای تهاجمی از پایگاه هوایی «کانت» روسیه در قرقیزستان از جمله «سوخو-۲۵» و بالگردهای «ام آی-۸» است.

یش از این دفتر مطبوعاتی روسیه اعلام کرده بود بیش از ۱۵۰۰ نظامی از روسیه، تاجیکستان و ازبکستان در رزمایش مشترک در منطقه نظامی «حرب میدون» در ۲۰ کیلومتری مرز افغانستان که قرار است بین ۵ تا ۱۰ اوت (۱۴ تا ۱۹ مرداد) برگزار شود، شرکت خواهند کرد.

پیش از این و همزمان با افزایش همکاری‌های روسیه با متحدانش در آسیای میانه به دنبال آغاز خروج آمریکا از افغانستان در بحبوحه درگیری‌ها با طالبان، مسکو از انتقال جنگنده‌های خود به تاجیکستان خبر داد.

بر اساس توافق‌نامه‌ای که در اکتبر ۲۰۱۲ امضا شد، پایگاه نظامی روسیه در تاجیکستان تا سال ۲۰۴۲ باقی خواهد ماند. پیش از این «سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه و «شرالی میرزو» وزیر دفاع تاجیکستان در تماسی تلفنی درباره اقدام‌های مشترک برای مقابله با تهدیدهایی که از سوی طالبان در منطقه مرزی تاجیکستان و افغانستان ایجاد شده، صحبت کردند.

بعد از توافق فوریه ۲۰۲۰ آمریکا و طالبان و امضای «توافقنامه صلح» بین دو طرف، روند خروج نظامیان آمریکایی و متحدان این کشور از افغانستان شروع شد. این در حالی است که طی هفته‌های اخیر جنگ در افغانستان شدت گرفته و طالبان موفق شده‌اند بسیاری از مناطق افغانستان را به تصرف خود درآورند.

ایالات متحده و دیگر کشورهای عضو ناتو در سال ۲۰۰۱ در پاسخ به حملات ۱۱ سپتامبر همان سال در آمریکا، به افغانستان حمله نظامی کردند و از آن زمان، حضور نظامی و اشغالگری آنها در افغانستان ادامه داشته است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس