ورزشکار

وزیر ورزش کشور عربستان سعودی، نماینده این کشور و بازنده فینال وزن ۷۵+ کیلوگرم کاراته را برنده اصلی مدال طلای این رشته می‌داند.

به گزارش مشرق، طارق حامدی پس از کسب مدال نقره المپیک ۲۰۲۰ توکیو در وزن ۷۵+ کیلوگرم کاراته با شکست مقابل سجاد گنج‌زاده اظهار داشت: هدف من مدال طلا بود و نه چیز دیگر. با تمام وجود تلاش می‌کردم به این مدال برسم، اما تصمیم داور در نهایت همه چیز را تعیین کرد. نظر دیگری درباره تصمیم داور ندارم و این تصمیم جزو قوانین بود که به خاطر ضربه خشن یا چیزی مانند آن گرفته شد. در هر حال خدا را شکر می‌کنم.

وی با تمجید از رقبای خود تصریح کرد: من با برگزیدگان کاراته مواجه شدم و نفر برتر بودم. آرزو می‌کنم من تنها مدال‌آور عربستان نباشم و ما همیشه مشتاق حضوری موفق هستیم. به این مدال افتخار می‌کنم و گام بعدی من مسابقات قهرمانی جهان است.

همچنین عبدالعزیز بن ترکی الفیصل وزیر ورزش و رئیس کمیته ملی المپیک عربستان سعودی هم به فینال وزن ۷۵+ کیلوگرم کاراته واکنش نشان داد و نوشت: هزاران تبریک به وطن و قهرمان جهان طارق حامدی. تو با موفقیت خود برای کشورت قهرمان بودی. تو قهرمان و برنده مدال طلا از دید همه افراد عادل هستی.

وی در توئیت دیگری در همین باره نوشت: قهرمان المپیک ما جایزه مدال طلا (پنج میلیون ریال سعودی) را به خاطر برتری، خلاقیت و نمایش افتخارآمیز خود مقابل ستارگان جهان می‌گیرد. تو شایسته آن هستی قهرمان! به اذن خدا آینده در مقابل توست.

همچنین علی الزهرانی مربی حامدی درباره فینال شاگردش مقابل گنج‌زاده تصریح کرد: داور معتقد بود طارق حرکتی خشونت‌آمیز داشته و به این توجه نکرد که کاراته‌کای ایرانی سرش را پایین کشید. این تصمیم در حق طارق ظالمانه بود و ورزشکار ایرانی باید از زمین اخراج می‌شد.

ملی‌پوش شایسته ایران در فینال در حالی که ۴ بر یک از حامدی عقب بود، به دلیل ضربه خطای حریف مصدوم شد و نتوانست به مبارزه ادامه بدهد. پس از این صحنه، داوران به مشورت پرداختند و طارق حامدی را «هانسوکو» (اخراج) و گنج‌زاده را به‌عنوان کاراته‌کای پیروزی این مبارزه معرفی کردند. هانسوکو یه معنای پیروزی ۴ بر صفر است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 27
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۲۱:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۶
    30 12
    خفه شو مردک احمق سعودی ضربه خطا خطاست دیگه اینجا و در این ورزش که قاعده و قانون داره باید هم شاکی باشی چون اصلا قاعده و قانون در کشور تو وجود ندارد و مثال اره مثال خوبی است.
    • IR ۲۳:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۶
      2 0
      بسه دیگه مثل یک حیوان فقط دارید فحاشی میکنید. اگر بیمارید برید خودتون رو درمان کنید. خسته کردید مارو همه کامنت ها شده فحش به عربستان
  • IR ۲۱:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۶
    20 9
    چه پر رو! خطا کنی و بعد ادعا هم داشته باشی؟! اگه حرفه ای می بود نباید بازی برده رو با خطای مهلک واگذار میکرد. حقش حتی جایزه کشورش هم نبود.
  • GB ۲۲:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۶
    26 9
    بدجور دارن می‌سوزن بدبخت‌ها. تو کل المپیک یه مدال گرفتن که اون هم طلا نیست. کلاً در تاریخ المپیک این کشور سعودی هیچ افتخاری نداره و این سری هم با حرکت خطا به افتخاری نرسید و همچنان در حسرت طلا باقی خواهند موند. ضمن اینکه گنج زاده در رنکینگ جهانی اول هست اما این خطاکار سعودی ۲۳ هست و قطعاً اگه مسابقه ادامه داشت سخت شکست می‌خورد و برای همین به خطا روی آورد
  • IR ۲۲:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۶
    15 9
    میگن قماربازه وقتی میبازه اگه نگه به درک دلش میترکه!!! شما سعودی‌های هپلی هم با این حرفها خوش باشین، بوی دودتون تا تهرون اومده!!! خخخخخخخ
  • IR ۲۲:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۶
    17 6
    سعودیهای بی لیاقت در جنگ هم اصول انسانی را رعایت نمیکنند! خاته و بازار و مدرسه و بیمارستان های یمن را در کمال قساوت بمباران میکنند.
  • IR ۲۲:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۶
    10 7
    بیش از چهل ساله که ایران عزیز ما صرفا بخاطر دفاع از منافع برادران دینی عرب خود در سخت ترین شرایط و تحت شدیدترین تحریمها قرار گرفته همه میدانند که مشکل اصلی جهان فاسد غرب با ایران چیست با اینهمه دریغ از یک جو غیرت و حمیت در وجود سران خوشگذران دول عرب بویژه شکمبارگان مفت خور سعودی. احمقها چاره هر مشکلی را در دلار پاشی و خوش رقصی میجویند!
  • IR ۲۳:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۶
    7 18
    حقش این بود که مسابقه همانجا خاتمه می یافت و هر کدام امتیاز بیشتر داشت برنده می شد.
    • IR ۲۳:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۶
      17 10
      باشه حرص نخور سعودی
    • فکور IR ۱۱:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۷
      0 1
      به نظرم حداقل قانون اجرا شد .خدا رو شکر گنج زاده بهوش اومد
    • IR ۲۱:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۷
      0 1
      قوانین کاراته رو بلد نیستی . حرف نزن
    • عباس IR ۲۲:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۷
      0 1
      درپوش بزاری درش بهتره تا حرف بزنی
  • AU ۲۳:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۶
    18 3
    عربستان که تحریم نیست عربستان که بواسطه ی نوکری واسه امریکا کلی ثروت داره عربستان که به ورزشکاراش کلی میرسه و خرجشون میکنه عربستان که ... چرا فقط یک مدال اورده!؟ کارشناسان محترمی که از صبح تا شب پیشرفت سعودی رو میکوبن تو سر ایران لطفا پاسخ بدن
  • IR ۲۳:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۶
    25 13
    به شخصه سر این ماجرای مسابقه ورزشکار ایرانی و عربستانی حالم بهم خورد. هر جای بری کامنت ها و پیام های این ملت رو بخونی فحش فحش فحش فحش در پیج بازیکنان لهستان حریف آمریکایی یزدانی حریف چینی کاراته باز ایرانی و حالا هم حریف عربستانی مردمانی بیمار و مریض در خاورمیانه که جز فحاشی و نژاد پرستی فرهنگ دیگه ای ندارن و در عین حال مدعی برتر بودن بر تمامی نژادها و فرهنگ ها در تمام کائنات هستن. برید خودتون رو درمان کنید که همتون بیمارید.
    • IR ۰۰:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۷
      1 0
      حق با شماست ولی احیانا شما پانترک نیستی ؟
    • IR ۰۰:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۷
      0 1
      زوزه نکش توله بن سلمان
    • IR ۰۷:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۷
      1 0
      خب تو که انقدر کارت درسته چکار میکنی این وسط؟
    • IR ۰۸:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۷
      1 0
      ما که اینجا فحشی ندیدیم! ادعای برتری نژادی هم ندیدیم، شما به جای خود تحقیری و انتساب خصوصیات کلی انسانی به بک ملت خاص کمی بیشتر مطالعه و تحربه کنی میبینی که همه حا همینه، صد رحمت به کشور عزیزما ایران
    • IR ۰۹:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۷
      0 0
      با رشمنان دین و کشورمان باید با شدت و تعصب برخورد کرد وبا دوستان با ملاطفت حالا تو جز کدومشی بی خاصیت
    • امیر IR ۱۰:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۷
      0 0
      ازنگاه فرهنگی کاملاباشما موافقم المپیک برای دوستی وهمبستگی ملتها وکشورهاست وفحاشی هیچ معنایی جزکمبود وعقده درونی درما نیست من خودم یه رزمی کارهستم درورزشهای رزمی ورزشکار باتمرینات سخت وتحمل ضربات سنگین به چنان قدرتی میرسد که هیچ ضربه ایی نمیتواند انهارا ازپا درآوردولی متاسفانه درحال حاظراینچنین نیست وبیشتر ورشهای رزمی نمایشی شده وفقط برای گرفتن امتیازه درزمان ما اگر یه رزمیکار درحین مبارزه به زمین می افتاد وبلند نمیشد بازنده اعلام میشد.
    • IR ۱۶:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۷
      0 0
      دقیقا.ملت بدبخت در قلب خاورمیانه
    • اشکان IR ۲۰:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۷
      0 0
      خفه شو بابا اسکول عقب افتاده،مریض تو و همه کست،مثلا می خوای ادای ادمای با سواد و فهمیده رو در بیاری،نه انسان و شعور بالا با این چیز ها نیست تو هم معلومه در چه سطحی هستی.
  • مهدی IR ۰۰:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۷
    0 0
    بزرگترین معمای تاریخ اینجاس که چرابودجه ورزش و آموزش عربستان ۵۰ برابر کل کشورهاست ولی مقام و مدالهاش صفر.واقعا چرا؟
  • IR ۰۹:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۷
    0 0
    المپیک دیگه ساست نیست که با دلار بتونین بخرین. شانس اوردین که یک مدال گرفتین وگرنه بدون مدال باید میرفتین خونتون
  • سعید م IR ۰۸:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۸
    0 0
    اصلا فرض میکنیم گنج زاده حقش نبود. فرض میکنیم تمارض کرد. فرض میکنیم بردن حقش نبود و فرضیات فراوون دیگه. عربها و اللخصوص سعودی ها کم توی ورزش و بخصوص فوتبال تمارض و وقت کشی و نامردی کردن؟ فینال جام ملتهای آسیا، بازی ایران و عربستان رو یادمون نرفته. چقدر توی بازیهاشون با تیم ملی ایران وقتکشی و ناجوانمردی کردن. چقدر تیم های ما رو واسه از بین بردن روحیه توی فرودگاه هاشون معطل کردن. عوض گله نداره. این به اون در. دل همه ایرانی ها خنک شد.
  • IR ۱۲:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۸
    0 0
    مطمعنم اگر این قضیه برعکس بود دولت تیران و‌مردمانش همه همین نظر‌ رو‌نصب ب گنجی‌داشتن...ما در‌مورد ورزش بحث میکنیم خارج از سیاست...این وسط خدا قاضی و خود گنحی میدونه ک ایا تمارض کرده یا واقعا خطا بود...هرچند این نوع مدال‌گرفتن زیاد خوشایند هیچ یک از طرفین نیست
  • علی IR ۰۵:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۹
    0 0
    شعیه ایرانی به زودی کمرتان را خواهد شکست بغی را خواهیم ساخت

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس