روحانی نمایه

کارشناس مسائل سیاسی گفت: رفتار اخیر غرب علیه ایران نشانه این بود که اقدامات دولت روحانی در اعتمادسازی بین دولت ایران و غربی‌ها، موفقیت‌آمیز نبوده است.

به گزارش مشرق، سید رضا صدرالحسینی، کارشناس مسائل سیاسی، ضمن واکنش به طرح اتهامات اخیر رژیم صهیونیستی و ایالات متحده علیه کشورمان گفت: با توجه به شکست سنگینی که دولت ترامپ در مقابل ملت ایران متحمل شد، دولت جدید بایدن و یا مستأجران جدید کاخ سفید، در طول ۷ ماه گذشته هیچ‌گونه اظهار نظر مستقیمی را در خصوص توانمندی‌ها و موفقیت‌های جمهوری اسلامی ایران ابراز نکردند و در حقیقت بخشی از این مدت را به دنبال اجماع‌سازی علیه جمهوری اسلامی بودند.

بیشتر بخوانید:

دولت روحانی چگونه به اعتبار بین‌المللی ایران ضربه زد

این کارشناس مسائل سیاسی ادامه داد: با توجه به تجربیات قبلی دموکرات‌ها در آمریکا که تلاش می‌کردند مقابله با جمهوری اسلامی ایران را به تنهایی انجام ندهند و با برخی از کشورهای اروپایی و عربی همکاری داشته باشند، این اقدام در راستای نمایش اجماع سازی بین کشورهای اروپایی و آمریکا، قابل تحلیل است.

وی همچنین افزود: در واقع آمریکایی‌ها با تهدیدات اخیر خودشان و همچنین انگلیسی‌ها نیز که از ادبیات آمریکایی‌ها بهره بردند، در حقیقت نشان دهنده این بود که هر دو بیان توسط یک اتاق فکر تهیه شده است.

این تحلیل‌گر مسائل بین المللی تصریح کرد: آمریکایی‌ها می‌خواستند به این شکل با همراه کردن بعضی از کشورهای اروپایی به گونه‌ای به ایران و دولت جدید اعلام کنند که رفتار آن‌ها نسبت به جمهوری اسلامی تغییر نیافته است.

بیشتر بخوانید:

«حکمرانی کارآمد» برای عبور از زمین سوخته روحانی

وی ادامه داد: در واقع این حرکت و این اقدام آمریکایی‌ها نشان دهنده این مسئله است که اقدامات دولت آقای روحانی، در طول هشت سال گذشته که به طور عملی در گفتار و عمل به دنبال اعتمادسازی بین دولت ایران، آمریکا و یا غرب بود، موفقیت‌آمیز نبوده است.

صدرالحسینی تاکید کرد: همچنین تصویرسازی که دولت آقای روحانی و بعضی از مقامات، از دولت دموکرات بایدن در جامعه القا کرده بودند کاملاً اشتباه است، بدین شکل که آنها به دنبال این مسئله بودند که با روی کار آمدن حزب دموکرات و پیروزی آنها در انتخابات و کنار رفتن ترامپ که مجسمه دشمنی با ایران قلمداد می‌شد، شرایط آمریکا در مقابل ایران متفاوت می‌شود و می‌توان با بایدن به گفتگوهای برد _ برد رسید که اظهارنظر اخیر بایدن خط بطلانی بود بر این دیدگاه!

وی همچنین گفت: بر این اساس باید این نکته گفته شود که، اظهارات اخیر بایدن نشان‌دهنده تحکیم روابط بین آمریکا و رژیم صهیونیستی و تلاش آمریکا برای اجماع سازی در بین کشورهای اروپایی علیه جمهوری اسلامی است که خود این عمل خود می‌تواند نشانه‌ای از تداوم دشمنی آمریکا علیه ملت ایران قلمداد شود و بر این اساس آدرس بسیار مناسبی برای جهت گیری سیاست خارجی دولت آقای رئیسی باشد.

این کارشناس مسائل سیاسی همچنین در واکنش به تهدیدات نظامی صهیونیست‌ها گفت: درگیری‌های غیرمستقیم رژیم صهیونیستی در طول دهه‌های اخیر چه در حوزه نیمه سخت و چه در حوزه سخت این مسئله را به اثبات رسانده است که رژیم صهیونیستی بدون حمایت مستقیم رژیم آمریکا، امکان لطمه زدن و یا آسیب رساندن به امنیت ملی کشورمان را نخواهد داشت به همین دلیل چه در دوران نتانیاهو و ترامپ و چه در دوران بایدن، رژیم صهیونیستی به دنبال کسب حمایت همه جانبه برای آسیب رساندن به منافع ملی جمهوری اسلامی است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • سید IR ۰۹:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۶
    2 0
    روحانی چه کار مفیدی توانست بکند که این یک کار را نتوانست!؟ یک مدیر با تفکر و کنش عصر قجری!!!!!!!
  • IR ۱۰:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۶
    2 0
    روحانی آمده بود رفتار ایران تغيير دهد وایران را به‌ گاوشیرده دیگری تبديل کند نتوانست ودراین راه شکست خورد هوشياري رهبر انقلاب وجوانان حزب‌ الهی نگذاشت تا او بتوانند خواسته‌های کدخدا به سرانجام‌ برساند
  • IR ۱۱:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۶
    0 0
    مشکل اقای روحانی و دوستان ایشان به اعتماد و باورمندی افراطی انان به غرب مخصوصا انگلیس و امریکا باز میگردد همین خطا منجر به شکست برجام و تهاجم غربی ها علیه ایران شد . متاسفانه تیم سیاست خارجی اقای روحانی به تبع چهارچوب فکری خطای اصلاح طلبان بر این باورند که جمهوری اسلامی باید در چهارچوب سیاست خارجی غرب و در راس انان امریکا مشکلات داخلی و منطقه ای و جهانی خودش را حل کند . روحانی و تیم سیاست خارجی او در 8 سال گذشته هیچگاه بطور جدی و مبنایی نخواستند دیدگاه و رفتار غربیان را نسبت به ایران تغییر دهند بلکه با تبلیغات وسیع و گونه ای از عملیات روانی خواستند افکار عموی داخلی ایران حتی نخبگان را بسمت هماهنگی با تصمیمات و اراده سیاسی و امنیتی امریکا در منطقه سوق بدهند . ماسفانه اقای روحانی و یاران سیاست خارجی او درک و شناخت دقیق و صحیحی از دو حزب دموکرات و جمهوری خواه نداشتند و تا همین اواخر از بایدن بعنوان کسی که از درون حاکمیت امریکا بقدرت رسیده و میتوان با او کار کرد یاد میکردند . وتعجب انگیز این که اقای روحانی با روی کار امدن بایدن بااظهار نظری کاملا ساده لوحانه و غیر کارشناسی گفت اگر امریکایی ها بخواهند میشود یک ساعته همه تحریمها را بردارند و ما هم به تعهداتمان بازگردیم !انانی که از قوانین پیچیده کنگره و ساختارهای بانکی و روابط بین المللی امریکا کمی مطلع باشند میدانند که این اظهار نظر تا چه اندازه غیر واقعی و ساده لوحانه است .
  • IR ۱۲:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۶
    0 0
    توطئه بسیار پیچیده استکبار جهانی در 8 سال گذشته در راستای تغییر رفتار ایران نسبت به غرب و سرانجام تضعیف نظام و ایجاد شورشهای گسترده اجتماعی که به تغییر و بر اندازی نظام منجر شود با عنایت خداوند بزرگ و توجهات امام عصر ع و رهبری های پیامبر گونه مقام معظم رهبری و صبر و بصیرت مردم نجیب ایران با شکست مفتضحانه روبرو شد . رمز عملیات این توطئه همهجانبه از طرف غربی ها کلمه ای منحوس به نام " برجام " بود . کما اینکه رمز براندازی توطئه شکست خورده غرب در در زمان دولت اصلاحات کلمه " جامعه مدنی " بود . " ومکروا و مکرالله والله خیر الماکرین "

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس