کد خبر 1255429
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۴

به گزارش مشرق تقی دژاکام در صفحه اینستاگرامی خود نوشت: هنوز اذان مغرب نشده و من توی صف نماز صحن پیامبر اعظم«ص» نشسته‌ام و با گوشی‌ام ور می‌روم. ناگهان پیامی از علی‌ آقا شاملو دوست خوب دیرینه دوران جلسات حاج‌ آقا مجتبی تهرانی می‌رسد که با آیه استرجاع شروع می‌شود. پیام را که می‌خوانم تمام غم‌های عالم بر دلم آوار می‌شود: کرونا آقا مصطفی را از ما گرفت.

آقا مصطفی معلم تربیتی من در دبیرستان شهید بهشتی نارمک بود که نزدیک منزل پدری‌ام می‌نشست. با او و پسرعموهایش آقا مرتضی و آقا سعید که همگی مشتریان ثابت جلسات حاج‌ آقا مجتبی و بچه‌ محل بودند، دوستی بسیار صمیمی‌ و رفت‌ و آمد خانوادگی داشتم و دارم.

علاوه بر اینها هر دو در سازمان مجاهدین انقلاب قبل از انشعاب و کمی بعد از انشعاب فعالیت داشتیم؛ او بیشتر و من کمتر. من در جناح به اصطلاح چپ و همکاری با امثال بهزاد و آرمین و سلامتی و تاج‌زاده و او در جناح به اصطلاح فقاهتی سازمان. گاهی ساعت‌ها با هم حرف می‌زدیم اما نه او از راه به در می‌شد، نه من به راه راست هدایت می‌شدم! اما آخر وقت با پیکان استیشن پدرش برمی‌گشتیم و توی راه چیزی می‌زدیم و می‌خندیدیم و..‌.

چهارشنبه‌ شب‌هایی هم که از مجلس حاج‌ آقا برمی‌گشتیم، اگر با دوچرخه نبودم، با همان پیکان پدرش مرا تا منزل پدری می‌رساند و باز هم تمام مسیر از سیاست و از حاج‌ آقا مجتبی صحبت می‌کردیم. آقا مصطفی شاگرد حاج‌ آقا مجتبی تهرانی و قبل‌ تر شاگرد حاج‌ آقا مجتهدی تهرانی بود و خاطرات زیادی از این دو بزرگوار می‌گفت.

این سال‌ها مدرک دکترایش را هم گرفته بود و مسئولیت‌های زیادی در دانشگاه شهید بهشتی، نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌ها و صدا و سیمای مرکز داشت ضمن اینکه یک مسجد مهجور در نزدیکی منزل پدری‌اش را هم آباد و پر مشتری کرد.

آخرین مسئولیتش مدیریت صدا و سیمای استان سمنان بود.

مصطفی ویژگی‌های مثبت فراوانی داشت: صداقت، اخلاص، صراحت لهجه، دین‌ به‌ دنیا نفروختن، ساده‌ زیستی، تسلط زیاد به سخنرانی، سواد علمی حوزوی و دانشگاهی توأمان. از همنشینی و مؤانست با او حتی اگر ساعت‌ها و روزها می‌گذشت

سیر نمی‌شدی و باز هم موقع خداحافظی دلتنگ و افسرده بودی. درست مثل همین لحظات که بی‌خداحافظی رفته و تمام غم‌های عالم بر سرت آوار شده. کاش این خاطرات پر و پیمان چهل‌ ساله، حداقل در این ساعات دست از سرم بر می‌داشت...

پ.ن: بر من منت بگذارید و برای شادی بیشتر روح دوست و معلم عزیزم حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر مصطفی توکلیان یک سوره حمد و صلوات مهمانش کنید.

دلنوشته تقی دژاکام برای مرحوم توکلیان

دانلود 

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۶
    2 0
    شادی روحش صلوات
  • IR ۱۳:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۶
    2 0
    خدا ایشون و همه مؤمنین را که این روزها در اوج غربت از دنیا می روند مورد رحمت خود و مهمان سفره سید الشهدا قرار دهد
  • IR ۱۳:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۶
    2 0
    خداوند رحمان و رحیم تمام درگذشتگان را مورد عفو و رحمت خود قرار دهد انشاا..
  • درنا IR ۱۴:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۶
    1 0
    مردان مجاهد و مخلص یک به یک پر می کشند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس