پایان کار کشتی آزاد ایران با دو مدال نقره و برنز در ۶ وزن!

تیم ملی کشتی آزاد ایران در حالی به کار خود در بازیهای المپیک ۲۰۲۰ توکیو خاتمه داد که در نهایت توانست دو مدال نقره و برنز در ۶ وزن المپیکی بدست آورد.

به گزارش مشرق، پرونده رقابتهای کشتی آزاد بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو در حالی عصر امروز برای تیم ملی کشتی ایران بسته شد که این تیم با یک مدال نقره حسن یزدانی در وزن ۸۶ کیلوگرم، یک مدال برنز امیرحسین زارع در وزن ۱۲۵ کیلوگرم و یک عنوان پنجمی رضا اطری در وزن ۵۷ کیلوگرم به کار خود خاتمه داد. در حالی که پیش بینی می‌شد رنگ و تعداد مدال‌های ایران به مراتب مرغوب تر و بیشتر باشد.

بر این اساس نتایج کشتی گیران کشورمان به شرح زیر است:

در وزن ۵۷ کیلوگرم رضا اطری در دور نخست در یک کشتی نزدیک با نتیجه ۳ بر ۲ از سد سلیمان آتلی دارنده مدال نقره جهان از ترکیه گذشت. وی در در دور بعد با نتیجه ۵ بر ۱ بخبایار اردنبات دارنده مدال برنز جهان و قهرمان بازی‌های آسیایی از مغولستان را مغلوب کرد و راهی دیدار نیمه نهایی شد. وی در این دیدار مقابل زائور اوگویف قهرمان جهان از روسیه با نتیجه ۸ بر ۳ مغلوب شد و به دیدار رده بندی رفت. اطری در این دیدار با نتیجه ۹ بر ۱ مقابل توماس گیلمان دارنده مدال نقره جهان از آمریکا مغلوب و پنجم شد.

در وزن ۶۵ کیلوگرم مرتضی قیاسی در دور نخست با نتیجه ۵ بر ۱ هیثم دخلاوی از تونس را مغلوب کرد. وی در دور بعد مقابل باجرانگ دارنده مدال نقره جهان از هند با نتیجه ۲ بر ۱ و ضربه فنی مغلوب شد و با توجه به شکست این حریف هندی در مرحله نیمه نهایی، قیاسی حذف شد.

در وزن ۷۴ کیلوگرم مصطفی حسین خانی در دور نخست با نتیجه ۴ بر صفر مغلوب کایل داک قهرمان جهان از آمریکا شد و با توجه به شکست این کشتی گیر در دور بعد، حسین خانی از دور رقابت‌ها کنار رفت.

در وزن ۸۶ کیلوگرم حسن یزدانی در دور نخست با نتیجه ۱۱ بر ۲ جاورایل شاپیف از ازبکستان را مغلوب کرد. وی در دور دوم مقابل استفان ریچموت از سوئیس با نتیجه ۱۲ بر ۱ به برتری دست یافت و راهی مرحله نیمه نهای ی شد. وی در این مرحله مقابل آرتور نایفون اف دارنده مدال برنز جهان از روسیه با نتیجه ۷ بر ۱ به پیروزی دست یافت و راهی دیدار فینال شد. حسن یزدانی در دیدار فینال با نتیجه ۴ بر ۳ مغلوب دیوید تیلور قهرمان جهان از آمریکا شد و به مدال نقره رسید.

در وزن ۹۷ کیلوگرم محمدحسین محمدیان در دور نخست با نتیجه ۶ بر ۳ مقابل الیزبار اودیکادزه دارنده مدال برنز جهان از گرجستان مغلوب شد و با توجه به شکست این کشتی گیر مقابل سعداله یف روس در دور بعد، محمدیان از دور رقابت‌ها کنار رفت.

در وزن ۱۲۵ کیلوگرم امیرحسین زارع در دور اول با نتیجه ۷ بر صفر الکساندر خوتسیانویسکی دارنده مدال برنز جهان از اوکراین را مغلوب کرد. وی در دور بعد مقابل اگزون شالا از کوزوو با نتیجه ۱۳ بر ۲ به پیروزی رسید و راهی مرحله نیمه نهایی شد. زارع در این مرحله مقابل گنو پتریاشویلی دارنده مدال برنز المپیک و طلای جهان از گرجستان با نتیجه ۶ بر ۳ شکست خورد و راهی دیدار رده بندی شد. وی در دیدار رده بندی با نتیجه ۵ بر صفر و با اقتدار ژی وی دنگ دارنده مدال‌های نقره و برنز جهان از چین کشتی را از پیش رو برداشت و به مدال برنز دست یافت.

رده بندی نفرات برتر این رقابت‌ها تاکنون به شرح زیر است:

۵۷ کیلوگرم: ۱- زائور اوگویف (روسیه) ۲- کومار راوی (هند) ۳- نوریسلام سانایف (قزاقستان) و توماس گیلمان (آمریکا) ۵- گئورگی وانگلوف (بلغارستان) و رضا اطری (ایران)

۷۴ کیلوگرم: ۱- زائوربک سیداکوف (روسیه) ۲- محمد حبیب کادزی محمداف (بلاروس) ۳- کایل داک (آمریکا) و بکزاد عبدالرحمن اف (ازبکستان) ۵- فرانک چامیزو (ایتالیا) و دانیار کایسانوف (قزاقستان) … ۱۵- مصطفی حسین خانی (ایران)

۸۶ کیلوگرم: ۱- دیوید تیلور (آمریکا) ۲- حسن یزدانی (ایران) ۳- آرتور نایفون اف (روسیه) و مایل ناظم امینه (سن مارینو) ۵- جاورایل شاپیف (ازبکستان) و دیپاک پونیا (هند)

۱۲۵ کیلوگرم: ۱- گیبل استیوسون (آمریکا) ۲- گنو پتریاشویلی (گرجستان) ۳- امیرحسین زارع (ایران) و طاها آکگول (ترکیه) ۵- ژی وی دنگ (چین) و لخاگواگرل مونختور (مغولستان)

نتایج مسابقات اوزان ۶۵ و ۹۷ کیلوگرم عصر فردا مشخص می‌شود.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۳:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۵
    0 0
    ان شالله جناب دبیر برنامه مدونی برای المپیک بعدی داشته باشند.خصوصا انتخابی ها که بنظر در این دوره در دو وزن کشتی گیران بهتری میتوانستیم انتخاب کنیم. و نکته بعدی تحلیل عملکرد کادر فنی.5697

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس