یونیفل: اوضاع جاری بین لبنان و اسرائیل بسیار خطرناک است

نیروهای حافظ صلح سازمان ملل ( یونیفل ) مستقر در لبنان نسبت به خطرناک بودن اتفاقات اخیر بین رژیم صهیونیستی و لبنان هشدار داد و از طرفین خواست برای جلوگیری از درگیری های شدیدتر، خویشتنداری کنند.

به گزارش مشرق، نیروهای حافظ صلح سازمان ملل مستقر در لبنان امروز (جمعه) در صفحه خود در توئیتر اعلام کرد که یونیفل حملات توپخانه‌ای [ رژیم ] اسرائیل و شلیک موشک از لبنان را زیر نظر گرفته است.  

یونیفل افزود:  این وضعیت بسیار خطرناک است و ما از همه طرف‌ها می‌خواهیم آتش بس کنند. 

توپخانه ارتش رژیم صهیونیستی پنجشنبه شب به مناطقی از لبنان از جمله زمین‌های باز در مناطق «الجرمق» و «الشواکیر» حمله کرد و حزب الله لبنان امروز جمعه با صدور بیانیه ای اعلام کرد که در ساعت ۱۱: ۱۵ صبح امروز جمعه در پاسخ به این حملات،  گروههای «شهید علی کامل محسن» و «شهید محمد قاسم طحان» در مقاومت اسلامی، زمین‌های مجاور پایگاه اشغالگران اسرائیلی در مزارع شبعا را با ده‌ها فروند موشک ۱۲۲ میلی متری هدف قرار داد.  

پیش از این،   «میشل عون» روز چهارم مرداد امسال در دیدار «ژان پیر لاکروا» نماینده دبیر کل سازمان ملل در امور صلح در کاخ بعبدا با اشاره به اینکه لبنان قطعنامه ۱۷۰۱ شورای امنیت سازمان ملل در همه بندهای آن را متعهدانه اجرا کرده است از سازمان ملل خواست که رژیم اسرائیل را به رعایت اجرای این قطعنامه متعهد کند.   

رئیس جمهور لبنان در این دیدار نقض هوایی رژیم اسرائیل به ویژه موارد اخیر از جمله حملات نیروی هوایی این رژیم به خاک سوریه را یاد آور شد و آن را محکوم کرد. 

قطعنامه ۱۷۰۱ شورای امنیت در ۱۱ اوت سال ۲۰۰۶ میلادی (۲۰ مرداد ۱۳۸۵) با هدف پایان دادن به جنگ ۳۳ روزه رژیم صهیونیستی علیه لبنان صادر شد که بر اساس آن میان لبنان و رژیم صهیونیستی آتش بس و توقف عملیات تجاوزکارانه اعلام شد. 

این قطعنامه از تمامیت ارضی لبنان و حاکمیت و استقلال سیاسی آن در محدوده مرزهای بین‌المللی حمایت می‌کند اما تاکنون بارها از سوی جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی و استفاده از فضای لبنان برای حملات موشکی و هوایی ارتش این رژیم به سوریه، نقض شده است.  

نیروهای صلح بان سازمان ملل (یونیفل) از سال ۱۹۷۸ در جنوب لبنان وظیفه برقراری آرامش و نظارت بر عملیات آتش بس و صلح بین لبنان و رژیم صهیونیستی را بر عهده دارند. 

پس از تجاوز وحشیانه سال ۲۰۰۶ رژیم صهیونیستی به لبنان، تعداد و حجم نیروهای یونیفل در این کشور از حدود ۲ هزار نفر به بیش از ۱۵ هزار نفر افزایش یافت.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • PL ۱۷:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۵
    0 4
    یا صلح کامل یا جنگ کامل آتش بس چه معنی داره امروز اتشبس کنند فردا باز یکیشون باعث نقض ان میشود
  • IR ۱۹:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۵
    0 4
    تنها و تنها اگر این موشها این میزان دستبرد نزنند و تخریب نکنند همه خطرها در جهان متوقف میشه.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس