کد خبر 1255183
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۹
لاپورتا: دوران «پسامسی» موفق خواهد بود/ نمی‌توانستم موجب نابودی بارسلونا شوم

رئیس باشگاه بارسلونا امروز (جمعه) در یک کنفرانس خبری درباره عدم تمدید قرارداد لیونل مسی توضیحاتی ارائه داد.

به گزارش مشرق، باشگاه بارسلونا شب گذشته (پنجشنبه) با انتشار بیانیه‌ای رسمی اعلام کرد لیونل مسی دیگر با پیراهن این تیم به فوتبالش ادامه نخواهد داد. مسی در حالی حضور 21 ساله‌اش در این باشگاه پایان یافت که این باشگاه اعلام کرد با وجود توافق باشگاه و مسی و تمایل طرفین به امضای قرارداد جدید، این امر به دلیل موانع مالی و ساختاری (مقررات لیگ اسپانیا) امکان‌پذیر نیست.

خوان لاپورتا رئیس باشگاه بارسلونا از ساعت 11 امروز به وقت محلی (13:30 به وقت تهران) در یک کنفرانس خبری حضور پیدا و در خصوص این موضوع  با رسانه‌ها صحبت کرد که اظهارات وی را در زیر می‌خوانید:

 نمی‌توانستم موجب نابودی بارسلونا شوم 

لاپورتا گفت: من اینجا هستم تا وضعیتی را که در مذاکرات با  لئو مسی به آن رسیده‌ایم، توضیح دهم. اعداد و ارقام مالی و ضررهای مالی باشگاه بدتر از حد انتظار بوده است. حجم دستمزدهای پرداختی ما هیچ حاشیه‌ای باقی نمی‌گذارد. بازی جوانمردانه مالی نیز مانع ورود ما به این مسئله می‌شود. نمی‌توانم تصمیمی بگیرم که ممکن است باعث نابودی باشگاه شود. بارسا مهمترین چیز است.

با مسی توافق کرده بودیم؛ هیئت مدیره قبلی ضعیف بود

رئیس باشگاه بارسلونا اظهار داشت: حقوق و دستمزدها 110 درصد از درآمد باشگاه را شامل می‌شود. این بدان معناست که ما هیچ حاشیه‌ای نداریم و قوانین لالیگا نیز از طریق بازی جوانمرد مالی اجرا می‌شود. اعداد و ارقام بسیار بدتر از آن چیزی است که به طور رسمی اعلام شده است. همه چیز به بازی جوانمردانه مالی لالیگا مربوط می‌شود. ما نتوانستیم قرارداد مسی را به ثبت برسانیم، هر چند که با او برای تمدید قرارداد توافق کرده بودیم. برای رعایت بازی جوانمردانه مالی لالیگا، بارسلونا مجبور بود با معامله‌ای که به معنای رهن حق پخش تلویزیونی برای نیم قرن است، موافقت کند اما من حاضر نیستم این کار را انجام دهم. تمدید قرارداد مسی ریسک‌های خاصی را به همراه داشت و ما مایل بودیم این ریسک را به جان بخریم اما نمی‌خواهیم باشگاه را در معرض خطر قرار دهیم. هیئت مدیره قبلی بسیار ضعیف عمل کرد. لئو می‌خواست در بارسلونا بماند، ما هم می خواستیم او بماند. از تمام طرف‌های مذاکره‌کننده در تمام این ماه‌ها تشکر می‌کنم.

زندگی پس از مسی ادامه دارد؛ این یک دوره جدید است

وی افزود: خواست مسی این بود که در بارسلونا بماند. در لیگ اسپانیا ما باید به این قانون (سقف دستمزدها) پایبند باشیم، قانونی که باید انعطاف‌پذیرتر باشد. مسی سزاوار همه چیز است، او تمایل خود را برای ماندن در بارسا نشان داد. بابت عدم تمدید قرارداد مسی ناراحت هستم، اما می‌دانم که همه تلاش‌مان را در جهت منافع بارسلونا انجام داده‌ایم. از امروز دوره جدید باشگاه بارسلونا آغاز می‌شود. زندگی پس از مسی جریان دارد.

بیشتر بخوانید:

ابراز تأسف مسی از تمدید نشدن قراردادش

باید 100 میلیون از دستمزدها را کاهش می‌دادیم که نشدنی بود

لاپورتا خاطرنشان کرد: آیا گزینه‌هایی برای تغییر وضعیت فعلی قرارداد مسی وجود دارد؟ نمی‌خواهم امیدهای کاذب ایجاد کنم. لئو پیشنهادهای دیگری نیز دارد. برای ما و همچنین برای مسی محدودیت زمانی وجود داشت. ما ابتدا برسر عقد قراردادی دو ساله و سپس برسر عقد قراردادی پنج ساله با لیونل مسی به توافق رسیدیم اما در نهایت ثبت این قرارداد امکان‌پذیر نشد. مسی در بارسلونا تاریخ‌سازی کرد. ما برای رعایت سقف دستمزدها باید رقم 100 میلیون یورو از دستمزدها را کاهش می‌دادیم. برای تمدید قرارداد مسی مجبور شدیم حقوق‌ها را کاهش دهیم. ما سعی کردیم با بازیکنان صحبت کنیم اما به هیچ وجه انجام این کار آسان نبود چون قراردادهایی وجود دارد. مذاکرات با مسی به پایان رسید.

دوران «پسامسی» بسیار موفق خواهد بود

رئیس باشگاه بارسلونا گفت: ممفیس دپای، سرخیو آگوئرو و دیگر خریدهای جدید ما به این دلیل اینجا هستند، چون شرایط خاصی را پذیرفته‌اند. ما با انگیزه‌تر از همیشه هستیم. ارائه بازی‌های سطح بالایی از ما خواسته خواهد شد و ما آماده‌ایم تا چالشی را بدون مسی داشته باشیم، بارسا همچنان به شادی ادامه می‌دهد. اطمینان دارم که دوران «پسا مسی» بسیار موفق خواهد بود. ما نمی‌توانیم به خاطر شرایطی که بیماری کووید-19 ایجاد کرده، چیزی که مسی لیاقتش را دارد به او بدهیم. با این شرایط هم نمی‌توانیم ورزشگاه نوکمپ را پُر کنیم. همانطور که گفتم ما هر کاری که می‌توانستیم در محدوده امکانات مالی باشگاه برای تمدید قرارداد مسی انجان دادیم. ما باید تصمیمی در این زمینه می‌گرفتیم و من این تصمیم را گرفتم. دو روز پیش به این نتیجه رسیدم که دیگر تلاش‌های‌مان برای تمدید قرارداد لئو کافی نیست. دیروز هم آخرین گفت‌وگوها را با خورخه مسی (پدر و مدیر برنامه‌های لیونل) داشتم، مذاکراتی بسیار پرفشار که دو ماه به طول کشید.

مسی می‌خواست بماند؛ به همین دلیل الان غمگین است

لئو می خواست در بارسلونا بماند، برای همین از این اتفاق خوشحال نیست. همه ما می‌خواستیم مسی بماند، بنابراین او اکنون مانند ما غمگین است و با واقعیت روبرو شده است. لیونل هر کجا که برود برایش آرزوی بهترین‌ها را دارم، بارسا همیشه خانه او خواهد بود. لالیگا هم دوست دارد بازیکنی همانند مسی را داشته باشد اما آنها از ما می‌خواهند که قوانین را رعایت کنیم و این منطقی است. ما  اما نمی‌توانیم به دلیل مدیریت بد هیئت مدیره قبلی باشگاه، مسی را با توجه به این قوانین حفظ کنیم. خورخه مسی بسیار درست گفته است. او در هیچ زمانی از مذاکرات با ما درخواست چیزی غیرعادی نکرده است. آیا ما با لالیگا تماس‌هایی گرفته‌ایم مبنی بر تغییر این قانون سقف دستمزدها؟ این رویایی است که ما هواداران داریم، البته من هم چیزهایی را تصور می‌کنم اما واقعیت چیزی است که من به شما می‌گویم. بدون مسی، مجموع دستمزدهای پرداختی ما به بازیکنان 95 درصد در مقایسه با درآمد باشگاه است، این در حالی است که این رقم با وجود مسی 110 درصد در مقایسه با درآمد باشگاه بود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • وفی IR ۱۶:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۵
    3 1
    میسی را دوست داشتم بیمانه هرجاباشه طرفدارشم بارسا تیم منه
  • مهران IR ۱۷:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۵
    2 1
    مسی بهترین بازیکن دنیا است .دوست داشتین در این تیم بزرگ بماند ..اما نمیتوانیم بارسلونا رو تنها بزاریم.بارسا تیم من است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس