اقدام عجیب شرکت توسعه و نگهداری؛ تلاش برای واگذاری پیست دیزین در آخرین روزهای دولت

مسئولان شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی در آخرین روزهای فعالیت دولت دوازدهم، اقدام به برگزاری مزایده برای واگذاری ۲۰ ساله مجموعه اسکی دیزین کرده‌اند.

به گزارش مشرق، در حالی که عمر دولت دوازدهم به پایان رسیده و قرار است تا چند روز آینده، کابینه رئیس جمهور جدید معرفی شود، اما برخی از بخش‌های اتفاقاً مهم و تأثیرگذار در تلاش هستند تا شاید اقداماتی را به نفع خودشان انجام بدهند، اقداماتی که هیچ توجیهی ندارد و مشخص نیست براساس چه هدفی انجام می‌شود.

روز ۲۵ شهریور سال ۹۹ بود که مزایده بهره‌برداری از پیست اسکی بین‌المللی دیزین با حضور حسن کریمی مدیرعامل شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور برگزار شد و بهره‌برداری از این پیست به مدت سه سال در اختیار حسن شمشکی به‌عنوان بهره‌بردار جدید قرار گرفت.

در حالی که عمر بهره‌برداری از این پیست به یک سال نیز نرسیده، اما مزایده دیگری با موضوعیت «سرمایه‌گذاری، طراحی، احداث، بازسازی و تکمیل بهره‌برداری، پرداخت اجاره بها و انتقال پروژه مجموعه اسکی دیزین» آغاز شده و قرار است فردا (شنبه ۱۶ مرداد) نیز به پایان برسد.

در این مزایده، مدت زمانی ۲۰ سال تعیین شده، آنهم در شرایطی که هنوز دو سال از مدت ذکر شده در قرارداد بهره‌بردار قبلی باقی مانده است. مقرر شده است که پس از معرفی بهره‌بردار جدید، بابت پیست دیزین به مدت چهار سال هیچ اجاره‌ای از سوی شرکت توسعه دریافت نشود و اجاره اولین سال بهره‌برداری کامل پروژه یعنی سال پنجم قرارداد نیز مبلغ ۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان باشد.

هنوز مشخص نیست که مسئولان شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور چه اصراری دارند تا در آخرین روزهای فعالیت‌شان در این نهاد، پیست دیزین را آنهم برای یک مدت ۲۰ ساله یعنی به اندازه عمر پنج دوره ریاست جمهوری واگذار کنند. با حضور وزیر جدید ورزش و جوانان ممکن است تغییراتی در بخش‌های مختلف ورزش کشور از جمله در شرکت توسعه به وجود بیاید و رئیس جدید این شرکت نیز ممکن است مخالف این واگذاری ۲۰ ساله باشد. بنابراین تأکید و اصرار برای واگذاری پیست به بهره‌بردار جدید، می‌تواند ورزش کشور به ویژه اسکی را دچار مشکلات زیادی کند، موضوعی که خود به خود شائبه‌هایی را به وجود می‌آورد.

باید به یک نکته مهم دیگر نیز اشاره کرد. طی یک سال گذشته مشکلاتی در استفاده و حضور ورزشکاران، ملی‌پوشان و اعضای کادر فنی تیم‌های اسکی در دیزین و انجام تمرینات و ... به وجود آمد. حالا که قرار است دیزین باز هم دست به دست شود، این مسئله می‌تواند منجر به دور شدن اسکی‌بازان از این پیست بی‌نظیر شود.

به نظر می‌رسد مسئولان کنونی وزارت ورزش برای به وجود نیامدن مشکل در آینده، باید تصمیم‌گیری درباره پیست دیزین را به مسئولان بعدی این وزارتخانه واگذار کنند تا اسکی که طی سال‌های اخیر نیز با مشکلات زیادی مواجه بوده است، کمتر از قبل این مشکلات را داشته باشد.

ورزش , شرکت توسعه اماکن ورزشی , وزارت ورزش و جوانان , اسکی ,

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۶:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۵
    0 0
    چه طور میشه به فکر واگذاری بخش های مختلف من جمله معادن افتادند؟ ای پولها واقعا میره تو خزانه یا جاهای دیگه؟؟؟
  • IR ۱۶:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۵
    0 0
    باید تمامی واگذاری ها در انتهای این دولت معلق بشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس