کد خبر 1255081
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۲
آقای گلی که به اندازه ۵ سال گل زد!

مجموع گل‌های زده سجاد شهبازاده در ۵، ۶ سال گذشته به زحمت به ۲۰ گل می رسد ولی او در یک فصل توانسته به اندازه ۵ سال گذشته خود گلزنی کند و باعث تعجب اهالی فوتبال ایران شود.

به گزارش مشرق، بهترین گلزن فصل گذشته لیگ برتر کسی نبود جز سجاد شهبازاده که به دور از همه پیش بینی ها، کفش طلای لیگ را از آن خود کرد. مهاجم اردبیلی و باتجربه سپاهان از هفته نخست گلزنی کرد و توقف ناپذیر بود تا بعد از سال ها، فوتبال ایران آقای گلی با ۲۰ گل یا بیشتر داشته باشد.

این اتفاق وقتی تعجب برانگیز خواهد شد که نگاهی به آمار و عملکرد شهبازاده در سالیان گذشته داشته باشیم؛ جایی که او هیچ گاه در یک فصل فوتبالی بیشتر از ۱۲ گل نزد و با همین آمار لژیونر شد.

از طرفی مجموع گل زده شهبازاده در ۵، ۶ سال گذشته هم به زحمت به ۲۰ گل می رسد؛ او از فصل ۹۴ – ۹۵ تا فصل ۹۸-۹۹ (۴ فصل)، فقط ۱۷ بار توانسته در ترکیب تیم های استقلال، آنالیا اسپور، نفت تهران، القطر قطر و سپاهان  گلزنی کند اما به تنهایی در لیگ بیستم ۲۰ بار گلزنی کرد.

بیشتر بخوانید:

آقای گل لیگ برتر بیستم مشخص شد

عملکرد او در این فصل به حدی درخشان است که نگاهی به آمار گل زده سپاهان داشته باشیم. شهبازاده در این فصل ۲۰ گل از مجموع ۵۳ گل سپاهان را به ثمر رسانده که معادل ۳۸ درصد گل های زده تیمش است. جالب اینکه از این تعداد فقط ۳ گل از روی نقطه پنالتی به ثمر رسیده است.

ثبات شهبازاده در گلزنی در لیگ بیستم به گونه ای است که نمی توان آن را حاصل یک اتفاق دانست بلکه این عملکرد بیانگر تغییر تاکتیک در سپاهان و استفاده از شهبازاده در نوک خط حمله به عنوان مهاجم هدف و همینطور افزایش آمادگی او است.

پیش از این شهبازاده در تیم هایی به میدان می رفت که مهاجم هدف نبود یا عمدتا رویکردی دفاعی به فوتبال داشتند از جمله نفت تهران یا استقلال در فصل حضور مظلومی که به توفیق خاصی دست پیدا نکردند.

با اتمام لیگ مشتریان زیادی برای جذب این مهاجم ۳۱ ساله صف کشیده اند اما از الان این بحث وجود دارد که آیا عملکرد کنونی او یک جرقه بود یا قادر است این عملکرد را در فصل بعد و حتی در تیمی غیر از سپاهان و زیر نظر یک مربی دیگر تکرار کند؟

پیش از این هم فوتبال ایران مهاجمانی مانند رضا نوروزی، جلال رافخایی، هادی اصغری، دنی اولروم، ادموند بزیک و ... را داشته که فقط در یک فصل توانستند به عنوان آقای گلی دست یابند و بعد از آن هرگز سایه ای از یک مهاجم گلزن نبوده اند. به نظر می رسد برای رسیدن به این سوالات باید به انتظار فصل آینده بنشینیم.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۸:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۶
    0 0
    تو سپاهان از این معجزات زیاد اتفاق افتاده!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس