اسرائیل

بولدزرهای رژیم صهیونیستی امروز (پنج شنبه) بار دیگر وارد روستای «العراقیب» شده و خانه‌های ساده فلسطینیان را برای صد و نود و یکمین بار تخریب کردند.

به گزارش مشرق، بولدزرهای رژیم صهیونیستی با همراهی نظامیان این رژیم امروز (پنج‌شنبه) برای صد و نود و یکمین بار وارد روستای «العراقیب» در صحرای «نقب» در جنوب فلسطین اشغالی شده و خانه‌های ساکنان را تخریب کردند.

به نوشته وبگاه فلسطین آنلاین، رژیم صهیونیستی در سال ۲۰۱۰ حکم به غیر قانونی بودن این روستا و دهها روستای فلسطینی‌نشین در صحرای نقب داد. اما ساکنان این روستاها می‌گویند که خانه‌هایشان پیش از تشکیل رژیم صهیونیستی ساخته شده است. روستای العراقیب نیز در زمان امپراتوری عثمانی ساخته شد.

صهیونیست‌ها برای اولین بار در ژوئیه ۲۰۱۰ دست به تخریب خانه‌های روستای العراقیب زدند که تاکنون ۱۹۱ بار این اقدام تکرار شده است، اما ساکنان هربار پس از خروج بولدزرها و مأموران، اقدام به بازسازی خانه‌هایشان با وسایل ساده می‌کنند.

در «العراقیب» بیش از ۸۰ فلسطینی در قالب ۲۲ خانواده زندگی می‌کنند. در اولین تخریب در سال ۲۰۱۰ صدها تن از ساکنان مجبور به کوچ از روستا شدند اما ۸۰ نفر باقی مانده  و در سال‌های اخیر به نماد ایستادگی مردم فلسطین پای خاک آباء و اجدادیشان تبدیل شده‌اند.

در صحرای نقب، ۵۱ روستا واقع شده است که رژیم صهیونستی از سال ۱۹۵۱ به دنبال تخریب آن‌ها و کوچاندن اجباری ساکنانش است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس