کد خبر 1254997
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۲
میانجی گری

یک روزنامه خبر داد که اختلافات بین جنبش حماس و عربستان سعودی، به قوت خود باقی بوده و میانجی‌گری‌ها برای حل این اختلافات راه به جایی نبرده است.

به گزارش مشرق، منابع خبری از تداوم اختلافات عربستان سعودی با جنبش مقاومت فلسطین (حماس) بر سر آزادی زندانیان این جنبش خبر می‌دهند.

روزنامه القدس العربی گزارش داد، واقعیت‌ها حاکی از این است که «اختلافات بین جنبش حماس و عربستان سعودی، به قوت خود باقی است» و میانجی‌گری‌ها برای حل این اختلافات راه به جایی نبرده است.

به گزارش این روزنامه، مداخلات عربستان سعودی از زمان بازداشت نیروهای حماس توسط سرویس‌های امنیتی این کشور، از همان آغاز وجود داشته و علیه شهروندان فلسطینی و اردنی بوده است.

بنا بر این گزارش، این مداخلات هیچ نتیجه‌ای برای حل این اختلافات به همراه نداشته است، و مسئولان سعودی محاکمه دهها فلسطینی و اردنی را که در برابر دادگاه کیفری این کشور حاضر خواهند شد، هر چه زودتر بزگرار خواهد کرد.

القدس العربی به نقل از حساب کاربردی «معتقلی الرأی» در توئیتر گزارش داد که قرار است حکم زندانیان حماس و اردنی، در جلسات یکشنبه و پنجشنبه آینده قرائت شود.

این حساب کاربری که پیگیر پرونده زندانیان سیاسی در عربستان سعودی است، خبر داد، قرار بود این جلسات در ماه اکتبر برگزار شود، ولی قرار است زودتر و در ماه آگوست برگزار شود.

اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس هم اخیرا ابراز امیدواری کرد که این جلسات، به آزادی همه زندانیان فلسطینی به ویژه «محمد الخضری» نماینده این جنبش در ریاض منجر شود.

در همین ارتباط، دیدبان حقوق بشر اروپا-مدیترانه اردیبهشت ماه گذشته خبر داد که نیروهای عربستان سعودی به منزل «محمد الخضری» از رهبران حماس که در این کشور زندانی است، حمله کرده‌اند.

دیدبان تأکید کرد، نیروهای سعودی از همسر الخضری و همسر فرزندش «هانی» که او نیز زندانی است، بازجویی طولانی به عمل آوردند. نیروهای سعودی پس از بازجویی طولانی، از آنان تعهد گرفتند که درباره وضعیت الخضری و پسرش سخنی نگویند.

 به گفته این نهاد، مأموران سعودی، از منزل الخضری فیلم‌برداری، و به صورت تحریک‌آمیز، آن را تفتیش کردند و به آنان گفتند که از اقداماتشان برای آزادی الخضری و پسرش، خشمگین هستند.

عربستان سعودی در سال ۲۰۱۹ بدون هیچ دلیل قانونی ۶۸ فلسطینی و اردنی را بازداشت کرده است.

الخضری و فرزندش در چهارم و پنجم آوریل ۲۰۱۹ در شهر جده به دست بخش اطلاعات سازمان امنیت کشور عربستان سعودی بازداشت شدند، در آن زمان گفته شد آنها فقط برای مدت کودتای بازداشت خواهند بود اما این دوره هنوز ادامه دارد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • محمد IR ۲۱:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۴
    1 0
    این آزادگان و سنی های باغیرت هم به این نتیجه رسیدن برای نابودی اسرائیل اول باید حکومتهای ناموس فروش عرب( فلسطین) نابود شوند ..

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس