فلسطین| درخواست حماس برای آزادی «محمد الخضری» از زندان سعودی

جنبش حماس فلسطین با صدور بیانیه‌ای خواستار آزادی محمد الخضری و پسرش از زندان عربستان شد.

به گزارش مشرق به نقل از پایگاه خبری العهد جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) با صدور بیانیه‌ای از مقامات سعودی خواست تا دکتر «محمد الخضری» نماینده سابق این جنبش که در عربستان در بازداشت است و نیز پسرش هانی و همه فلسطینی‌های بازداشت شده در عربستان را آزاد کنند.

بیشتر بخوانید:

نگرانی درباره احتمال بازداشت دوباره «لجین الهذلول»

در بیانیه حماس آمده است، ما با نگرانی گزارش صادر شده از طرف سازمان عفو بین‌الملل در خصوص شرایط جسمانی دکتر الخضری را دریافت کردیم، او از مشکلات بهداشتی زیادی رنج می‌برد و همواره وضعیت وی بدتر می‌شود تا جایی که توانایی غذا خوردن ندارد.

چند روز قبل سازمان عفو بین الملل اعلام کرد که الخضری قبل از اینکه در چهارم آوریل ۲۰۱۹ توسط مقامات سعودی به طور خودسرانه بازداشت شود، مورد عمل جراحی به دلیل ابتلا به سرطان پروستات قرار گرفته بود. یک سال بعد، جلسات محاکمه جمعی شماری از شهروندان فلسطینی آغاز شد که در عادلانه بودن آن تردید وجود دارد و در حال حاضر در شرایط همه گیری کرونا که حال الخضری هم به دلیل بیماری‌اش رو به وخامت است، نگرانی‌ها درباره وضعیت او شدت گرفته است.

عفو بین الملل همچنین گفت که الخضری اخیرا هم دیگر قادر به حرکت دادن دست راست و برخی انگشتانش نبوده است و با کمک فرزندش کارهایش را انجام می‌دهد.

این سازمان از «سلمان بن عبدالعزیز» شاه سعودی نیز خواست با تضمین رفع اتهام‌های بی اساس از الخضری و فرزندش، آنها را آزاد کند. عفو بین الملل همچنین در این خصوص نامه‌ای به شاه عربستان فرستاد و انتقال فوری الخضری به بیمارستان و اقدام برای معالجه وی تا قبل از فراهم شدن ترتیبات آزادی او را خواستار شد.

عربستان سعودی در سال ۲۰۱۹ بدون هیچ دلیل قانونی ۶۸ فلسطینی و اردنی را بازداشت کرده است.

الخضری و فرزندش در چهارم و پنجم آوریل ۲۰۱۹ در شهر جده به دست بخش اطلاعات سازمان امنیت کشور عربستان سعودی بازداشت شدند ، در آن زمان گفته شد آنها فقط برای مدت کودتای بازداشت خواهند بود اما این دوره هنوز ادامه دارد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس