حضور آمریکا در هیچ کجای دنیا مشکل‌گشا نبوده است

رئیس‌جمهور با تأکید بر اینکه حضور آمریکا در هیچ کجای دنیا نه تنها مشکل‌گشا نبوده، بلکه مشکل‌زا است، گفت: سرنوشت افغانستان باید بدون دخالت بیگانگان تعیین شود.

به گزارش مشرق به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، سیدابراهیم رئیسی در دیدار «محمد صادق سنجرانی» رئیس مجلس سنای پاکستان، با بیان اینکه روابط تهران و اسلام‌آباد، فراتر از رابطه همسایگی است، گفت: رابطه دو ملت برپایه باورهای اعتقادی و فرهنگی استوار است و این پیوندی ناگسستنی است.

وی، سطح مطلوب مناسبات ایران و پاکستان را بسیار بالاتر از حد کنونی دانست و با اشاره به اینکه می‌توان راه‌های جدیدی برای تعمیق روابط دو کشور ایجاد کرد، اظهار داشت: باید ظرفیت‌های افزایش روابط و همکاری‌های دو کشور را شناسایی و در مسیر منافع دو کشور و منطقه فعال سازیم.

رئیس‌جمهور همچنین با اشاره به اهمیت توسعه روابط و همکاری پارلمانی ایران و پاکستان، گفت: پارلمان‌های دو کشور می‌توانند نقش سازنده و مفیدی در مسیر توسعه مناسبات دو کشور داشته باشند.

رئیسی، در ادامه با ابراز نگرانی از تنش و ناامنی در افغانستان، همکاری ایران و پاکستان برای برقراری صلح و امنیت پایدار در این کشور را مورد تأکید قرار داد و گفت: وضعیت مردم افغانستان نگران‌کننده است و باید با همکاری‌های مشترک نگذاریم این مردم مسلمان، بیش از این دچار آسیب شوند.

وی با تأکید بر اینکه حضور آمریکا در هیچ کجای دنیا نه تنها مشکل‌گشا نبوده، بلکه مشکل‌زا است، اظهار داشت: سرنوشت افغانستان باید بدون دخالت بیگانگان و به دست خود افغان‌ها و از مسیر گفت‌وگو و به صورت صلح‌آمیز تعیین شود.

همچنین «محمدصادق سنجرانی» رئیس مجلس سنای پاکستان نیز در این دیدار با ابلاغ پیام تبریک رئیس‌جمهور و نخست‌وزیر پاکستان، با بیان اینکه ایران و پاکستان به مثابه دو روح در یک بدن بوده و از روابط برادرانه برخوردار هستند، گفت: مطمئن هستیم با نگاه مثبتی که شما به روند توسعه روابط با پاکستان دارید، سطح همکاری‌های دو کشور در همه زمینه‌ها توسعه چشم‌گیری خواهد داشت.

وی با اشاره به ناتوانی آمریکا در تأمین امنیت در افغانستان، خاطرنشان کرد: آمریکا عامل اصلی ناامنی در مناطق مختلف است و با توجه به شرایط موجود منطقه، از شما تقاضا داریم تا برای ایجاد صلح و امنیت در منطقه، بین کشورهای اسلامی هماهنگی ایجاد کنید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس