وزیر خارجه

وزیر خارجه سعودی در جریان سخنرانی در نشست مجمع امنیتی آسپن که به شکل ویدئو کنفرانسی توسط مرکز پژوهش های آمریکا برگزار شد، به موضع گیری خصمانه علیه ایران پرداخت.

به گزارش مشرق به نقل از الخلیج الجدید، فیصل بن فرحان وزیر امور خارجه عربستان اعلام کرد: رابطه ما با قطر «بسیار خوب» است و دو کشور برای تقویت شورای همکاری خلیج فارس تلاش می‌کنند.

بن فرحان در سخنان خود در نشست مجمع امنیتی «آسپن» که به شکل ویدئو کنفرانسی توسط مرکز پژوهش‌های امریکا برگزار شد، گفت: نشست العلا در یافتن راهکارهایی برای حل اختلافات‌مان موفقیت‌آمیز بود و ما به همکاری برای حفظ این وحدت در راستای منافع مردم ادامه خواهیم داد.

وی درباره روابط کشورهای شورای همکاری خلیج فارس هم اعلام کرد: توافق العلا منجر به حل اختلافات شد و کارکرد خود را در تقویت وحدت شورای همکاری خلیج فارس اثبات کرد.

رئیس دستگاه دیپلماسی عربستان درباره جنایت ترور «جمال خاشقجی»، روزنامه‌نگار منتقد سعودی گفت: عاملان قتل خاشقجی را محاکمه و اقداماتی اتخاذ کردیم که تضمین می‌کند آنچه روی داد، دیگر به هیچ عنوان در عربستان یا هیچکدام از نمایندگی‌های دیپلماتیک کشور تکرار نخواهد شد.

وی گفت: عربستان از طریق نهادهای خود تضمین می‌دهد که دیگر چنین لغزش‌هایی از سوی دستگاه‌های امنیتی روی ندهد.

خاشقجی در اکتبر سال ۲۰۱۸ میلادی در کنسولگری عربستان در استانبول ترکیه توسط عناصر امنیتی سعودی به طرز وحشتناکی به قتل رسید؛ حادثه‌ای که افکار عمومی جهان را شوکه کرد.

وی در ادامه گفت که عربستان تمایلی در حال حاضر برای ملحق شدن به توافقات سازش با رژیم صهیونیستی ندارد.

فرحان گفت: بدون حل نزاع فلسطینی-اسرائیلی، امنیت پایدار در منطقه وجود نخواهد داشت و باید راهی برای ایجاد دولت فلسطین پیدا شود.

وی در ادامه ضمن اتخاذ مواضع خصمانه علیه ایران، مدعی شد: عربستان با تمایل دولت بایدن برای نسخه طولانی و قوی تر توافق سال ۲۰۱۵ در صورتی که عدم دستیابی ایران به سلاح هسته ای را تضمین کند، مخالفت نخواهد کرد. ریاض در صورتی که ایران در امنیت منطقه سهیم باشد و به شکل طبیعی رفتار کند و حامی شبه نظامیان نباشد و برای گروههای مسلح سلاح ارسال نکند و از برنامه هسته ای که می تواند در ساخت سلاح هسته ای استفاده شود، دست بردارد، استقبال می کند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۲۳:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۳
    2 0
    باز این مگس وزوز کرد.ای مگس عرصه سیمرغ.........
  • IR ۲۳:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۳
    2 0
    به نظرم ایشان علاوه بر مشکل روحی و روانی از لحاظ جسمی هم مرضی در وجودش باشد
  • مرتضی IR ۰۱:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۴
    0 0
    ،،، هرچی زشت تره ادا هاش بیشت ه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس