کد خبر 1254218
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۲
بودجه نمایه

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس سه راهکار جبران کسری ۴۵۰ هزار میلیاردی بودجه ۱۴۰۰ را تشریح و بر لزوم آزادسازی دارایی‌های دولت تاکید کرد.

به گزارش مشرق، جعفر قادری، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس، با اشاره به اظهارات امروز رئیس‌جمهور مبنی بر کسری ۴۵۰ هزار میلیاردی بودجه ۱۴۰۰ گفت: برای حل این مشکل راهکارهایی وجود دارد. می‌توان اعتبارات عمرانی را از بودجه جدا کرد و پروژه های عمرانی را به صورت مشارکتی و یا با واگذاری کامل به بخش خصوصی اجرایی کرد که به این ترتیب فشار بودجه عمرانی از روی بودجه عمومی دولت برداشته شود. با این اقدام نیروهای مرتبط نیز به بخش غیردولتی واگذار خواهند شد و بار بودجه‌ای آنها از روی دوش دولت بردشته می شود و هزینه‌های جاری دولت کاهش می‌یابد.

بیشتر بخوانید:

دولت روحانی قانون بودجه ۱۴۰۰ را هم اجرا نکرد +جدول

عضو کمیسیون برنامه و بودجه با تاکید بر لزوم تلاش برای سهولت فضای کسب و کار گفت: مقررات زدایی و مانع زدایی در مسیر کسب و کارها، موجب ایجاد تحرک در اقتصاد شده و در میان مدت رونق اقتصادی ایجاد می‌کند. دولت باید اقدامات فوری در این زمینه انجام دهد.

قادری ادامه داد: تسریع در واگذاری سهام دولت در واحدهای تولیدی موجب می‌شود که منابعی در اختیار دولت قرار گرفته وبخشی از نیروهای دولت آزاد شوند. این اقدام نیز راهکاری برای جبران کسری بودجه است.

وی مولد سازی دارایی‌های دولت را اقدامی مهم برای حل مشکل کسری بودجه خواند و گفت: دولت باید بخشی از منابع کسری بودجه را از محل آزادسازی دارایی های خود تامین کند و علاوه بر این به دنبال راهکارهای جدیدی برای تامین منابع بودجه پیدا کند تا فشار بودجه‌ای از روی مالیات‌ها و درآمدهای نفتی برداشته شود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه گفت: در راستای مقررات زدایی و مانع زدایی از مسیر تولید، دولت باید لایحه ارائه کند. اما برای حل مشکلات بودجه ای نیاز به ارائه لایحه نیست و دولت می تواند با بخشنامه، مشکلات را حل کند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • محمد IR ۱۶:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۳
    0 0
    با از کجا آورده ای بخش بزرگی از بودجه نامین میگردد ومبارزه با فساد و درآمدهای نامشروع برای همه اعمال میشود.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس