کد خبر 1254132
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۰:۲۰
سخنگوی کاخ سفید

سخنگوی کاخ سفید گفته آمریکا کاملاً آماده بازگشت به وین برای ادامه مذاکرات هسته‌ای در خصوص بازگشت به برجام است.

به گزارش مشرق، سخنگوی کاخ سفید گفت آمریکا کاملاً آماده بازگشت به وین برای ادامه مذاکرات در خصوص برجام است.

سخنگوی کاخ سفید گفت: «ما کاملاً آماده بازگشت به وین جهت ادامه مذاکرات هستیم و امیدواریم برای انجام این کار فرصت وجود داشته باشد.»

سلسله مذاکرات وین

مذاکرات وین در برجام از فروردین‌ماه سال ۱۴۰۰ با هدف بازگرداندن آمریکا به توافق هسته‌ای برجام و مجاب کردن ایران به متوقف کردن اقداماتش در جهت کاستن از تعهدات برجامی خود آغاز شد. جمهوری اسلامی ایران اعلام کرده با توجه به خروج آمریکا از برجام با نمایندگان این کشور گفت‌وگو نمی‌کند. آمریکایی‌ها از طریق سایر طرف‌های حاضر در مذاکرات، از مواضع ایران مطلع می‌شوند.

ششمین دور این مذاکرات، از روز ۲۲ خردادماه آغاز شد و تا روز یکشنبه ۳۰ خردادماه ادامه داشت. «سید عباس عراقچی» معاون وزیر امور خارجه و رئیس هیأت ایرانی شرکت کننده در مذاکرات وین در آن زمان گفت ملاک ایران  رسیدن به یک توافق خوب است. او درباره روند مذاکرات گفت: به اواخر کار نزدیک شدیم، ولی مسیر باقی‌مانده ساده نخواهد بود.

هنوز زمان برگزاری دور هفتم مذاکرات شروع نشده است و مقام‌های کشورهای غربی، کمپین فشار رسانه‌ای-روانی برای مجاب کردن ایران به مشخص کردن زمان دور جدید مذاکرات را تشدید کرده‌اند.

مقام‌های دولت «جو بایدن» طی روزهای گذشته با ادعاهای رژیم صهیونیستی و انگلیس درباره اینکه ایران در حمله به یک کشتی تحت مدیریت صهیونیست‌ها دست داشته پیوسته‌اند.

«آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه ایالات متحده آمریکا روز گذشته با تکرار اتهامات اثبات‌نشده علیه ایران مدعی شد واشنگتن اطمینان دارد ایران عامل حمله به نفتکش رژیم صهیونیستی بوده است.

بلینکن در بخش دیگری از ادعاهایش گفت اقدام ایران در حمله به کشتی مرسر استریت با «پاسخ جمعی» مواجه خواهد شد و اضافه کرد آمریکا در حال همکاری با انگلیس، رومانی و اسرائیل و کشورهای دیگر برای مشخص کردن این پاسخ است.

«ند پرایس»، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا هم در کنفرانس خبری شامگاه سه‌شنبه گفت: «پاسخ مناسب» به ایران بابت این حمله در راه است.

اتهامات کشورهای غربی علیه ایران در شرایطی مطرح شده که دولت «جو بایدن» مدعی است قصد دارد از طریق مذاکرات جاری در شهر وین زمینه‌های بازگشت آمریکا به توافق هسته‌ای را فراهم کند.

یکی از زمینه‌های اختلاف در این مذاکرات اصرار آمریکا بر حفظ برخی از تحریم‌هایی است که دولت «دونالد ترامپ» بعد از خروج از برجام علیه ایران اعمال کرده است. مضاف بر این، دولت بایدن اعلام کرده هیچگونه ضمانتی نمی‌تواند درباره عدم خروج دوباره دولت‌های بعدی آمریکا از برجام بدهد.

«دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور سابق آمریکا اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۹۷ با نقض تعهدات آن کشور از این توافق مورد تأیید شورای امنیت سازمان ملل متحد خارج شد و سیاست موسوم به «فشار حداکثری» را در دستور کار قرار داد.

مقام‌های دولت جو بایدن بارها به صراحت به شکست سیاست فشار حداکثری اعتراف کرده‌اند اما تا کنون از انجام اقداماتی که برای بازگشت به این تجمهوری اسلامی ایران اعلام کرده تنها در صورتی که واشنگتن، به صورت قابل راستی‌آزمایی به تمامی تعهداتش عمل کند اقداماتی را که در واکنش به نقض عهد طرف‌های غربی در جهت کاهش تعهدات برجامی‌اش در پیش گرفته به عقب برخواهد گرداند. تهران گفته البته اصرار یا عجله‌ای برای بازگشت آمریکا به برجام ندارد.وافق لازم هستند سرباز زده‌اند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 17
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۰۰:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۳
    8 0
    آیا می دانید عوارض دادن گوشت زیاد به سگ چیست؟ هار میشود هارررررر ...
  • IR ۰۰:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۳
    5 0
    دیگه باید برید تو فاز التماس، طرفدارای دولتی سینه چاکتون رفتند، این دولت، دولت انقلابیون هست......
  • IR ۰۱:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۳
    5 1
    بذارینش در کوزه آبش رو بخورین یانکی ها. گور بابای خودتون و برجامتون. وای به حال اون فردی که به عنوان انقلابی و در جبهه ی انقلاب دم از مذاکره بزنه. دهنش باید خورد بشه. اصلاح طلب ذلت و خواری تو ذاتشه، انقلابی بخواد این مسیر رو بره باید برای همیشه پرتش کرد سمت کدخدا.
  • خسرو IR ۰۱:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۳
    6 0
    زن نا حساب شما که آماده مذاکره هستید چرا در منطقه ما کشتی ها را آتش میزنید؟ مثل آدم بیایید جلو و دست آن توله سگتان اسراببل را هم از شرارت کوتاه کنید
  • IR ۰۱:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۳
    6 0
    باش تا امورات بگذره ! آیت الله ریسی آمد .. دولت گرین کارتی حسن رفت ...
  • mojtaba SE ۰۲:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۳
    6 0
    یک نفر که تو وین زندگی میکنه و خوب بلده حرف مغلطه کنه رو بفرستید تو جلسات وین و یک پولی هم بهش بدید.الکی هزینه برای این جلسات به مردم تحمیل نکنید ...مذاکره برای چی؟نه امریکا تحریم بر میداره و نه دست از دشمنی..مذاکره باید زمانی باشه که هم تحریم و هم اسرائیل رو برداره..پاینده ابر قدرت ایران
  • GB ۰۳:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۳
    6 0
    امریکا هرگز تحریم‌ها را بر نخواهد داشت و این یک فریب و دسیسه دیگر هست. فقط باید غنی سازی ۹۰٪ را آغاز کرد تا این غارتگران و ادمخوران به ظاهر با کلاس را جای خودشان نشاند!!!
  • BE ۰۴:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۳
    3 0
    ببند اون نیشتو ، مادر فولادزره
  • IR ۰۴:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۳
    3 0
    آمریکا: کاملاً آماده خر کردن دوباره ایران هستیم
  • IR ۰۶:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۳
    3 0
    جناب امریکا ، والا اکثر ما درسته که نسبت به مسئولان و مقامات کشور انتقاد داریم و گاها بد و بیراه هم میگیم ولی چرا نمیخواهید باور کنید با همه این دری وری هایی که میگیم و حرفهای تندی که در کامنتها براشون میذاریم باز هم یه ناخن آنها رو به امثال شما فرصت طلبان امریکایی نمیدهیم. مخالفت با مسئولان و عملکردشان دلیل بر موافقت با شما روباه صفتان غربی نیست
  • IR ۰۷:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۳
    3 0
    خانم جن ساکی : به جای حرفهای مفت درباره پرداخت خسارات به ایران بابت خروج غیرقانونی از برجام به مدت 40 ماه و به مبلغ 300 میلیارد دلار صحبت کنید.
  • IR ۰۷:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۳
    3 0
    دستان زهر آگین آمریکا ( یهود ) آماده مذاکره است ....
  • محمدایوب IR ۰۸:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۳
    2 0
    خدا رحمت کند امام راحل را در مورد آمریکا فرمود به مانند سگی می ماند که پارس میکند فرارکنی دنبال میکند. وبنشبنی فرارمیکند اما وقتی قبا ایتالیایی. جواتی از سوسک. وپشه می ترسیدند. چگونه در مقابل این سگ وحشی بایستند. حال جواتی چندین سال نان و نمک آنها را خورده بود نمی توانست بنشیند
  • IR ۰۹:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۳
    2 0
    یانکی ها بصورت مسالمت آمیز نمی توانند به مصالحه و روابط سالم بیایند این بار نیز با رفتار شیطانی اش که : متوجه شدید بازیهای این جغل جزیزه(انگلیس) و لات سر راهی شروز آنها اشغالگر فلسطین مظلوم که در دریا خودزنی کرده برای چی بوده؟ چارتا هارت و پورت و.. تحویل بگیرید.
  • IR ۱۵:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۳
    2 0
    حالا رومانی این وسط چکاره است!؟ تو ۸ سال آتی در مقابا ایران باید به التماس بیافتید ، دیگه خبری از ذلت و حقارت سیاسی وجود ندارد.
  • IR ۱۶:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۳
    4 0
    پس یک راه بیشتر ندارید: لغو تمام تحریم ها در عمل؛ در غیر این صورت کاملاً دروغ می گویید.
  • IR ۱۶:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۳
    1 0
    با کشوری که قرار داد مورد قبول خود را فسخ کرده نباید مذاکره کرد. اول باید تمام قرار داد دوباره اجرا و ضرر و زیان لغو قرار داد پرداخت شود. بعد مذاکره دیگری قابل انجام است. اما با شرایط برابر.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس