بازدید

سفیر جمهوری اسلامی ایران ضمن بازدید از مناطق مرزی ارمنستان در استان گغارکونیک، دستیابی هر چه سریع‌تر به صلح پایدار در قفقاز جنوبی را در راستای منافع مردم منطقه خواند.

به گزارش مشرق، «عباس ظهوری» سفیر جمهوری اسلامی ایران در ارمنستان امروز (سه‌شنبه) ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ به همراه سرهنگ صادقین وابسته نظامی کشورمان در ارمنستان و نمایندگان وزارت دفاع جمهوری ارمنستان از منطقه شورژای علیا در مرز جمهوری ارمنستان با جمهوری آذربایجان در استان گغارکونیک بازدید کرد.

سفیر ایران پس از این بازدید در مقر سپاه دوم ارتش ارمنستان با ژنرال آراییک هاروتیونیان دیدار کرد.

در این دیدار، ژنرال هاروتیونیان درباره وضعیت مرز در ماه‌های اخیر و نیز درگیری‌های هفته گذشته توضیحاتی ارائه کرد.

ظهوری با ابراز نگرانی از تداوم اختلافات مرزی ارمنستان و جمهوری آذربایجان و ضمن ابراز تسلیت به خانواده قربانیان درگیری‌های اخیر، بر ضرورت خویشتنداری طرفین و لزوم حل و فصل مسالمت‌آمیز اختلافات دو کشور همسایه تاکید کرد.

سفیر جمهوری اسلامی ایران با تأکید بر لزوم احترام همه طرف‌ها به مرزهای شناخته شده بین‌المللی، دستیابی هر چه سریع‌تر به صلح پایدار در منطقه قفقاز جنوبی را در راستای منافع مردم منطقه خواند.

وی همچنین آمادگی جمهوری اسلامی ایران را برای هرگونه مساعدت به منظور برقراری صلح پایدار در منطقه اعلام کرد.

لازم به ذکر است سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران هفتم مرداد ماه از تداوم درگیری‌های مرزی بین نیروهای مرزی جمهوری آذربایجان و ارمنستان ابراز نگرانی کرده و بر خویشتنداری طرفین و لزوم حل و فصل مسالمت آمیز اختلافات مرزی دو کشور تاکید کرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • مراغه ای IR ۰۸:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۳
    7 19
    مرگ بر ارمنستان و حامیان این رژیم متجاوز و جنایتکار
    • IR ۰۹:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۴
      0 2
      احسنت

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس