کد خبر 1253622
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۵۶
قتل

پرستار میانسال وقتی شوهرش درخواست طلاق داد برای اینکه او را به زندگی برگرداند با مشاور حقوقی مشورت کرد، اما به‌دست همان مشاور به قتل رسید.

به گزارش مشرق، روز چهارشنبه سی‌ام تیرماه امسال زن جوانی در تهران سراسیمه به اداره پلیس رفت و از گم‌شدن ناگهانی خواهر ۴۹‌ساله‌اش به نام شیما شکایت کرد.

شاکی در توضیح ماجرا گفت: خواهرم پرستار یکی از بیمارستان‌های تهران است و همراه یک‌دختر ۱۱‌ساله و پسر و دختر دوقلوی خردسالش زندگی می‌کند. او مدتی است با شوهرش اختلاف دارد و الان هم در آستانه جدایی هستند. البته خواهرم خیلی تلاش می‌کند به خاطر فرزندانش با شوهرش کنار بیاید، اما شوهرش راضی به ادامه زندگی با او نیست. چند روز قبل خواهرم گفت که دادگاه درخواست طلاق شوهرش را تأیید کرده و پستچی هم رأی دادگاه را تحویل او داده است. خواهرم به خاطر همین موضوع خیلی ناراحت بود تا اینکه دیروز از خانه به محل کارش رفت و دیگر بازنگشت. وقتی نگرانش شدیم با محل کارش تماس گرفتیم که همکارانش اعلام کردند او به بیمارستان نرفته‌است و از طرفی هم تلفن همراهش خاموش است که احتمال می‌دهیم برای او اتفاق بدی رخ داده باشد که به اداره پلیس آمدیم تا کمک کنید خواهرم را پیدا کنیم و فرزندانش را از نگرانی نجات دهیم.

ردپای مشاور حقوقی

با شکایت زن جوان پرونده به دستور قاضی حبیب‌الله صادقی، بازپرس شعبه‌چهارم دادسرای امور جنایی تهران برای رسیدگی در اختیار تیمی از کارآگاهان اداره‌یازدهم پلیس‌آگاهی قرار گرفت.

نخستین بررسی‌های مأموران پلیس نشان داد پرستار میانسال خودروی پژو۲۰۷ دارد که چند روزی است در اختیارش نبوده‌است.

در حالی که مأموران پلیس هیچ ردی از زن گمشده پیدا نکردند شماره پلاک خودرو وی را در اختیار مأموران گشت پلیس قرار دادند تا اینکه چند روز قبل مأموران پلیس تهران خودروی‌پژو۲۰۷ زن گمشده راکه در اختیار مرد جوانی به نام پژمان بود متوقف کردند.

پژمان که لیسانس حقوق دارد و مشاور حقوقی است در تحقیقات پلیسی خودش را شوهر دوست شیما معرفی کرد و با ارائه قولنامه‌ای مدعی شد که خوروی‌پژو۲۰۷ را از زن گمشده خریده‌است. وی همچنین ادعا کرد که از سرنوشت زن گمشده بی‌خبر است.

پس از این مأموران پلیس دست به تحقیقات تخصصی زدند که دریافتند قولنامه‌ای که پژمان به پلیس ارائه کرده تقلبی است، چون پس از گمشدن زن جوان تنظیم شده است. همین سرنخ کافی بود که مأموران پلیس به پژمان مظنون شوند و وی را به دستور بازپرس جنایی بازداشت کرده و مورد تحقیق قرار دهند.

متهم در بازجویی‌های ابتدایی با تناقض‌گویی قصد فریب مأموران پلیس را داشت و همان اظهارات قبلی‌اش را تکرار می‌کرد، اما وقتی با مدارک و دلایل روبه‌رو شد صبح دیروز مقابل قاضی پرونده به قتل پرستار میانسال اعتراف کرد.

حکم طلاق

وی با اظهار پشیمانی در توضیح ماجرای خونین گفت: همسرم پرستار است و با شیما در یک بیمارستان مشغول به کار بودند و رابطه دوستانه‌ای داشتند. مدتی قبل همسرم گفت که دوستش شیما با شوهرش اختلاف پیدا کرده‌است و از من خواست به او مشاوره حقوقی و خانوادگی بدهم و مشکلش را حل کنم.

من چند جلسه‌ای با شیما صحبت کردم که او از من خواست شوهرش را راضی کنم به زندگی‌اش برگردد. شیما می‌گفت به خاطر فرزندانش دوست ندارد از شوهرش جدا شود و از طرفی هم مدعی بود که شوهرش را دوست دارد، اما می‌گفت که شوهرش تصمیم خودش را گرفته است و در دادگاه هم درخواست جدایی داده است.

قرار شد من مشکل او را حل کنم و کاری کنم که شوهرش او را طلاق ندهد و در صورتی هم که او اصرار به جدایی داشته باشد رأی طلاق را نقض کنم و در مقابل هم شیما به عنوان دستمزد خودروی‌پژو۲۰۷ خودش را به من بدهد. پس از این من خیلی تلاش کردم و او هم خودرواش را در اختیار من قرار داد و قرار شد پس از جلسه دادگاه خودرو را به نام من بزند، اما چند روز قبل از حادثه متوجه شدم که دادگاه حکم طلاق را صادر کرده و برای شیما فرستاده است.

حق الزحمه خونین

همان روزی که حکم طلاق به دست شیما رسید، او با من تماس گرفت و گفت تلاش‌های من نتیجه‌ای نداده است و شوهرش بالاخره او را طلاق داده‌است و باید طبق حکم دادگاه به زودی به دفترخانه ازدواج و طلاق برود. او گفت که من نتوانسته‌ام شوهرش را به زندگی برگردانم و باید هر چه زودتر خودرواش را پس دهم، اما من به او گفتم که طبق قرار خودرو را من به عنوان دستمزد برمی‌دارم.

وی ادامه داد: او چندباری با من تماس گرفت و من قول دادم که رأی دادگاه را باطل می‌کنم تا اینکه روز حادثه با من تماس گرفت و گفت کاری از دست من ساخته نیست و باید خودرواش را به او پس دهم. به او گفتم که برای انجام کاری به حوالی شهر پرند آمده‌ام که قرار شد به آنجا بیاید و با هم صحبت کنیم. ساعتی بعد او به پرند آمد و سوار خودرو شد و از من خواست سوئیچ را تحویل بدهم. هر چقدر اصرار کردم که رأی دادگاه را باطل می‌کنم، قبول نکرد و از طرفی هم من اصرار می‌کردم که خودرواش دستمزد من است. او شروع به داد و فریاد کرد که با هم درگیر شدیم و او را با دستانم خفه کردم. بعد از اینکه خفه شد اثرانگشتش را روی قولنامه‌ای که از قبل تهیه کرده‌بودیم، زدم و بعد هم جسد او را در بیابان‌های اطراف پرند دفن کردم و به تهران برگشتم.

متهم پس از اعتراف به قتل به دستور بازپرس جنایی برای تحقیقات بیشتر در اختیار کارآگاهان اداره‌دهم پلیس‌آگاهی قرار گرفت.

مأموران پلیس همزمان با ادامه تحقیقات درباره این حادثه به بیابان‌های اطراف شهر پرند رفتند و با نشانی که متهم داده‌بود جسد پرستار میانسال را کشف و برای انجام آزمایش‌های لازم به پزشکی قانونی منتقل کردند.

منبع:روزنامه جوان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 36
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 4
  • علی US ۲۳:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۱
    86 0
    خدایا به حق پنج تن شیطان و وسوسه هاش رو از زندگی ما دور کن
  • IR ۲۳:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۱
    54 0
    احمق ۳ بچه رو یتیم کردی حالا دیه بده
    • IR ۰۱:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۲
      2 0
      پس اعدام چی؟
    • سروش IR ۰۱:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۲
      1 0
      چرا حرف از دیه می زنید اون مثلا مشاور و وکیل آینده بوده و آگاهانه جنایت کرده پس باید به حکم اسلام و قانون کشوری قصاص شود نه اینکه با یه دیه سرو ته همه چیز رو به هم ببافه باید قصاص شود.
    • ایرانی GB ۰۵:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۲
      2 1
      همینو بگو ! ... مرتیکه بی ناموس پست فطرت بخاطر یک ماشین فکستنی یک انسان رو از بین برد که به ماشینش برسه , واقعا" قاجارها حق داشتند که اینجور مجرم ها رو شکنجه میکردند که با زجر بمیرند , تمام تقصیر ها به گردن سیستم قضایی حسن کلید هست که صبح تا شب در حال بخشیدن مجرم هاست که همین بخشش ها باعث شده مجرم ها جری تر بشن و مرتکب جنایات بیشتر بشن
    • IR ۰۷:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۲
      2 0
      دیه چیه ؟ فقط اعععععدام این قایله را خاموش خواهد کرد.... مردکه شیطان صفت ... اون بچه های بیچاره که شانسی از زندگی نداشتند بدبخت تر شدند ... چون به قول ما لرا میگیم دسم بشکه بعض پامه ، بوم بمیره بعض دامه دستم بشکنه بهتر از پامه بابام بمیره بهتره تا مادرم بمیره !!!
  • IR ۲۳:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۱
    47 0
    یعنی چی. این چه وضعشه. به کجا داریم میریم. خدایا به ما رحم کن.
    • پاکدل US ۱۰:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۲
      2 0
      هیچ اتفاق خاصی نمیفته !!!. چندوقت قاتل رو در زندان نگه میدارن . بعد با کمک گروه صلح وسازش وبا عمل خداپسندانه قاتل بخشیده میشه و شوهر مقتول هم با دریافت پول رضایت خودش رو اعلام میکنه ( البته طبق معمول ، قبلا خواب زنش رو دیده که سفارش کرده قاتل رو ببخشند) . الحمدوالله از لحاظ وجود قاتل های بخشیده شده هم که راست راست در جامعه می چرخند هم به خودکفایی رسیدیم . حالا حق زندگی اون زن مقتول بدبخت و حق اون بچه های معصوم چی میشه ؟ اصلا مهم نیست .. واین داستان ادامه دارد ...
  • IR ۲۳:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۱
    53 7
    حماقت!!!انهم از سوي مردان واقعا مضحكه!!اينها خود را عقل كل ميدانند مردك مثل يك پسر بچه ماشين را براي خودش ميخواسته!!!!
    • امانی IR ۰۸:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۲
      1 0
      عزیز جان که احتمالا خانم تشریف داری اول احمقی از جانب مقتوله سر زد که با وجود حداقل تحصیلات فوق یا لیسانس وکارکردن در جامعه وآشنایی در سطح متوسط رو به بالا در بین آحاد مردم اینچنین بی محابا دست به اقدام غیر عقلی زد وگرنه اگر همین سرکار خانم مقتوله از روشهای دیگری برای برگرداندن همسرش به زندگی ویا حتی طلاق که هزاران مورد آن در سال در جامعه رخ میدهد استفاده کرده بود الان زنده بود وبالای سر فرزندانش وشاید هم شوهرش پس از چندی مثل صدهها مورد پدید آمده پشیمان شده وزندگی دوباره ای را در کنار فرزندانشان شروع میکردند
    • IR ۱۰:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۲
      1 0
      استاد عزیز این حماقت زن و مرد نداره از جمله وکلای دادگستری که زن و مرد حق الوکالت خودشون رو بگیرند فارغ از هر رایی که دادگاه صادر کنه
    • العبد IR ۱۰:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۲
      1 0
      فمنیست ابله چرا جمع می‌بندی؟
  • IR ۰۰:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۲
    1 0
    خداوندازت نگذرد، حیف اسم انسان روی توست..
  • IR ۰۰:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۲
    1 0
    توحش به کارشناس ومشاور حقوقی هم رسیده
  • IR ۰۱:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۲
    1 0
    مشاور حقوقی؟ حقوقدان؟ راستی چرا اغلب حقوقدان ها عوضی از آب در می آیند؟
  • علی IR ۰۱:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۲
    1 0
    مرتیکه بی شعور
  • محسن IR ۰۲:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۲
    1 0
    فقط اعداااااااام......اونم در ملا عام والسلام
  • IR ۰۴:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۲
    1 0
    فکر کنم کم کم باید به بعضی وکلای زیاد خواه آبلهه هم شک کرد!ولی اینجا یک نکته وجود داره قبل ازاینکه کاری انجام بده چرا ماشین به این درنده خو داده!؟آما وقتی انسان دربن بست مشکلی قرار میگیره وراهی پیدا نمیشه،وواقعا کشش نداره به هر راهی میزنه..ولی شوهرش هم مقصر بوده آخه مردحسابی تواین سن وسال باچند بچه انقدرسنگ دل لااقل یه فرصتی بهش میدادید بخاطر بچه هاتون،بدبخت باکارسخت پرستاری دنبال کارهای طلاق واقعا بی انصافی!؟به هردلیل..این نکبت قاتل را اعدام کنید درملع عام تادرس عبرت بشه..نه بندارید زندان 8 سال مفت خوری کنه..این جورپرونده های جنایی اگر زود رسیدگی بشه جرم وجنایت درجامعه کم میشه وکم کم برچیده..
  • IR ۰۵:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۲
    1 0
    ای وای از مردهایی که با وجود اینکه همسرشون دوستشون داره باز هم اصرار به جدایی دارند.
  • IR ۰۷:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۲
    1 0
    چقدر ارزش داشت که یک انسان رو از زندگی ساقط کنی بخاطر یه تیکه فلز.
  • IR ۰۷:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۲
    2 0
    اين خانم اگر اين انرژي و وقت را كه صرف مشاور حقوقي كرد را به همسرش اختصاص ميداد اكنون زنده بود!!!
  • فرزین IR ۰۷:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۲
    2 0
    قیمت ۲۰۷ حدود ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیون است. مگر حق الزحمه یک وکیل برای چند جلسه مشاوره چقدر است ؟ نهایتا ۱۰ میلیون. عجب آدم پر روییه که می خواهد به جای ۱۰ میلیون ، ۳۰۰ میلیون بگیرد.
  • IR ۰۷:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۲
    2 0
    این مرد که نامرده جای خودش اما چرا یه زن تنها می‌ره چرا احتیاط نمی کنید
  • IR ۰۹:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۲
    1 0
    ایران خودرو و سایپا عامل قتل هستن
  • IR ۰۹:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۲
    1 0
    تحصیل کرده های جامعه که اینا باشند، وای به بقیه! بد نیست دوره های آموزش کنترل خشم یه کم از طرف سازمان های مدعی فرهنگ سازی مورد توجه قرار بگیره
  • IR ۱۰:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۲
    3 0
    عجیب کسی که وکالت شخصی رابه عهده بگیرد وبه جای دفاع ازشاکی به فکراموال وقتل او باشد!
  • IR ۱۱:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۲
    1 1
    شوهر بیشرف ایا الان وجدانت راحت شد؟ زنت حتی زبانم لال دیو بود باز مادر فرزندانت بود و تو را دوست داشت و برای منزلت ماهی 7 یا 8 تومن پول میاورد
  • IR ۱۲:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۲
    2 0
    سه بچه رو یتیم کردی ....چه مزدی چه کشکی ...نامرد،ظالم . بی انصاف ، بی وجدان بی همه چیز .. ای خسر الدنیا و الاخره...
  • لمین IR ۱۲:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۲
    2 0
    واقعا ادم نه حیوان نه ......... وجود دارد
  • ت IR ۱۲:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۲
    2 0
    باید سخت ترین مجازاتها را در این مورد صورت گیرد چرا شرافت انسانی به جایی رسیده است که برای بدست آوردن پول هر جنایتی را مرتکب میشوند کسانی که باعث پول پرستی مردم شده اند نیز باید مجازات سنگین شوند تا کرامت انسانی پایمال شده بر گردد و نشان انسان ،انسان گریت است
  • IR ۱۲:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۲
    2 0
    امان از حرص و طمع، به نظرم اگه خانم پرستار ماشین رو به شوهرش یا مادر شوهرش هدیه میداد الان همه داشتن خوبو خوش زندگی میکردن، یکی نیست به این مشاور تقلبی بگه خب مردک وقتی نتونستی تو دادگاه کاری کنی دیگه ماشینشو واسه چی میخوای؟ پرستار بیچاره رو هم با نقشه قبلی کشیدی بیرون شهر کشتیش . حالا خوبه مقتول همکار زنش بوده ، خدا میدونه چند نفر بیچاره دیگه رو اینجوری سرکیسه کرده! فقط اعدام.
  • IR ۱۳:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۲
    2 0
    مردک بی‌شعور، مگه دستمزد وکالت ،۲۰۷ میشه؟!
  • ایمان IR ۱۴:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۲
    2 0
    والا سر 207 اخه؟؟؟یه چی بهتر بود وسوسه میشدی مَرد
  • IR ۱۷:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۲
    3 0
    اوج نامردی است تعدی به یک زن تنها، که برای حفظ زندگی خصوصیش حاضرشده یک خوردو به قیمت حداقل چهارصدمیلیون به یک مشاورحقوقی ونه حتی وکیل پایه یک، بپردازد، تعرفه خدمات وکالت در دعوی حقوقی غیر مالی یک هشتم این مبلغ است یا نهایتا مقداری بیشتر!
  • مصطفی IR ۱۳:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۳
    1 0
    متاسفانه حریص شدن بعضی از مردم زندگی را برای دیگران به تنک آورده اند . دولت برای این مریضی که صد هابار بدتر از کرونا است چاره سازی نماید . اینجا بیشتر قتل ها برای زیادی خواهی افراد حریص و از خدا بی خبر اتفاق می افتدد
  • مهدی ۰۱:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۸
    0 0
    خیلی تلخه ک بخاطر یک خودرو یک انسان ب قتل برسه😔و موافق قصاص هم نیستم چون این کار هم درست نیست و یک انسان دیگر نیز کشته میشه.خداروح اون خانم رو بیامرزه و مشکل پیش اومده برای اون اقا رو ب مصلحت خود حق تعالی هموار کنه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس