کلاف سردرگم مالیات ارزش افزوده واحدهای مسکن مهر/ چرا شرکت عمران پرند سکوت کرده است؟

در حالی همچنان برخی پیمانکاران در قبال تحویل مسکن مهر از متقاضیان مالیات بر ارزش افزوده می‌گیرند که سکوت شرکت عمران پرند این وضعیت را تشدید کرده است.

به گزارش مشرق، بهمن ماه سال گذشته گزارشی از دریافت مبالغی بین ۲ تا ۸ میلیون تومان از متقاضیان مسکن مهر توسط برخی پیمانکاران شهر پرند تحت عنوان مالیات بر ارزش افزوده و هزینه نگهداری منتشر شد.

بر این اساس پیمانکارانی از جمله «وثوق س» و «اسکان س» به ترتیب برای تحویل واحدهای ۴ تا ۸ میلیون و ۲ تا ۶ میلیون از متقاضیان مطالبه می‌کردند. نکته جالب توجه این‌که مبالغ مورد نظر برای مالیات طبق مستندات موجود باید به حساب پیمانکار واریز شود که در نوع خود اقدام عجیب‌تری به شمار می‌رود. شرکت عمران پرند در آن زمان به این گزارش واکنشی نشان نداد.

بیشتر بخوانید:

برداشت ۱۶ هزار میلیارد تومانی بانک مسکن از جیب مردم

حدود سه ماه بعد یعنی اردیبهشت ماه امسال معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی درباره مالیات واحدهای مسکن مهر گفت: پروژه‌های مسکن مهر از پرداخت مالیات معاف نیست، عدد دریافت شده برای مالیات در این طرح ثابت است. در سنوات اخیر با ابطال روی یک مصوبه، یک سری از پروژه‌هایی که دیرتر شروع شده یا ساخت و تکمیل آنها طولانی شده مشمول پرداخت مالیات هستند.

وی با بیان این‌که در حال رایزنی با سازمان امور مالیاتی هستیم که اگر بتوانیم آنرا حل کنیم، تصریح کرد:‌ سازندگان مسکن مهر مالیات را نمی‌پردازند و متقاضیان باید آنرا پرداخت کنند.

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی با یادآوری این‌که در مسکن مهر و مسکن‌های حمایتی سرمایه‌گذار نداریم،‌ اضافه کرد: این مالیات، مالیات سرمایه‌گذاری است. به‌عبارت دیگر یک سرمایه‌گذاری انجام می‌شود، سودی کسب می‌شود و باید بخشی از آن به‌عنوان مالیات پرداخت شود.

بیشتر بخوانید:

پرونده مسکن مهر به زودی بسته می‌شود

محمودزاده گفت: سازندگان در مسکن حمایتی صرفا سازنده هستند،‌ یعنی برای کسی مسکن را می‌سازند که از همان اول آورده را تامین می‌کند و با قیمت تمام شده و یک سود خیلی مشخص و ناچیزی است. سود پیمانکاری و آن شرایطی که بخواهند بر اساس آن مالیات پرداخت کنند نبوده است. به همین دلیل قبلا و الان دیدگاه آن است که مالیات مسکن مهر باید به حداقل برسد. هر چه عدد مالیات مسکن مهر افزایش یابد به‌طور مستقیم به عدد تمام شده اضافه می‌شود و متقاضی نهایی متحمل این هزینه می‌شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی در واکنش به مطالبه مبالغ ۲ تا ۱۰ میلیون تومانی برخی سازندگان پروژه‌های مسکن مهر از متقاضیان تحت عنوان مالیات، افزود:‌ « چند سال پیش بر اساس یک نظریه یا شکایت دیوان عدالت اداری محدودیت نرخ مالیات -برای واحدهای مسکن مهر- را که حدود ۹۰ درصد از پروژه‌های این طرح از آن منتفع شده‌اند، تمام شده و رفته است. باقیمانده واحدها دچار مشکلی شده و با ابطال مصوبه اینها را دچار مسئله کرده است.»

بیشتر بخوانید:

مشاور رئیس مجلس: چرا اینقدر با قالیباف دشمن هستید؟

محمودزاده بیان کرد: البته یک دیدگاهی وجود دارد و مطابق استعلام از دیوان عدالت اداری این مصوبه عطف به ماسبق نمی‌شود. کسانیکه از آنها مالیات مطالبه شده واحدهای آن تمام قبل از این بخشنامه شروع شده و ما معتقدیم که مشمول ابطال بخشنامه نمی‌شوند، باید با همان شرایط قبلی -مالیات آنها- محاسبه شود و به حساب‌های سازمان امور مالیاتی واریز خواهد شد.

حدود سه ماه از سخنان محمودزاده برای رایزنی با سازمان امور مالیاتی می‌گذرد اما در فاصله چند روز مانده به اتمام دولت حسن روحانی، برخی پیمانکاران مسکن مهر شهر پرند همچنان فقط در قبال دریافت مبالغی بین ۲ تا ۱۰ میلیون تومان بابت مالیات بر ارزش افزوده، واحدها را تحویل می‌دهند.

در این بین سکوت شرکت عمران پرند وضعیت متقاضیان را بغرنج‌تر کرده است. پیگیری‌ها از شرکت عمران پرند در این رابطه بی‌نتیجه ماند و مدیران این شرکت از هرگونه پاسخگویی در این زمینه خودداری کردند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 12
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • احیا قلیزاده IR ۰۶:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۱
    0 0
    شرکت ما هسا ۶ از مادرمقابل کلید ۵میلیون و پیمانکار ۸ میلیون خونه آماده شده دوسال پیش را تحویل نمیدهند که آسانسور وبرق آب وصل نمیکنن فقط اینکه هزینه روش بیارن . خواهشمندم یکی بدادما برسه بلوک ۲۵۵
  • IR ۰۷:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۱
    0 0
    همه از دادن پول اضافی خوداری کنن یا همه پای نامه تنظیم شده مخالفت خودرا امضا کنن وبرای مجلس .شورای پرند یا مراجع دولتی بفرستن
  • ناشناس IR ۰۸:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۱
    0 0
    یک کلاهبرداری جدید تحت عنوان تک برگی مسکن مهر که باید ۵۰ میلیون پول پرداخت کنیم
  • قدیر مرتضی پور IR ۰۹:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۱
    0 0
    سلام فقط پول میگیرن خدمات صفر
  • سامان IR ۱۰:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۱
    4 0
    سلام تک تک اعضای مسئولین شرکت عمران پرند باید از طریق قوه قضائی پیگیر قانونی و مجازات شو‌ند
  • ز گ IR ۱۳:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۱
    0 0
    باسلام وخسته نباشید چرا ازما ساکنین مسکن مهر پرند بابت خریداری عرصه پولی ازما گرفتن وقرار شد سند تک برگی بدن کلی قسطو پول دادیم ولی هیچ خبری نیست زنگ مزنیم جواب نمیدن چرا پول مارا میگیرن وتکیف را معلوم نمیکنند پرونده مهر بسته میشه پس ما باین وضع چیکنیم قراربود چهارماه مشخص بشه ولی دوسال گذشت خبری نشد لط فا پیگیری شود ممنون
  • فرید لطفی پور IR ۱۹:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۱
    0 0
    شرکت عمران پرند اسفند 1399 چندین پیام ک به من ارسال کردند که واحد شما آ مده تحویل. است آ وارده خودرا تسویه واحد خودرا جهت تحویل و دفترچه قصد به سایت عمران پرندمراجعه مدارک خوداتکمیل واحد خودرا تحویل بگیرد بعداز تمام این کار ها انجام دادم برای تحویل مراجعه کردم گفتند واحد شما آ مده تحویل نیست
  • احسان IR ۱۹:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۱
    0 0
    تکلیف اضافه واریزی رو هم روشن نمیکنن من 5 میلیون اضافه واریزی داریم 3 سال پیش گفتن پرداخت میشه اما دریغ از هزار تومن پرداخت کنن
  • لیلاحبیب پور IR ۲۱:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۱
    1 0
    ۴۵میلیون وام مسکن ۴درصد۷۲ملیون برای مابستن به جز۲۰میلیون هم نقدافزایش قیمت به جزقراردادی که بسته بودیم گرفتن بنده فروردین ۱۴۰۰ تحویل گرفتم لطفابرسی کنیدماکه هرچی گفتیم به ماجواب درستی ندادن
  • مصطفی فرجی IR ۰۱:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۲
    0 0
    چرا مسکن ملی مهلت واریزی زیاد هست پیگیری کنید
  • وحید. IR ۰۹:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۲
    0 0
    متاسفانه توی شهرک عمران پرند چنان بی سامانی و بی مدیریتی هست ک فقط در کشورهای خیلی عقب افتاده هم نشود دید. برای یک جابجایی ساره باید ماههای دوندگی کرد. یا سایت قعطه یا قهوه یا تلفن ها رو جواب نمیدند یعنی هیچ کس و هرکی به هرکی و بدون مدیریت حتی کارمندان هم جواب گو نیستند .
  • جلیلیان IR ۱۱:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۲
    0 0
    درود بر شما روزی که پرند مسکن مهر ثبت نام کردم سال ۹۱ دو پروژه بود یکی کوزو ترکیه و یکی هسا یک بود دیگه هیچ پروژه‌ای نبود الان سال ۱۴۰۰ واحد تحویل ندادن پیامک اینک واحد شما آماده تحویل است عمران پرند چند بار رفتم دیدم آماده نیست بعد پیامک اومد که تسویه نکنی واحد شما واگذار میشه به یکی دیگه بعد از ده سال هنوز آماده نیست و واحدم نیمه کاره و خرابه رفتم تسویه کردم ۲۷ میلیون اضافه گرفتن و وام هم از ۲۰ میلیون به ۴۵ میلیون رسیده تا به امروز ۱۲ ، ۵ ،۱۴۰۰ واحد تحویل ندادند و ۷ ماه قسط دادم . مملکت که بی صاحب باشه همینه فقط دزدی بلدن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس