چاپ ماجرای پدر و پسر افغانستانی که از پی هم شهید شدند

کتاب «این پسر من است» شامل زندگی‌نامه مستند شهیدان رسول جعفری و مهدی جعفری نوشته ندا رسولی توسط انتشارات خط مقدم منتشر و راهی بازار نشر شد.

به گزارش مشرق، کتاب «این پسر من است» شامل زندگی‌نامه مستند شهیدان رسول جعفری و مهدی جعفری نوشته ندا رسولی به‌تازگی توسط انتشارات خط مقدم منتشر و راهی بازار نشر شده است.

«این پسر من است» روایت حرکت همیشگی خانواده‌ای است که فداکارانه هجرت را به جان خریدند. حرکت از افغانستان به ایران، کوچیدن مدام در ایران و در نهایت هجرت به سوریه که به قراری همیشگی می‌انجامد. این کتاب پدری شهید را به تصویر می‌کشد که شهادت را به پسرش می‌آموزد و خود هم از پی او می‌رود؛ روایت رفتن و رسیدن رسول و پسرش مهدی.

در این‌کتاب علاوه بر زندگی رسول و مهدی جعفریان، به زندگی جنگ‌زده مردم سوریه نیز پرداخته شده است. مطالب کتاب نیز با روایت دانای کل ارائه می‌شوند و نتیجه مصاحبه‌هایی هستند که نویسنده کتاب آن‌ها را انجام داده و تدوین کرده است.

در بخشی از این کتاب آمده است:

«حقش بود یکی هم باشد تا رسول را دلداری دهد؛ یکی هم به او بگوید به امید خدا پیدا می‌کنیم پسرت را. بگوید دو دو تا چهار تای جنگ، همین است دیگر؛ می‌چزاند آدم‌ها را؛ ولی تو خیالت نباشد ها! ما آسمان را به زمین می‌رسانیم و جگرگوشه‌ات را پیدا می‌کنیم؛ یا خودش را با پیکرش را. کسی اما نبود؛ یعنی بود؛ ولی همیشه رسول آن‌قدر محکم بود که کسی فکرش را نمی‌کرد او هم به دلداری و آن حرف‌ها نیازی داشته باشد. همیشه خودش پیش‌قدم مهربانی کردن و روحیه دادن به دیگران بود».

این‌کتاب با هزار نسخه و قیمت ۷۵ هزار تومان منتشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس