کد خبر 1252761
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۵
افزایش ۱۵ درصدی قیمت گوشت/ نبود نهاده عامل عرضه دام با وزن پایین به بازار

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی گفت: در حال حاضر نبود نهاده دام در بازار دامدار را دچار مشکل کرده به این صورت که دیگر قادر به نگهداری دام نیست و مجبور می‌شود دام‌ها را در وزن‌های پایین به بازار عرضه کند.

به گزارش مشرق، علی اصغر ملکی، درباره وضعیت بازار گوشت و مشکلات آن، گفت: در حال حاضر عرضه به اندازه کافی صورت می‌گیرد، ولی قیمت‌ها نسبت به قبل از عید قربان ۱۵ درصد افزایش داشته است.

ببینید:

فیلم/ رئیس جمهور: مردم از قیمت گوشت و مرغ گله‌مندند

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی گفت: در حال حاضر نبود نهاده دام در بازار دامدار را دچار مشکل کرده به این صورت که دیگر قادر به نگهداری دام نیست و مجبور می‌شود دام‌ها را در وزن‌های پایین به بازار عرضه کند که این موضوع نگران‌کننده است و در شش ماه دوم سال ممکن است با کمبود دام مواجه شویم هم‌اکنون در حال حاضر کمبود در بازار نیست، ولی افزایش قیمت وجود دارد.

وی در خصوص کشتار دام مولد اظهار کرد: کشتار دام مولد نباید صورت بگیرد و این کشتار به معنی قطع نسل است و آینده را از بین می‌بریم.

ملکی درباره صدور مجوز صادرات دام سنگین بیان کرد: دام سنگین در هفته‌ای که گذشت ۳۰ هزار تومان افزایش قیمت داشته و اگر صادرات انجام شود قیمت‌ها بازهم افزایش پیدا می‌کند.

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی گفت: هم‌اکنون شرایط  واردات گوشت را نداریم، زیرا گوشت را اگر بخواهیم با ارز نیمایی وارد کنیم باقیمت بیشتر و کیفیت پایین‌تر است و باید با مدیریت نهاد را به دامدار برسانیم تا دام مولد کشتار نشود و دارایی‌های کشور خود که بهترین گوشت دنیا را در اختیارداریم از دست ندهیم که در مقابل گوشت بی‌کیفیت را دریافت کنیم.

وی افزود: صادرات ممکن است شش ماه دوم را مختل و دچار چالش کند همچنین کشتار دام مولد مارا از داشته‌های آینده تهی می‌کند بهترین راهکار تحویل نهاده به دامدار است تا دام را در وزن پایین ۱۲ کیلوگرم به خاطر نبود نهاده ذبح نکند باید به این مسائل رسیدگی شود که دامدار ضرر نکند و در زمان خاص خود گوشت را به بازار عرضه کند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • کامران IR ۱۰:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۰
    1 0
    اینکه هیچی نیست دوران رئیسی دیدن داره...
  • IR ۱۰:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۰
    0 0
    وقتی که گوشت مرغ ارزش غذایی بالایی نداره و سرشار از کراتین هست اینقدر میره بالا میشه کیلویی... تمن خوب گوشت قرمز هم بیشتر گران میشه قطعا
  • IR ۱۱:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۰
    1 0
    مهم نیست ملت عزیز ایران سیاست دشمنان دوست نما و مسئولان بی مسئول این هست که ما کشوری صد درصد مصرف کننده باشیم غم نخورید همه چیز از چین برای شما خواهند آورد نوش جان کنید
  • IR ۱۲:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۰
    0 0
    گل آلود کنندگان آب میخواهند ،تا رییس‌جمهور منتخب کارش را شروع نکرده ماهی مورد نظرش را بگیرند ودر ضمن مشکل رییس جمهور را نیز سختر کنند.
  • ناصر IR ۱۴:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۳
    0 0
    6ماه هست همین حرف رو همه میزنن ولی کی اومده به داد دامدار برسه دامدار بدبخت داره دام هاشو سالی میفروشه بصورت چک بخاطرگرونی نهاده فقط

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس