کد خبر 1252534
تاریخ انتشار: ۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۶
تصاویر جدید از وسعت آتش سوزی ترکیه

به دنبال آتش سوزی‌های گسترده در جنگل‌های ترکیه، رئیس جمهور این کشور در مناطق حادثه دیده «وضعیت منطقه فاجعه» اعلام کرد.

به گزارش مشرق، «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه مناطقی را که در آتش‌سوزی‌های اخیر این کشور متاثر شدند را «منطقه فاجعه» خواند.

وی در توییتی در این خصوص نوشت: ما مناطقی را که در معرض آتش‌سوزی قرار گرفته، منطقه فاجعه اعلام کرده‌ایم. به اتخاذ تمام اقدامات لازم برای التیام زخم‌های ملت خود، پرداخت خسارت و انجام هر کاری برای بهتر کردن شرایط نسبت به قبل، ادامه خواهیم داد. 

ببینید:

عکس/ ماشین آتش نشانی هم در ترکیه سوخت

به گزارش خبرگزاری روسی «اسپوتنیک»، در عین حال مقام‌های ترکیه هم تحقیقاتی را درباره علل آتش‌سوزی و بررسی احتمال عمدی بودن آن آغاز کرده‌اند. 

آتش‌سوزی جنگلی در ترکیه هفته پیش در منطقه آنتالیا آغاز شد و به سرعت در مناطق جنوبی این کشور در حال گسترش است. آتش‌سوزی‌ها تاکنون دستکم جان چهار نفر راگرفته، چند خانه را ویران کرده و باعث تخلیه گسترده مردم از سراسر مناطق ساحلی شده است. 

به گفته مقام‌های ترکیه، این آتش‌سوزی‌ها که در میان موج شدید گرما و بادهای شدید تشدید شده، منجر به بستری شدن حداقل ۵۰ نفر در بیمارستان شده است.

بر اساس بیانیه‌های قبلی رئیس‌جمهور ترکیه، دستکم ۷۰ مورد آتش‌سوزی در جنوب ترکیه رخ داده که ۱۴ مورد آن‌ها تا شنبه صبح همچنان ادامه داشته است. 

شعله‌های آتش به اماکن گردشگری در ترکیه هم رسیده و بسیاری از هتل‌ها در شهرهای تفریحی بدروم و مارماریس مجبور به تخلیه شده‌اند.

پیش از این، «ابراهیم کالین» سخنگوی رئیس‌جمهور ترکیه، آتش‌سوزی گسترده در آنتالیا را فاجعه ملی توصیف کرده بود.

دیروز (جمعه) محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در توئیتی به زبان ترکی در پی وقوع آتش سوزی در بخشی از جنگل‌های استان‌های جنوبی ترکیه نوشت: از وقوع آتش‌سوزی در برخی از مناطق ترکیه بسیار متأثر شدم.

وی ضمن ابراز همدردی با دولت و مردم ترکیه، عنوان کرد: در کنار آنها خواهیم بود. از خداوند متعال برای جانباختگان طلب مغفرت و برای مجروحان شفای عاجل مسئلت می‌کنم. همراه با دعای خیر، امکانات ما در خدمت برادران و خواهرانمان در ترکیه خواهد بود.

پیش از آن نیز «سعید خطیب‌زاده» سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران از وقوع آتش‌سوزی گسترده در بخشی از جنگل‌های استان‌های جنوبی ترکیه ابراز تأسف کرد و ضمن اعلام همبستگی جمهوری اسلامی ایران با دولت و ملت کشور دوست و برادر ترکیه و ابراز تسلیت به خانواده‌های جان باختگان، آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای یاری‌رسانی به دولت و مردم ترکیه را اعلام کرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس