کمبود تولید برق در ایران دامن پاکستانی‌ها را هم گرفت - کراپ‌شده

وزیر انرژی پاکستان اعلام کرد : کمبود برق در منطقه گوادار این کشور به خاطر پایین آمدن عرضه از سوی ایران بوده است.

به گزارش مشرق به نقل از گلوبال ویلج، حمد اظهر وزیر انرژی پاکستان، در توئیتر نوشت: کمبود عرضه برق در گوادار به خاطر آمدن تأمین از سوی ایران بوده است.

وی درباره قطع شدن مکرر برق در سواحل جنوب غربی پاکستان نوشت: پایین آمدن امکان عرضه برق از سوی ایران باعث کمبود برق در گوادار،‌تربت و منطقه مکران شده است.

وی مدعی شده این مناطق در پاکستان به شبکه سراسری برق پاکستان متصل نیستند و برای تأمین نیاز خود به شبکه ایران وابسته هستند.

به گفته این وزیر پاکستانی دولت این کشور موضو. را با طرف‌های ایرانی در میان گذاشته و خواستار عادی شدن دوباره تأمین برق پاکستان شده‌اند.

وی در یک توئیت دیگر گفت: دولت پاکستان همچنین به دنبال متصل کردن شبکه توزیع نیروی این مناطق به شبکه ملی برق این کشور است و به همین خاطر باید صدها کیلومتر خطوط انتقال را ایجاد کنند.

وی گفت: ان‌شاءالله این پروژه طی دو سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید. یک ساعت پس از این اظهارات وزیر انرژی پاکستان وزارت انرژی این کشور در حساب کاربری توئیتر رسمی خود نوشت که حمد اظهر با سفیر ایران تماس گرفته و درباره قطعی برق در برخی مناطق بلوچستان و پاکستان با وی گفت‌وگو کرده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس