کد خبر 1252045
تاریخ انتشار: ۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۸
چرا دل خوزستان به سد گتوند گرم است؟

در شرایطی که ذخایر سد کرخه و دز مطلوب نیست، سد گتوند در حال حاضر بیش از ۴ میلیارد مترمکعب آب در مخزن خود ذخیره دارد و پشتوانه تأمین آب این روزهای خوزستان و ماههای ابتدایی پاییز است.

به گزارش مشرق، رودهای بزرگ کارون، دز و کرخه، از اصلی ترین منابع آب های سطحی استان خوزستان هستند.

بیشتر بخوانید:

آخرین اقدامات برای رفع مشکل کم آبی خوزستان

بر روی رودخانه بزرگ کارون، سدهای کارون ۴، کارون ۳، مسجد سلیمان، شهید عباسپور و گتوند ساخته شده است اما بر روی رودخانه بزرگ دز، تنها سد دز و بر روی رودخانه بزرگ کرخه که در بالادست حوضه آبریز آن سد سیمره احداث شده، سد کرخه ساخته شده است.

سد گتوند ,

مشکل اصلی کم آبی امسال خوزستان از حوزه های آبریز دز و کرخه است. در حوزه آبریز کارون بزرگ با وجود سدهای متعدد، هر آنچه از سدهای بالادست جهت تأمین آب و تولید انرژی برق آبی رهاسازی شده در سد بزرگ گتوند ذخیره شده اما در دو رود دز و کرخه، آنچه رهاسازی شده، بخشی مورد استفاده مردم قرار گرفته و بخشی دیگر به تالاب هورالعظیم و خلیج فارس وارد شده است.

در شرایطی که ذخایر سد کرخه و دز مطلوب نیست، سد گتوند در حال حاضر بیش از ۴ میلیارد مترمکعب آب در مخزن خود ذخیره دارد و پشتوانه تأمین آب این روزهای خوزستان و ماههای ابتدایی پاییز است.

همچنین سد گتوند، در روزهایی که به علت خشکسالی شدید و ادامه ورود آلاینده های متعدد، کیفیت آب کارون به شدت در پایین دست دستخوش تغییر شده، با مهار شوری طبیعی رود کارون، آب با کیفیت بیشتر (EC پایین تر از حد طبیعی رود کارون) به پایین دست رها سازی کرده و نقش موثری در کاهش اثرات مخرب بر افزایش شوری آب در پایین دست ایفا می کند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 83
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 28
  • IR ۱۴:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۸
    13 15
    بعد میگفتن چرا احمدی نژاد سد گتوند رو زد؟!!!
    • IR ۲۰:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۸
      2 4
      اصلا احمدی نژادکیلویی چند؟ اون که قاطی کرده و الا از خودش هم طلبکاره. مکار مشاچی
  • FR ۱۴:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۸
    27 7
    بدبختی اینجاست سد گتوند دریاچه آب شور هست.
    • احسان IR ۱۹:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۸
      7 4
      امان از دست مافیای آب که یکبار برداشت بی رویه خودشان و خشک شدن رودخانه ها را به سد ها ربط می دهند و بار دیگر برای لاپوشانی عدم تصویه پساب های تولیدیشان، سد های را آماج حملات مخرب مثل شوری و ... قرار می دهند. متاسفانه برخی رسانه ها و بسیاری از فعالان به اصطلاح محیط زیست هم در خدمت این مافیا هستند و با شانتاژ خبری ذهن مردم را منحرف می کنند.
  • IR ۱۴:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۸
    23 6
    آب شور به چه دردی می خوره
  • IR ۱۴:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۸
    18 10
    در مورد شوری آب سد گتوند، حرف شما رو قبول کنیم یا حرف کارشناسی استاد ژئوفیزیک رو؟
    • کامران IR ۲۱:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۸
      8 2
      حرف مردم روقبول کنید که ی کوه نمک انجا بوده و باابگیری سد این کوه نمک در اب پشت سد حل شده و هرچی اب پشت اون مخزن هست شوره و بدرد نمیخوره
    • سجاد IR ۰۳:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۹
      4 2
      حرف منو قبول کن که هر روز اونجا شنا میکنم هر بگه شوره بیخود کرده.خیلی هم تمیزه.پساب صنعت و نیشکر باعث شوری آب در پائین دسته.مافیا نگین بگین دزدهای سرگردنه کشت وصنعتها خصوصا .... توسعه نیشکر خوزستان که متاسفانه نمایندهای مجلس هم ازش حمایت میکنن.بجای دزدی از منابع شرکتها چرا بفکر تصفیه فاضلابشون نیستن.هرکس مدرک خاست ازشون به ایمیلم پیام بده.
    • دکتر افسانه یوسفی IR ۱۵:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۹
      0 0
      هر مشکلی یه راه حلی داره .فقط باید مسولی بیاد که بخواد حل کنه مشکل را
    • IR ۱۳:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۰
      0 0
      حرف من که ساکن ده کیلومتری مخزن این سدهستم باابگیری ان چندتپه نمکی حل شده وچون نمک ازاب سنگین تره تهنشین شده اندامااب روی مخزن کاملاطبیعی وقابل شربه اماباکوچکترین عامل مثل زلزله.سیل.و....ان نمک میادبالاوتاچندین هفته اب سدراغیرقابل مصرف میکنه وبارهاسازی ان خوزستان تبدیل به نمکستان میشه امااگه درموقع سیل وبارش اب کف مخزن رارهاکنن فکرکنم تاچنددهه اینده مشکل برطرف بشه
  • IR ۱۵:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۸
    4 5
    خب این که خوبه
  • دیار IR ۱۶:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۸
    2 3
    واقعا؟
  • صالح IR ۱۶:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۸
    3 3
    خداروشکر
  • جعفر IR ۱۶:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۸
    8 1
    شاهرگ ایران خوزستان
  • جوانمرد IR ۱۷:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۸
    5 11
    شوری آب گرفته شده. مگه مقاله رو تا آخر نخوندین؟
  • حسین IR ۱۷:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۸
    13 0
    اندیمشک شهرستان استان خوزستان بین سه تا سد مهم کشور قرار داره اما شهر فقیریه چرا همش پارتی بازیه چرا از بین مردمش برای پیمانکاری شهرداری یا هزاران جای دیگش استفاده نمیشع مردم خودش بیکارن سد دز سد کرخه چرا اندیمشکی ها سر کار نیستن از تمام شهرها تو این دو سدن ما بچه های قدیمی این شهر هستیم تحصیلکرده و بیکار هر جا بریم تو این شهر پارتی میخوان ازمون میگن برو معرف بیار چون پارتی شون کسی نیست
    • Amin IR ۱۸:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۸
      3 1
      سلام دوست عزیز بیکاری شما و امثال من که به خاطر بیکاری در شهرم رفتم استان دیگه کار کنم به خاطر بی عرضگی مسئولین شهرستان و استان هست.
    • IR ۰۰:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۹
      2 0
      اداره آب و اداره برق و اداره گاز اندیمشک اگر آشنا (نماینده مادام العمر اندیمشک) نباشی = آبدارچی هم نمیشی
  • .... IR ۱۷:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۸
    1 4
    بسیارعالی
  • سجادیان IR ۱۷:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۸
    8 4
    سد گوتوند که شوره نمیشه آزادسازیکرد
  • IR ۱۹:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۸
    5 1
    همه دنیا سد میزنن آب شیرین جمع کنند ما سد زدیم نه تنها آب رو از خلیج فارس شورتر کردیم بلکه ........
    • IR ۱۸:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۹
      0 0
      دقیقا
  • علی IR ۱۹:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۸
    7 0
    همه جا میگن سد گتوند باعث شوری شده. اینجا میگن نه برعکس آبو شیرین هم کرده عجببببب
    • حامی IR ۰۷:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۹
      0 0
      درست میگه فیلمی چیزی از کشاورزیهای اطراف سد گتوند بگیرید که دروغ خیلیا مشخص بشه که ادعا دارن زمینهای کشاورزی خشک شده
  • IR ۱۹:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۸
    1 0
    سلام زیاد حرص نخور شوشتر از اندیمشک خیلی خیلی بدبخت تره
  • IR ۱۹:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۸
    4 2
    در کل توی کشور ما هر آجری گذاشته بشه فورا یک عده می‌گویند این ساخت و ساز اشتباه بوده.
  • احمد IR ۲۰:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۸
    7 0
    اگر آب سدگتوند اینقدرخوبه خواهشا به اصفهان منتقل بشه و سرچشمه های کرخه و دز رو بیخیال بشن مردم رو چی فرض کردین
    • ناشناس IR ۲۰:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۸
      0 0
      شما مردم رو چی فرض کردی
    • IR ۲۲:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۸
      2 0
      دوست عزیز که از اصفهان صحبت کردی بیزحمت تفرقه افکنی نکنید
    • IR ۰۱:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۹
      0 0
      شماها نمی خواهید خودتون رو اصلاح کنید؟
    • IR ۰۱:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۹
      0 0
      خوزستانیهای ساکن اصفهان آب شور نمیخورن!
  • IR ۲۰:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۸
    6 2
    بزرگترین آب شور کن دنیا سد گتوند هست
    • IR ۲۰:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۸
      0 0
      شاید راه حل داشته باشه
  • رضا IR ۲۰:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۸
    3 0
    یک پشتوانه بهتری هم هست خلیج فارس فکر کنم الان شوری آن کمتر از آب سد گتوند باشه یا علی
    • IR ۲۲:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۸
      0 0
      خخخ دمت گرم، خوب اومدی
  • مهدی مختاری IR ۲۰:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۸
    1 0
    امید ما بازخواست عاملین وضع موجوده
  • تهرانی IR ۲۰:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۸
    4 0
    خنده داره. اگر آب دریاچه سد گتوند خوبه چرا رها نمیکنن؟ مخزن این سد آب شیرین رو تبدیل به دریاچه نمک کرده. فقط مقدار کمی از آب لایه سطحی اون رو برای برق رها میکنن که همون مقدار کم هم باعث شوری آب میشه
    • IR ۲۲:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۹
      0 0
      چی بگم
  • IR ۲۱:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۸
    1 0
    در هر مسئله باید با مردم رو راست بود. اونوقت مردم خودشون مشکلات را درک و تحمل میکنند
  • محمد IR ۲۱:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۸
    2 1
    ما که شنیدیم با آبگیری گتوند کوه نمک داخل آب حل شده و آب را شور کرده که نه به درد تولید برق میخوره چون توربین ها را نابود کرده نه به درد کشاورزی
  • دانیال IR ۲۱:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۸
    1 0
    فیلمی چیزی نیست بزارین؟
  • علی IR ۲۱:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۸
    0 0
    هموطنان عزیز سلام سطر آخر را بخونید نوشته شده باECپایینتر از آب دریا یعنی کمی از آب شور دریا بهتره
  • سید محسن ۱۹ ساله IR ۲۱:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۸
    1 0
    به خدا مردم خوزستان یکی از بهترین اقوام ایرانی هستند. بنظرم باید بیشتر هواشونو داشته باشه دولت
  • IR ۲۲:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۸
    1 1
    آب شور شده به چه درد می خورد
  • رضا IR ۲۲:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۸
    3 0
    چرا یک ذره به حقیقت اعتراف نمیکنید یعنی مشرق همیشه حق با شماست
  • فرخ محمودی IR ۲۲:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۸
    2 0
    سلام علیکم طبق نقشه موجود در همین صفحه اضافی آب تالاب شادگان که به خلیج فارس میریزدچرا جلو گیری نمیشود
    • حمید رضا NL ۲۲:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۸
      0 0
      سلام هموطن عزیز. کدوم تالاب دیگه تالاب شادگان فقط اسمی ازش باقیمونده تالاب شادگان خودش خشکه شوره زار شادگان باید بگیم کو تالاب؟! تالاب بی آب
  • یونس IR ۲۲:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۸
    0 0
    ما که چیزی از نقشه نفهمیدیم ولی جالب بود
  • IR ۲۲:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۸
    1 0
    این همه سد... یاخدا
  • حمید رضا NL ۲۲:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۸
    0 0
    خب اگه سد گتوند اینقدر خوبه و فایده داره چرا باید وقتی کل احشام و گاومیش های مردم تلف شد و نخلستان‌ها خشک شد و صدای مردم دراومد فوایدش مشخص شد قبل از این همه تلفات و سروصدا نمیشد بصورت خودکار کار رو انجام داد؟حتما باید کار به جای باریک میکشید تا بفهمید سد گتوند خیلی خوبه. علاج واقعه رو قبل از وقوع باید کرد
    • IR ۰۱:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۹
      0 0
      چون خود مسئولین هم میدونن که آب شور است.
  • IR ۲۲:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۸
    0 1
    یه فیلمی چیزی بگیرین از زمینهای اطراف سد که یکسریا حرف میزنن و الکی میگن ما اهل خوزستانیم و معلوم نیست یجای دیگه نگه ما اهل تبریزیم و ... مشخص بشه که زمینها در چه حالیه واقعا خشک شده؟
    • IR ۰۲:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۹
      1 0
      عزیزان هم وطن.من خودم کشاورزساکن دشت عقیلی سدگتوندهستم زمینها مشکلی ندارن.چون مخزن سدخیلی بزرگه واب شور که سنگینه کف مخزن هست.وابی که برای کشاورزی استفاده میشه از روی مخزن سدهست شور نیست.مشکلی فعلن برای کشاوری نداریم.اماان اب شورکف مخزن که شوری ان خیلی زیاده .حتی چندبرابرشوری دریاست باعث شور شدن ابهای زیر زمینی شده معلوم نیست در اینده چه برسر زمینهای کشاورزی میاد
  • Jef IR ۲۲:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۸
    0 0
    خب ... اگه پشتوانه ذخیره چندین سد روی کارون و کرخه و دز نبود و در این چندین سال آب این رودها به دریا ریخته بود و ذخیره نمیشد . الان با این خشگسالی موقیعت خوزستان چه شکلی بود الان برای رفع مشگل بی آبی آب ذخیره شده سدها را رها سازی میکنند اگر ذخیره این چندین سد نبود چکار میبایست میکردند یعنی هیچ سدی نبود . .
  • احمد IR ۲۳:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۸
    0 0
    خوزستان عشق
  • مولایی IR ۲۳:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۸
    0 0
    خوبه که
  • اسداله IR ۲۳:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۸
    2 0
    دوستان عزیز خوزستانی خوب به این نقشه نگاه کنید ببینید چهار رود بزرگ به سمت خوزستان و شهر های ان میرود و حدود ۸ سد روی انها است و طبق امار حدود ۲۰ میلیارد متر مکعب اب به سمت خوزستان میرود انوقت مسئولان انجا مشکل را به چند تونل که کمتر از ۱ میلیارد متر مکعب اب بیشتر نمی تواند بفرستد ان هم نه از رودهای در نقشه بلکه از سر چشمه های دیگر به اصفهان که سد زاینده رود تنها اگر کامل پر باشد حدود ۱ میلیارد متر مکعب کنجایش دارد که اکنون حدود یک سوم ان اب دارد انوقت چگونه این اب توانسته باعث کم ابی خوزستان و اب نداشتن مردم بیگناه انجا بشود و .... نه اینها همه زیر سر مسئولان انجا و با هم دستی بقیه مسئولان است تا مردم شهر ها را با هم دشمن کنند و از اب گل الود ماهی بگیرند چون اب شرب کل مردم خوزستان در سال کمتر از یک میلیارد می باشد نه این همه اب که معلوم نیست کجا میرود .
  • زهرا IR ۲۳:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۸
    1 0
    چرا باید یک سوم ابهای کشور از شش استان وارد خوزستان بشه اونوقت استانهای بالادست کمبود اب داشته باشند در خوزستانم اینجور ابها پشت سدها شور یا تبخیر بشه یا در دمای بالای پنجاه درجه برنج کاشته بشه؟؟ به یزدان اگر ما خرد داشتیم ....کجا این سرانجام بد داشتیم؟؟
    • IR ۰۱:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۹
      0 1
      مردم خوزستان یا آب تصفیه میخرند یا آب تصفیه کن خونگی دارن دیگه از ما بدبخت تر کجای دنیا پیدا میکنید بقیه استان رو هم خودتون میدونید دیگه نگم براتون.
    • IR ۰۱:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۹
      0 0
      مردم خوزستان یا آب تصفیه میخرن یا آب تصفیه کن خونگی دارن دیگه از ما بدبخت تر کجای دنیا پیدا میکنید بقیه استان رو هم خودتون میدونید دیگه نگم براتون
  • ناشناس ۰۰:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۹
    0 0
    خود ریییس سازمان محیط زیست از شوری آب اونجا حرف میزنه و اون مایه ابروریزی می دونه
  • مجتبی IR ۰۰:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۹
    0 0
    سلام میدونید چرا دل خوزستان به گتوند گرمه... ؟
  • IR ۰۲:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۹
    0 0
    گتوند شیرینترین اب رو داشت
  • IR ۰۲:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۹
    0 0
    زهی خیال خوش
  • IR ۰۲:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۹
    1 1
    ظاهرا شما هیچ اطلاعی از شوری آب سد گتوند ندارین دوست عزیز که چنین مطلبی رو چاپ کردین
  • IR ۰۳:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۹
    3 0
    چرا این همه الکی درباره سد گتوند جبهه میگیرن... هرجا دشمن داره میکوبه حتما فایده داره
  • Sajad IR ۰۳:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۹
    0 0
    نظرای این سایت رو میخونی .یه مشت نظر بی پایه واساس.چند نفرتون کوه نمک رو دیدین .چه اطلاعاتی دارین درموردش.بهتر نیست در مورد هر چیزی نظر ندین.
  • مشیری FR ۰۷:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۹
    1 0
    آیا از نظر اقتصادی ساخت آب شیرین کن در خروجی سد گتوند اقتصادی نیست ؟ در این خصوص بد نیست کارشناسی گردد
  • IR ۰۷:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۹
    0 0
    خب خداروشکر
  • IR ۰۹:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۹
    0 0
    خوزستان مظلوم اما محجوب است
  • آیناز IR ۱۰:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۹
    0 0
    خوزستانه عزیزم
  • علی نصیری شهنی IR ۱۱:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۹
    0 0
    پساب نیشکر توسط کانال زهکش به تالاب شادگان میریزد وبخشی هم اگه به کارون چون وارد زمین میشود و فیلتر میشود ازاب کارون هم تمیزتراست
  • علیرضا IR ۱۳:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۹
    0 0
    بچه ها من اصفهان بودم بزرگترین شهر آب حدر کن دنیاست بگو چطور کجا دیدی شهر کویری اغلب کشتش هندوانه و ذرت و...باشه آب برای مصارف خانگی کم ندارن برای کشاورزی دقایق سواری کم دارن هرکی قبول نداره براش فیلم گرفتم واتساب کنم
    • IR ۱۴:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۹
      0 1
      بعد میان تز میدن که خوزستانی ها چون برنج میکارن آب ندارن بیا اینم جوابتون.
  • m IR ۱۳:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۹
    2 0
    امان از دست این جناح بازیای الکی مارو زخم کردن اینقدر گفتن این سد مشکل داره فلانه و.... الانم میبینیم هیچ مشکلی نداره اتفاقاً خوب هم بوده
  • حسین دارابپور IR ۱۳:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۹
    0 1
    اولا من خودم خوزستانی هستم واز اینکه سد گتوند از جای کارشناسی شده هیچ کس دل خوشی از سد گتوند ندارد چون زمینهای پایین دست تمام شورشدند
  • محمدعلی با منظور IR ۱۶:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۹
    0 0
    دلشون گرمه اگر این نکبت دولت اصلاحات از اونجا رخت ببنده و بره
  • IR ۱۶:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۹
    0 1
    واقعا چه سودی میبرید از این پروپاگاندا
  • داود IR ۱۸:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۹
    0 1
    یه فیلم از زمینهای اطراف بگیرین
  • 088526 IR ۱۸:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۹
    0 1
    شور شده باشه هم راه حل داره. فقط باید عزمی بر انجام باشه
  • IR ۰۶:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۰
    0 0
    سلام اگه از پایین دست سد گتوند برای تالاب شادگان و هور العظیم کانال آب بکشن خیلی خوب ميشه
  • رضا IR ۱۶:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۱
    0 0
    این سد ۲۰کیلومتربالاتر قرا بود زده بشه توشهرستان لالی اما با لابی نمایندگان ب گتوتد منتقل شد و جلو کوه نمک زده شده همه زمینهای اطرافوخراب کرده اه مردم لالی بوده. اینه نتیجه نمایندگان بی سواد
  • IR ۲۰:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۵
    0 0
    طبق نظر کارشناسان 7%اب میانگین تبخیر میشه...حداقل صدهزاردرخت جنگلی شمال خوزستان برای هرسدنابودمیشن....آثارباستانی.روستاها.راهها.ووووازهزینه های جانبی سدهای خوزستان...سدگتونداگرچندکیلومتربالاتربودعالی بوداماالان رومعدن نمکه پتوی خشکسالی چنددهه طول می‌کشه تالین نمک به دریامناقل بشه اماتااون موقع زمین های کشاورزی نابودشدن....

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس