کد خبر 1251982
تاریخ انتشار: ۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۹
افزایش رهاسازی آب در سدهای گتوند، دز و کرخه برای رفع مشکل کم آبی خوزستان

معاون استاندار خوزستان گفت: میزان رها سازی آب سد گتوند که روی شاخه کارون قرار دارد ، بیشتر شد. همچنین رهاسازی آب سد دز نیز بیشتر شد تا مشکلات ناشی از کم آبی در استان برطرف شود.

به گزارش مشرق، فاضل عبیات، معاون استاندار خوزستان، با اشاره به آخرین وضعیت تامین آب در استان خوزستان گفت: در هفته گذشته، برای تامین آب تالاب هورالعظیم، انهار پایین دست کرخه و آب مورد نیاز احشام؛ خروجی سد کرخه را دو برابر کرده و حجم آب ورودی را از ۷۵ متر مکعب در ثانیه به ۱۳۰ متر مکعب در ثانیه افزایش دادیم.

وی افزود: اگرچه این افزایش ظرفیت تخلیه آب، یکسری مخاطراتی را برای تامین آب در ماه‌های بعد ایجاد می‌کند، اما به‌خاطر رفع مشکلات مردم، این رهاسازی صورت گرفت.

بیشتر بخوانید:

آب در تابستان ۱۴۰۰ کم است!

عبیات عنوان کرد: میزان رها سازی آب سد گتوند که روی شاخه کارون قرار دارد نیز بیشتر شد و همچنین رهاسازی آب در سد دز نیز بیشتر شد و برخی از مشکلات ناشی از کمبود آب در پایین دست نیز برطرف شد.

معاون استاندار خوزستان درباره رفع خسارات ناشی از کم آبی به احشام نیز توضیح داد: جلسه ستاد مدیریت بحران و قرارگاه محرومیت زدایی استان حوزستان با حضور رئیس ستاد اجرایی فرمان امام برگزار و بنا شد، ستاد اجرایی فرمان امام خسارت کم آبی به احشام را به دامداران بدهد.

وی با اشاره به ۷۰۲ روستای دارای تنش آبی در استان خوزستان عنوان کرد: برای رفع معضل کم آبی روستاهای استان، تکمیل و احداث تاسیسات و خطوط آبرسانی و تامین تانکر آب در روستاها در دستور کار قرار گرفت و به‌زودی تامین اعتبار این مهم صورت می‌گیرد.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۱:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۸
    13 0
    دراستان گلستان کلا سد گلستان در گنبد را بخاطر ترس سیل های پیش باز گذاشتن و اصلا ذخیره ای نداشت ---امسال کشاورزی اطراف سد گلستان تقریبا صفر شد چون دولت هیچ برنامه ای برای ذخیره کردن آب نداشت وهیچ شد...مردم مواظب باشن دولت براحتی در مقابل مشکلات پشت شما را خالی میکنه...کی بود کی بود من نبودم...بیچاره کرد مردم سد گلستان را با این بی برنامه گی اش
    • IR ۲۲:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۸
      0 0
      ای داد بیداد
  • IR ۱۶:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۸
    0 0
    یادتان نرود شما برای مردم هستید وخدمتگزار آنان هستید وباید مشکلشان را حل کنید نه اینکه منت بر سرشان بگزارید. همین مردم هستن که شما را مسول میکنن وبه رده بالا میفرستن. اگر مردم را فراموش کنید یعنی خدا را فراموش کردید ووقتی خدا را فراموش کردید یعنی دین و ایمان ندارید وملحد هستید پس برای رفاه مردم بکوشید وپشتیبانی مردم را برای این حکومت اسلامی حفظ کنید تا مشت محکمی بر دهان دشمنان ایران اسلامی باشد
  • هم وطن IR ۱۶:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۸
    2 0
    سرشک از رخم پاک کردن چه حاصل/ تو کاری بکن کز دلم خون نیاید
  • IR ۱۶:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۸
    0 0
    سد گتوند با آب شور !خدا به داد خوزستان برسد!
  • ج.ب US ۱۷:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۸
    0 0
    آخه باید چنان میشد تاچنین شود؟
  • افشین صابر IR ۰۰:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۹
    0 0
    سلام این هزارمین پیام اینجانب با۳۶سال کاردر رودخانه ودریا وغواص نیروی دریایی آشنایی کاملی با بسترتمامی رودخانه های خوزستان دارم شماهزینه میکنیداب شورسدگتوندرابازکنیدمیشه مشکل شوری آب از طرفی بامدشدن آب دریاواردشدن به کارون راه علاج این نیست اینهامسکن هستن راه کارکاردیگری است متاسفانه مسولین چنان برخوردار میکنند وادعادارند وحتی مسولیت اشتباه هات خودشان راقبول ندارند این جانب پیمانکارغواصی طرح آب رسانی غدیربودم وصدکارهم چنینی حاضرم ظرف کوتاه تریم مدت مشکل آب خوزستان بطوردایم حل کنم افشین صابر
  • IR ۰۳:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۹
    0 0
    خشک کردن آب رودخانه ها اعلام جنگ بر علیه قومیت واقلیتهاست وسلام

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس