کد خبر 1251988
تاریخ انتشار: ۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۸
هواشناسی ایران ۱۴۰۰/۰۵/۰۸|باران و رعدوبرق در ۱۶ استان تا اواسط هفته آینده

سازمان هواشناسی با هشدار نسبت به وزش باد خیلی شدید در برخی استان‌ها از بارش باران و رعدوبرق طی امروز تا اواسط هفته آینده در ۱۶ استان خبر داد.

به گزارش مشرق، بر اساس تحلیل نقشه‌های همدیدی و آینده نگری سازمان هواشناسی امروز در برخی مناطق گیلان، مازندران، گلستان، اردبیل، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، زنجان،‌ارتفاعات قزوین، البرز، تهران و سمنان رگبار، وزش باد شدید موقتی، رعدوبرق و در مناطق مستعد خیزش گردوخاک پیش بینی شده است.

 فردا و روز یکشنبه در استان‌های گیلان، مازندران، اردبیل، برخی مناطق آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، گلستان، کردستان، زنجان، جنوب کرمان، شرق فارس، شمال و شرق هرمزگان، جنوب سیستان و بلوچستان، ارتفاعات قزوین، البرز، تهران و سمنان رگبار، وزش باد شدید موقتی و رعدوبرق پیش بینی شده است.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی روزهای دوشنبه و سه شنبه هفته آینده در بخش‌هایی از شمال غرب کشور، استان‌های ساحلی دریای خزر، ارتفاعات البرز مرکزی، جنوب کرمان، شمال و شرق هرمزگان و جنوب سیستان و بلوچستان رگبار، وزش باد شدید موقتی و رعدوبرق پیش بینی می‌شود.

 از امروز تا سه شنبه در نوار شرقی کشور به ویژه منطقه زابل و شرق خراسان جنوبی وزش باد شدید و خیز گردوخاک پیش بینی می‌شود. در این مدت به ویژه امروز و فردا در سمنان،‌شرق، شمال شرق، جنوب شرق و بخش‌هایی از مرکز کشور سرعت وزش باد در برخی ساعات افزایش می‌یابد که خیزش گردوخاک و کاهش کیفیت هوا در این مناطق دور از انتظار نیست.

همچنین طی ۵ روز آینده دریای عمان به ویژه مناطق شرقی دریا مواج پیش بینی شده است.

امروز حداکثر دما تهران ۳۵ درجه همراه با وزش باد و در برخی ساعات همراه با گردوخاک خواهد بود.

سازمان هواشناسی همچنین طی اطلاعیه‌ای

توصیف سامانه اول: افزایش شیو فشاری(افزایش فعالیت بادهای ۱۲۰ روزه)

نوع مخاطره: وزش باد خیلی شدید و توفان گرد و خاک، کاهش کیفیت هوا و دید افقی

منطقه اثر:

جمعه ۱۴۰۰/۰۵/۰۸ : شمال سیستان و بلوچستان، نیمه شرقی خراسان رضوی و نوار شرقی و نیمه جنوبی خراسان جنوبی.

شنبه ۱۴۰۰/۰۵/۰۹ : شمال سیستان و بلوچستان، نیمه شرقی خراسان رضوی و نوار شرقی و نیمه جنوبی خراسان جنوبی.

یک‌شنبه ۱۴۰۰/۰۵/۱۰ : شمال سیستان و بلوچستان، نیمه شرقی خراسان رضوی و نوار شرقی و نیمه جنوبی خراسان جنوبی.

دوشنبه ۱۴۰۰/۰۵/۱۱ : شمال سیستان و بلوچستان، نیمه شرقی خراسان رضوی و نوار شرقی و نیمه جنوبی خراسان جنوبی.

اثر مخاطره: وقوع طوفان شن، خیزش گردوخاک، کاهش دید، تاخیر در پروازها، کاهش کیفیت هوا، اختلال در تردد جاده‌ای و خسارت به سازه‌های موقت و محصولات کشاورزی.

توصیه: خودداری از حضور در فضای باز برای تمام گروه ها، احتیاط در تردد جاده ای، محکم کردن سازه‌های موقت، تابلوهای تبلیغاتی، احتیاط در عبور از مجاورت ساختمان های نیمه کاره.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس