قرنطینه

کووید ۱۹، سلامت مردم جهان را به خطر انداخته است و دولت‌های سراسر دنیا از مردم می‌خواهند که در قرنطینه بمانند. اما چگونه می‌توان سلامت خود را در قرنطینه حفظ کرد؟

به گزارش مشرق، محققان می‌گویند، یکی از مهم‌ترین سیستم‌های بدن‌مان، ساعت بیولوژیکی بدن است که با چرخه ۲۴ ساعته روز و شب خود را سازگار کرده است. اختلال در این چرخه می‌تواند منجر به افسردگی، دیابت، چاقی و سرطان شود.

در دوران قرنطینه ممکن است به دلیل به‌هم‌ریختگی نظم کارها و ساعات خواب و بیداری‌مان، در عملکرد این ساعت بیولوژیکی اختلال به وجود آید. برای اجتناب از این اختلال که سلامت بدن را به خطر می‌اندازد، به توصیه‌های زیر توجه کنید:

برنامه روزانه داشته باشید
داشتن برنامه روزانه می‌تواند وضعیت ساعت بدن را تثبیت کند، بنابراین اگر در منزل کار می‌کنید، برنامه روزانه داشته و به آن پایبند باشید.

هر روز در ساعت معینی از خواب بلند شوید
برای منظم کردن ساعت بیولوژیکی بدن خیلی مهم است هر روز صبح در ساعت معینی از خواب بیدار شوید.

زمان کمی را بیرون از خانه بگذرانید
ساعت بدن‌تان باید «نور خورشید» را ببیند تا متوجه شود که روز است. بنابراین اگر به دلیل قرنطینه نمی‌توانید از خانه بیرون بروید، کنار پنجره ایستاده و اجازه دهید، نور خورشید به بدن‌تان بتابد.

برای فعالیت‌های روزمره، زمان تعیین کنید
برای هر کاری که در خانه باید انجام دهید، کارهای مربوط به محل کارتان، مراقبت از کودکان، صحبت کردن با یکی از دوستان و هر چیز دیگر، زمان مشخصی را تعیین کنید.

هر روز ورزش کنید
کار کردن از خانه باعث می‌شود که متوجه گذر زمان نشوید. بنابراین برنامه‌ای برای ورزش کردن برای خود ترتیب دهید. می‌توانید در خانه راه بروید یا در کلاس ورزشی آنلاین شرکت کنید.

وعده‌های غذایی‌تان را سر موقع مصرف کنید
حتی اگر موقع صرف غذا گرسنه نیستید، یک خوراکی بسیار اندک بخورید تا بی‌موقع گرسنه‌تان نشود.

با دوستان و خانواده‌تان در تماس باشید
در این روزهای سخت فاصله‌گیری اجتماعی، بهتر است با دوستان و خانواده‌تان با استفاده از اینترنت و تلفن در تماس باشید و این تماس‌ها را هر روز در یک زمان خاص انجام دهید.

در روز چرت نزنید
خواب نیمروزی، ساعت بیولوژیکی بدن را به‌هم می‌ریزد. در ضمن نور روشن در عصر، مانند نور آبی صفحات نمایش کامپیوترها و تلفن‌های هوشمند، در ساعت بیولوژیکی بدن اختلال ایجاد می‌کند. در واقع نور طیف آبی، ترشح هورمون خواب را سرکوب می‌کند. همچنین شب‌ها سر زمان معینی بخوابید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس