عمران خان

نخست وزیر پاکستان اعلام کرد هیچ دلیلی برای عملیات نظامی آمریکا از داخل خاک این کشور وجود ندارد.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، عمران خان، نخست وزیر پاکستان می‌گوید واشنگتن، اسلام آباد را مقصر اشتباهات خود در افغانستان جلوه می‌دهد.

عمران خان روز پنج شنبه در نشستی با هیئت روزنامه نگاران افعان اعلام کرد اینکه ۱۵۰ هزار سرباز ناتو، بزرگترین ماشین نظامی تاریخ بشریت، در افغانستان موفق نشدند، هیچ ربطی به پاکستان ندارد. این دقیقا همان کاری است که آمریکایی‌ها در ویتنام کردند. وقتی در ویتنام شکست خوردند، برخی از شورشیان لائوسی و کامبوجی را مقصر می‌دانستند. آن‌ها کامبوج را بمباران کردند و این کشور را کاملا بی ثبات کردند.

نخست وزیر پاکستان در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا آمریکا مجاز است از خاک پاکستان برای عملیات خود در افغانستان استفاده کند، گفت: سوال من این است آمریکایی‌ها می‌خواهند در پاکستان به چه نتیجه‌ای برسند که پس از ۲۰ سال در افغانستان نتوانستند به آن برسند؟ تنها کاری که می‌توانند انجام دهند این است که پاکستان را وارد جنگی کنند که هیچ ارتباطی با آن نداریم. ما ۷۰ هزار پاکستانی و ۱۵۰ میلیارد دلار را در جنگ با تروریسم از دست داده ایم. هیچ دلیلی برای عملیات آمریکا از داخل پاکستان نمی‌بینیم.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۹:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۸
    3 0
    پاکستان همیشه از تروریسم حمایت کرده همه سران طالبان در پاکستان ساکن بوده و زندگی کردن.یه چیزم جالبه گفته ۱۵۰ میلیارد دلار در این ۲۰ سال در جنگ با تروریسم داده کل بودجه پاکستان ۱ میلیارد دلار هم نیس اونوقت چجور ۱۵۰ برابرشو داده؟۸۰ درصد پاکستان فقیر هستن و گرایش به ترور دارن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس