نظامیان

یک نماینده پارلمان عراق در سخنانی گفت: یکی از نتایج روشن مذاکرات بغداد ـ واشنگتن حضور طولانی‌مدت و نامحدود نظامیان آمریکایی در خاک عراق است.

به گزارش مشرق به نقل از المعلومه، «ظافر العانی» نماینده پارلمان عراق سخنانی را در خصوص مذاکرات اخیر بغداد - واشنگتن پیرامون حضور نظامی ایالات متحده آمریکا در خاک عراق مطرح کرد.

بر اساس این گزارش، این نماینده پارلمان عراق در این خصوص تصریح کرد: یکی از نتایج روشن مذاکرات بغداد واشنگتن حضور طولانی‌مدت و نامحدود نظامیان آمریکایی در خاک عراق است.

وی همچنین افزود: تغییر مأموریت نیروهای آمریکایی در عراق از نیروی عملیاتی به نیروی آموزشی، تلاش آمریکا برای تغییر فضا است تا اینکه بتواند تداوم حضور نظامی خود در عراق را تسهیل کند.

امضای توافقنامه میان آمریکا و عراق درخصوص خروج نظامیان آمریکایی از این کشور، واکنش‌هایی را به دنبال داشت. در همین ارتباط، «نصر الشمری» معاون دبیرکل جنبش مقاومت اسلامی «نجباء» اعلام کرد: ما به آمریکایی‌ها اعتمادی نداریم و با هیچ گونه حضور نیروهایشان در خاک عراق موافق نیستیم. آمریکایی‌ها باید به طور کامل خاک عراق را ترک کنند.

در توافقنامه‌ای که میان سران آمریکا و عراق به امضا رسیده است، واشنگتن اعلام کرده است که تا پایان سال جاری میلادی یعنی سال ۲۰۲۱ نیروهای رزمی خود را از عراق خارج خواهد کرد. این در حالی است که آمریکایی‌ها در همین توافقنامه باز هم بر تداوم حضور خود در عراق تحت عناوین و بهانه‌های مختلف از جمله ارائه آموزش‌های نظامی به ارتش عراق و نیز ایفای نقش مستشاری در این کشور، تأکید کرده‌اند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۲۱:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۷
    2 0
    خخخخخخخخخ بصورت نامحدود - افقی مرخص خواهند شد - متجاوزین غاصب دزد منطقه را بخصوص عراق را به تشنه قدرتی مثل صدام در باغ سبز کردید و بازی اش دادید و بدنبال آن فرمایشی اورا گفتید کنار برود - میلیون مسلمان بخصوص شیعه کشتید و ملت مسلمان منطقه و جهان را عزادار کردید - ای لعنت و نفرین ابدی بر رژیم منحوس آمریکا و اذنابش اروپائیهای سخیف
  • IR ۲۲:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۷
    3 0
    با اوردنگی پرتشون کنید از کشورتون بیرون
  • IR ۲۳:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۷
    3 0
    با تیپا بندازینشون بیرون، نرفتن افقی بفرستینشون فرقی نمیکنه!!!!
    • ولی IR ۰۱:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۸
      0 1
      به نظرت چرا با تیپا نمیندازن بیرون؟ چون نمیتونن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس