چین

سفیر جدید چین در آمریکا گفت: روابط پکن و واشنگتن بار دیگر وارد یک مرحله حساس جدید شده که هم با مشکلات و هم فرصت‌های زیادی روبروست.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری تاس، چین گانگ، سفیر جدید چین در آمریکا هنگام ورود به واشنگتن اظهار کرد که روابط بین آمریکا و چین به یک مرحله حساس رسیده است.

سفیر جدید چین در آمریکا امروز ( پنجشنبه) گفت‌: روابط پکن و واشنگتن بار دیگر وارد یک مرحله حساس جدید شده  که نه تنها با مشکلات و چالش‌های زیادی روبروست بلکه فرصت‌ها و پتانسیل‌های بزرگی نیز  پیش رو دارد.

او اضافه کرد: اینکه این رابطه بین این دو کشور، چگونه و در چه زمینه‌ای  پیش خواهد رفت، برای مردم چین و آمریکا و آینده جهان حیاتی است. دو ملت و جامعه بین المللی امیدوارند که رابطه‌ای سالم، پایدار و رو به رشد بین دو کشور برقرار شود.

چین گانگ تاکید کرد: خواست همه این است که روابط باز گذشته بین پکن و واشنگتن  ادامه پیدا کند.

چین گانگ ۵۵ ساله جایگزین سوئی تیانکای ۶۸ ساله می‌شود که سن او از سن بازنشستگی برای سفرای ارشد چین فراتر رفته بود. سوئی ماه گذشته (میلادی) هشت سال ماموریتش در واشنگتن را که طولانی‌ترین دوره برای یک سفیر چین در آمریکا بود، به پایان رساند. او چهره‌ای مجرب و مورد احترام هم در پکن و هم در واشنگتن است.

بر اساس بیوگرافی چین گانگ که در پایگاه اینترنتی وزارت امور خارجه چین آمده است، او معاون وزیر امور خارجه بوده و سوابق کاری اخیر او شامل امور اروپا و تشریفات است و هیچ تجربه قبلی در خصوص آمریکا ندارد.

چین گانگ بین سال‌های ۲۰۰۶ و ۲۰۱۴ (۱۳۸۵ و ۱۳۹۳)، دو دوره سخنگوی وزارت امور خارجه چین بوده است و به دلیل اظهارات تندش در دفاع از کشورش معروف شده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۸
    0 1
    {چین گانگ تاکید کرد: خواست همه این است که روابط باز گذشته بین پکن و واشنگتن ادامه پیدا کند.} آره جون عمه خفاش خورت همه همین رو میخوان

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس