کد خبر 1251855
تاریخ انتشار: ۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۳
نظامیان

یک تحلیلگر مسائل سیاسی با اشاره به توافق بغداد ـ واشنگتن، گفت: تغییر وظایف نظامیان آمریکایی از جنگ آوری به مستشاری در عراق واقعا مضحک است.

به گزارش مشرق به نقل از الفرات نیوز، «احمد عبدالساده» تحلیلگر و کارشناس مسائل سیاسی عراق بار دیگر به توافق اخیر بغداد - واشنگتن واکنش نشان داد و آن را به شدت محکوم کرد.

بر اساس این گزارش، این تحلیلگر عراقی در سخنانی گفت: تغییر وظایف نیروهای آمریکایی از جنگ آوری به مستشاری واقعاً مضحک است. اینکه نیروهای مستشاری آمریکا در خاک عراق باقی بمانند، بدین معناست که واشنگتن از کشورمان خارج نخواهد شد.

امضای توافقنامه میان آمریکا و عراق درخصوص خروج نظامیان آمریکایی از این کشور، واکنش‌هایی را به دنبال داشت. در همین ارتباط، «نصر الشمری» معاون دبیرکل جنبش مقاومت اسلامی «نجباء» اعلام کرد: ما به آمریکایی‌ها اعتمادی نداریم و با هیچ گونه حضور نیروهایشان در خاک عراق موافق نیستیم. آمریکایی‌ها باید به طور کامل خاک عراق را ترک کنند.

معاون دبیرکل جنبش نجباء اظهار داشت: کسانی که بر حضور آمریکا در عراق اصرار دارند، می‌خواهند با حمایت خارجی حد و اندازه خود را بزرگ جلوه دهند. الشمری با بیان اینکه آسمان عراق در کنترل نظامیان آمریکایی است، گفت: جنایت‌های آمریکا در عراق و به ویژه ترور فرماندهان مقاومت یعنی شهید حاج قاسم سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس توسط نیروی هوایی آمریکا انجام شده است.

در توافقنامه‌ای که میان سران آمریکا و عراق به امضا رسیده است، واشنگتن اعلام کرده است که تا پایان سال جاری میلادی یعنی سال ۲۰۲۱ نیروهای رزمی خود را از عراق خارج خواهد کرد. این در حالی است که آمریکایی‌ها در همین توافقنامه باز هم بر تداوم حضور خود در عراق تحت عناوین و بهانه‌های مختلف از جمله ارائه آموزش‌های نظامی به ارتش عراق و نیز ایفای نقش مستشاری در این کشور، تأکید کرده‌اند.

از سوی دیگر، گروه‌های مقاومت عراق همواره بر لزوم خروج کامل آمریکایی‌ها از کشور خود تأکید داشته و دارند. طبیعی است که تداوم حضور نظامی آمریکا در عراق تحت عناوین مختلف نمی‌تواند به معنای خروج کامل واشنگتن از این کشور تلقی گردد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس