کد خبر 1251696
تاریخ انتشار: ۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۴
راهبرد هسته‌ای تدوین شود/اجازه ادامه اعمال سلیقه‌ها را نمی‌دهیم

عضو کمیسیون انرژی مجلس با تأکید بر لزوم تدوین راهبرد هسته‌ای کشور، از اعمال سلیقه‌های شخصی و حزبی در فعالیت‌های هسته‌ای انتقاد کرد.

به گزارش مشرق، فریدون عباسی عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در خصوص اقدامات دولت مردمی برای ارتقا صنعت هسته‌ای گفت: نظام ما باید راهبرد خود را در توسعه فعالیت‌های هسته‌ای روشن کند و تا دولت‌ها تصرفی در این موضوع نکنند.

وی تصریح کرد: اگر به دنبال تولید برق به روش هسته‌ای و همچنین کاربرد پرتوها در زندگی مردم هستیم، باید این راهبرد را تعیین کنیم تا دولت بر مبنای این راهبرد عمل کند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس افزود: متأسفانه در چند سال اخیر سلیقه‌های شخصی و حزبی بر مسائل راهبردی تأثیرگذار بوده و مقابل این بحث ایستاده و جهت آن را عوض کرده است.

عباسی گفت: دولت فعلی در شروع کار باید بدهی واحد یکم نیروگاه بوشهر را پرداخت کند. پشتیبانی فنی را اولویت داده و بودجه لازم برای خرید قطعات یدکی و تأمین سوخت این نیروگاه اختصاص دهد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه دو واحد نیروگاهی در بوشهر در دست ساخت است، گفت: باید بودجه این دو واحد تقویت شود و با شرکت روسی مذاکره‌ای انجام شود تا زمان‌بندی‌ها برای تحویل این نیروگاه‌ها کوتاه‌تر شود تا در آینده‌ای نزدیک به دو هزار مگاوات برق هسته‌ای دست پیدا کنیم و برای تولید ۱۰ هزار مگاوات برق هسته‌ای در ۱۰ سال آینده برنامه‌ریزی دقیق و راهبردی نظام اعلام شود.

عباسی در خصوص کاربرد پرتوها در زندگی مردم، تأکید کرد: باید در راستای تحقیقات و تولید مواد در این زمینه اقدامات جدی انجام داد و این موضوع را از حالت لوکس خارج کرد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس در پایان خاطرنشان کرد: در زمینه گداخت باید عقب‌افتادگی‌های گذشته با به میدان آوردن توانمندی‌های ایران در زمینه رآکتور و غنی‌سازی و لیزر جبران شود تا در کوتاه‌مدت در این زمینه در تراز فعالیت‌های روز دنیا قرار بگیریم و حداکثر تا سال ۱۴۱۰ در این زمینه به جایگاهی برسیم که با کشورهای دیگر در زمینه گداخت رقابت کرده و در پروژه‌های جهانی مشارکت کنیم.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۲:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۷
    0 0
    عباسی عزیز الان فوری برای رفع کمبود برق و آب چه فکری داری عزیزم؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس