کد خبر 1251694
تاریخ انتشار: ۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۸
سامانه قیمت‌گذاری دارو راه اندازی می‌شود

مدیرکل اداره دارو سازمان غذا و دارو از راه اندازی سامانه قیمت گذاری دارو در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش مشرق، حیدر محمدی، مدیرکل اداره دارو سازمان غذا ودارو در مراسم افتتاحیه خط تولید جدید داروسازی مداوا که بمناسبت عید غدیر با حضور جمعی از مدیران اداره کل داروی سازمان غذا و دارو و پیشکسوتان این صنعت برگزار شد، در خصوص چالش های قیمتگذاری دارو اظهار داشت:برای اینکه سرعت، عدالت و شفافیت در بحث قیمت‌گذاری دارو بیشتر شود به این سمت رفته ایم که قیمت‌گذاری را به صورت هوشمند و سامانه ای انجام دهیم.

وی ادامه داد: به این نحو که تولیدکنندگان و واردکنندگان دارو، مولفه های مورد نیاز سازمان غذا و دارو را در سامانه ای که در اختیارشان قرار می گیرد، درج کنند و به این صورت قیمتگذاری در سیستم محاسبه می شود و به عنوان قیمت پیشنهادی سامانه ارائه خواهد شد.

محمدی افزود: سپس این قیمت در اختیار کمیسیون قیمت‌گذاری قرار می گیرد و کمیسیون بعد از در نظر گرفتن همه شاخص های اثرگذار، آنرا تعیین و به صورت آنلاین اعلام می کند.

 حمایت از تولید تحت لیسانس داروهای مشهور

وی در ادامه ضمن بازدید از خط تولید داروی آگنالیز که تحت لیسانس داروسازی نوارتیس در داروسازی مداوا راه اندازی شد، افزود:یکی از مزایایی که در مجموعه داروسازی مداوا می بینیم، تولید یک سری از داروهای برند به صورت تحت لیسانس است و به این صورت دغدغه بخشی از مردم و پزشکان که دنبال داروهای برند هستند، پوشش داده می شود.

محمدی بیان داشت: بهرحال واردات داروهای برند شامل‌محدودیت هایی است که خوشبختانه با کاری که امروز انجام شد و با تولید تحت لیسانس آنها، دسترسی مردم به این دارو افزایش پیدا می‌کند

وی یادآور شد: مجموعه داروسازی مداوا به کمک نوارتیس این کار را انجام داده است و به این صورت شرکت ایرانی از تجربیات، دانش فنی و بحث های کیفی و ارزیابی ها در سطح بین المللی استفاده می کند.

مدیرکل اداره دارو سازمان غذا و دارو خاطرنشان کرد:‌به این صورت مصرف کنندگان و پزشکان اطمینان پیدا می کنند که دارو با کیفیتی که در مجموعه اروپایی تولید می شود، در ایران نیز تولید خواهد شد

گفتنی است این دارو که برای درمان دردهای آنژین صدری استفاده می شود، اغلب در فهرست کمبودهای دارویی کشور بوده و با راه اندازی این خط تولید، گام موثری برای کاهش کمبود این دارو و تولید آن در داخل کشور برداشته شده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۷
    0 0
    میخوان اینترنت رو فیلتر کنند. و از اون طرف فکر راه انداختن یه سامانه بدرد نخور داخلی می‌گردند که خودشون هم می دونن قیمتها توسط فروشنده ها رعایت نمیشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس