۲میلیون و ۳۵۳هزار و ۹۷۶نفر دوز دوم واکسن کرونا را دریافت کرده اند

دبیر قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مبارزه با کرونای کشور گفت: تاکنون ۷ میلیون و ۴۴۶ هزار و ۵۱۰ نفر دوز اول و ۲ میلیون و ۳۵۳ هزار و ۹۷۶ دوز دوم واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

به گزارش مشرق، بابک دین‌پرست عصر چهارشنبه در ستاد مدیریت کرونای استان کرمان با اشاره به اجرایی شدن ۹۵ درصد مصوبات ستاد ملی کرونا بیان کرد: متأسفانه رعایت پروتکل‌های بهداشتی به شدت کاهش یافته و این زنگ خطر جدی به شمار می‌رود.

دین‌پرست با هشدار در خصوص سقوط آزاد وحشتناک رعایت پروتکل‌های بهداشتی در کشور، گفت: میانگین رعایت پروتکل‌های بهداشتی در دو بازه زمانی ۲۶ خرداد تا ۲ تیر ماه و ۲۳ تیر تا ۳۰ تیرماه از ۷۰ درصد به ۴۴ درصد کاهش یافته است.

وی همچنین از کاهش میانگین رعایت فاصله‌گذاری از ۷۰ درصد به ۴۵ درصد خبر داد و گفت: رعایت بهداشت فردی هم از ۷۵ درصد به ۴۸ درصد رسیده است.

دین پرست از وجود ۲۳۲ شهرستان قرمز، ۱۱۷ شهرستان نارنجی و ۹۹ شهرستان زرد در سطح کشور خبر داد و افزود: از ۶۸ شهری که به گروه شهرهای قرمز اضافه شده، سه شهر بافت، بردسیر و ریگان مربوط به استان کرمان است.

وی رعایت پروتکل‌های بهداشتی و واکسیناسیون را تنها راه برای کاهش موارد مرگ و میر و ابتلاء به کرونا دانست و اظهار کرد: تاکنون ۷ میلیون و ۴۴۶ هزار و ۵۱۰ نفر دوز اول واکسن و ۲ میلیون و ۳۵۳ هزار و ۹۷۶ دوز دوم واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

دین پرست مجموع واکسن‌های تزریق شده را ۹ میلیون و ۸۰۰ هزار دوز اعلام کرد و افزود: در حال پی گیری ۶۰ مورد دستور رئیس جمهور برای تأمین واکسن هستیم.

وی از اخذ ۵۲ هزار مجوز استخدام جدید برای دانشگاه‌های علوم پزشکی با توجه به شرایط پاندمی کرونا خبر داد و گفت: طی هفته جاری در سطح کشور آمار موارد مثبت بستری ۱۵.۵ درصد، فوتی‌ها ۲۲ درصد و درمان‌های سرپایی ۱۷ درصد افزایش داشته است.

دین پرست رتبه کرمان در زمینه موارد بستری سوم و مرگ و میر پنجم اعلام کرد و افزود: کرمان در هفته اول تیرماه جزو ۹ استانی قرار گرفت که ۲۹ تا ۴۰ درصد پروتکل‌های بهداشتی را رعایت می‌کند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس