کد خبر 1251511
تاریخ انتشار: ۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۷
عربستان

دولت سعودی به اطلاع شهروندان خود رسانده که سفر به برخی کشورها از جمله ترکیه، به دلیل همه گیری کرونا جریمه در برخواهد داشت.

به گزارش مشرق، دولت عربستان سعوی  به اطلاع شهروندان خود رسانده که  سفر به برخی کشورها از جمله «ترکیه» که با شرایط حاد شیوع کرونا دست و پنجه نرم می‌کنند، جریمه در بر خواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری «رویترز» شهروندان عربستانی در صورت مسافرت  به کشورهای حاضر در فهرست قرمز  از جمله ترکیه با سه سال منوعیت از مسافرت مواجه خواهند شد. یک مقام وزارت کشورعربستان گفت که برخی از شهروندان سعودی که  ماه مه بدون اجازه قبلی از مقام‌ها به خارج از کشور سفر کردند نیز مقررات سفر را نقض کرده‌اند.

این مقام سعودی گفت: «هرکسی که ثابت شود در این ماجرا دخیل است پس از بازگشت مشمول پاسخگویی قانونی و مجازات‌های سنگین خواهد شد و به مدت سه سال از سفر منع خواهد شد».

عربستان سعودی سفر یا ترانزیت به تعدادی از کشورها از جمله افغانستان، آرژانتین، برزیل، مصر، اتیوپی، هند، اندونزی، لبنان، پاکستان، آفریقای جنوبی، ترکیه، ویتنام را ممنوع کرده است.

این مقام سعودی افزود: «وزارت کشور تاکید می‌کند که شهروندان همچنان از سفر مستقیم یا از طریق کشور دیگر به این کشورها یا هر کشور دیگری که هنوز کنترلی بر همه گیری گونه های جدید  کرونا ندارند، منع شده‌اند.

عربستان سعودی با حدود ۳۰ میلیون نفر جمعیت، روز سه شنبه ۱۳۷۹ مورد جدید آلودگی به کرونارا ثبت کرد که در مجموع به ۵۲۰۷۷۴ مورد ابتلا و ۸۱۸۹ مرگ تاکنون منجر شده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • DE ۰۱:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۷
    5 8
    احمق های وهابی
    • IR ۰۱:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۷
      2 1
      تعداد مرگ و ميرشان را نسبت به ايران ببينيد وهابيت را ول كنيد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس