کنکور نمایه

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور درباره بررسی سختی سئوالات ریاضی در کنکور سراسری ۱۴۰۰ گفت: سئوالات ریاضی سخت بوده، دو سوال حذف می‌شود و برای سایر سوالات به نفع داوطلب تصمیم‌گیری شده است.

به گزارش مشرق، دکتر ابراهیم خدایی امروز در حاشیه بازدید از حوزه دانشکده زبان‌ها و ادبیات خارجی دانشگاه تهران آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۰ گفت: نتایج اولیه و کارنامه کنکور سراسری سال ۱۴۰۰ تا دوشنبه (۱۰ مرداد) اعلام می‌شود و همه نظرات ذی‌نفعان و بازیگران کنکور را در زمینه بررسی سوالات جمع‌آوری کرده‌ایم.

بیشتر بخوانید:

انتقال صدها میلیون به حساب رئیس سازمان سنجش!

وی ادامه داد: تمام نظرات اعم از دانش‌آموزان، آموزش و پرورش و مؤسسات مختلف را جمع‌آوری کرده‌ایم. درس ریاضی کنکور ۱۴۰۰ نسبت به سال گذشته سخت‌تر بوده و در مجموع سه ایراد به ریاضی گرفته شده است.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور افزود: این سه ایراد کلی این بوده که یک سوال خارج از کتاب درسی بوده، دوم مطرح شد سوالات از بخش حذف شده کتاب‌ها آمده و سوم اینکه مطرح شد بعضی‌ از سوالات خارج از اهداف کتاب بوده که در این باره پاسخ دادیم به لحاظ ماهوی، میان آزمون سراسری و امتحان ریاضی کلاسی تفاوت وجود دارد.

بیشتر بخوانید:

سوال‌های کنکور خارج از کتاب ریاضی قابل حذف است

خدایی تصریح کرد: همه این موارد بررسی شد و به نفع داوطلب تصمیم می‌گیریم و سوالاتی که به نتیجه برسیم خارج از کتاب درسی است، حذف می‌شود و یکسری از سوالات هم سخت بود اما داوطلبی که مطالعه کرده و وقت گذاشته نباید حقش تضعیف شود.

وی اظهار داشت: تصمیمی که صرفاً برای درس ریاضی گرفته شده، این است که دو سوال حذف می‌شود و به نفع داوطلب تصمیم‌ گرفته می‌شود و داوطلبان در کارنامه این موضوع را مشاهده می‌کنند. تأثیر مثبت نیز به این صورت است که اگر داوطلبی پاسخ صحیح داده باشد، برایش در نظر گرفته می‌شود و اگر داوطلبی پاسخ اشتباه داده باشد، نمره منفی برای وی در نظر گرفته نمی‌شود.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: به طور نمونه سال گذشته فرد با نمره ۶۰ تراز هزار می‌گرفت امسال با نمره ۵۰ تراز هزار می‌گیرد؛ داوطلبان نگران نباشند و سازمان سنجش بهترین تصمیم را به نفع آنها خواهد گرفت. سوالاتی که جواب نداشته که دو سؤال از مجموعه سوالات درس ریاضی کنکور بوده، حذف می‌شود و برای بقیه سوالات تصمیم تأثیر مثبت گرفته شد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۲:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۶
    15 1
    داوطلبان نگران نباشید ما یه فکری برای جیب خودمون خواهیم کرد تا شماها همچنان کنکور بدهید و کلاس کنکور مافیای ما بروید
    • منتظرالمنجی IR ۰۸:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۷
      4 1
      دقیقاهمینطوره.مافیای کنکورجوونای مارودارن به خاک سیاه می نشونن .سوادوکسب علم درحد تقویت حافظه معنی شده برای بچه های‌ما
  • فاطمه IR ۰۹:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۷
    8 0
    پس اون استرسی که بهمون وارد شد با دیدن سوالا پس اونایی که بخاطر استرس ریاضی بقیه درس ها رو خراب کردن...پس اون همه خرجی که برا ریاضی کردیم چی...واقعا متاسفم برای طراح سوالات ریاضی
  • IR ۱۱:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۷
    2 0
    دوستان سازمان سنجش تصمیم گرفته بدون توجه به اعتراضات گسترده ونتیجه تحقیق وتفحص مجلس وسخن نمایندگان ،در سریعترین زمان نتیجه ای را ازهمین آزمون غیر استاندارد ومشکل دار اعلام کنه،که داوطلبان بجای اتحادوپیگیری بی عدالتی مقابل هم قرار بگیرند، دست مریزاد به سازمان سنجش واقای دکترابراهیمی ظلم وبی عدالتی سازمان سنجش در حق داوطلبان خسته و افسرده ای که دوسال در سخت ترین شرایط روحی، استرس،خستگی ناشی از بی نظمی شرایط کرونا و عدم برگزاری حضوری کلاس های درس و شرلیط اقتصادی بسیار بد خانواده ، خودشان درسها را با سختی مطالعه کردند در تاریخ ثبت خواهد شد.....حتما حافظه تاریخ این ظلم و ناجوانمردی را ثبت خواهد کرد . آیندگان درمورد شما قضاوت خواهندکرد مگر شبکه شاد با انهمه مشکل و اموزشهای تلوزیون پاسخگوی نیازهای درسی ما بود که اینگونه آزمون گرفتید؟؟؟ اصلا پرسیدید که ایا کتابهای ما کامل تدریس شد یا نه؟ الان حدف دوسوال عدالت را برقرارکرد؟ اگر مرید حضرت علی بودید ظلم نمیکروید وعدالت را رعایت میکردید
  • IR ۱۱:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۷
    1 0
    سلام چگونه جوابگوی وقتی که داوطلب روی سوال غلط یا خارج از کتاب بوده خواهید بود و چگونه به هم ریختن داوطلب پس از دیدن این سوالات و عدم تمرکز در بقیه دروس را جوابگو خواهید بود. چگونه پاسخگو اینهمه وقت ما هستید که روی ریاصی سرمایه گذلری کردیم و وقت گذاشتیم سر ازمون وبه جواب نرسیدیم و کلا استرس وعدم تمرکز به بقیه درسها هم سرایت کرد بقیه درسها هم با خصومت طراحی شده بود سوالات شیمی و زیست هم بسیار وقت گیر وغیرمنطقی بود نه اینکه سخت باشد متاسفم که عدالت را در نتایج مخدوش کردین متاسفم که کلمه عدالت را با ظلم مسلم جایگزین کردید یا علی خودت حکم کن
  • باران IR ۱۲:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۷
    0 0
    این شد تصمیم پسرم خیلی ریاضی کارکرد تست زد و توتمام آزمونها درصد ریاضیش بالا بود الان چه فرقی بین پسر من و شاگرد ضعیفی که فرق حدومشتقو نمیدونه هست شما که توانایی طرح سوال استاندارد ندارید برید بزارید یه کاربلد که مثل شما با مافیای کنکور دستش تویه کاسه نباشه سوال طرح کنه یکماهه پسرم ارامش نداره خدا آرامشو اززندگی خودتون ورداره که اینجور به روح وروان این بچه های معصوم بازی میکنین
  • علی IR ۱۲:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۷
    1 0
    سلام مگه مرض دارید سوال خارج کتاب میدید وبا اعصاب دانش آموزان بازی می کنید.
  • گل محمد اتابک IR ۱۶:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۷
    0 0
    پس اون همه دزدی و سوالاتی که ازقبل کنکور فروخته شده چی اونهایی که سوالات را ازقبل خریده و صددرصد زدن چی جناب خدایی دزد .مگه کنکور ارث باباته که سوالاتشو پیش فروش میکنی به قیمت گزاف .میدونم همه تون دستتون تو یه کاسه هست .خدا ازتون نگذره .سوالات کنکور رو پیش فروش میکنید بعد یه ملتو سر کار میزارید سر و صاحبی هم که نیست مانع بشه اگه کسی هم باشه راحت میخریدش خدا ازت نگذره خدایی واگذارت میکنم به خدا که حق بچه های مردمو ضایع کردی با این ضعف مدیریت و ناتوانی و بی عرضگیت.
  • مهدی IR ۲۰:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۷
    0 0
    با سلام پسرم ددرس ریاضی سوالاتی که سخت بود حل کرده ولی چون به ننیجه ای نمی رسید پاسخ نداد پس تکلیف این افراد که بعلت سخت بودن وخارج از طرح پاسخ نداده بوده اند چه می شود ممکن است خیلی ها شانسی زده بودند. این هم عدالت نمی باشد
  • IR ۱۹:۰۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۸
    0 0
    به عنوان یک طراح سئوال کنکور در رشته ریاضی در تمام مقاطع تحصیلی تا دکتری , کتابهای دوره دوم دبیرستان را نگاه کردم بسیار ساده و پر است از تصاویر که مثلا برای روشن شدن موضوع مورد بحث از ان استفاده شده. ریاضیات "شهودی" به کار رفته در این کتب درسی به هیچوجه نمیتواند بچه های ما را خلاق بار بیاورد. باید اجازه دهیم خود دانش اموز رشته ریاضی در فکرش تصویر سازی کند. در حوالی سال 1350 در کلاس دوازدهم در رشته ریاضی , 5 درس ریاضی بود : جبر - مثلثات - حساب استدلالی - هندسه مخروطات - هندسه ترسیمی و رقومی . ایا دانش اموزان فعلی از دانش اموزان 50 سال قبل کم هوشتر یا کم استعداد ترهستند که بایستی این کتابهای کم حجم وساده طراحی شده با مطالب پیش پا افتاده , کتاب درسی انها باشد؟!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس