کد خبر 1251269
تاریخ انتشار: ۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۷
کاهش واردات برنج خارجی/ قیمت برنج خارجی افزایش نداشته است

دبیر انجمن واردکنندگان برنج گفت: در حال حاضر با کاهش واردات برنج روبرو هستیم و این کاهش زمانی که تقاضا در اوج باشد منجر به کمبود می‌شود و هم‌اکنون افزایشی در قیمت برنج خارجی نداشته‌ایم.

به گزارش مشرق، مسیح کشاورز، درباره وضعیت برنج وارداتی در بنادر گفت: بر اساس بخشنامه‌ای که از سمت ستاد تنظیم بازار دریافت کرده‌ایم کالاهایی که قبل از ۳۱ تیر ۱۴۰۰ وارد کشور شده و در انبار گمرک ثبت سفارش شدند، ولی به دلایل مختلف امکان ترخیص نداشته و وارد دوره ممنوعیت شده بودند ترخیص این برنج‌های وارداتی بلامانع است و می‌تواند روند اداری را طی کند که میزان این برنج وارداتی ۳۷ هزار تن است.

بیشتر بخوانید:

قیمت برنج نوبرانه در مازندران چند؟

دبیر انجمن واردکنندگان برنج در خصوص افزایش قیمت برنج اظهار کرد: در حال حاضر با کاهش واردات برنج روبرو هستیم و این کاهش زمانی که تقاضا در اوج باشد منجر به کمبود می‌شود عده‌ای نیز سوءاستفاده کرده و برنج را گران می‌کنند. در حال حاضر کاهش واردات راداریم، ولی افزایش قیمت برنج خارجی را نداشته‌ایم.

وی افزود: به لحاظ اینکه در آینده مدیریت واردات برنج با وزارت جهاد کشاورزی خواهد بود به نظر بنده باید این دقت را داشته باشند که از تولید کشور به‌اندازه کافی حمایت‌شده و ضرورتی ندارد که با ممنوعیت و محدودیت برای برنج خارجی به دنبال حمایت از برنج ایرانی باشیم.

کشاورز اظهار کرد: قیمت برنج ایرانی به‌اندازه کافی افزایش داشته و هم‌تراز با برنج‌های خارجی است  بنابراین برنج خارجی تهدیدی برای برنج ایرانی نیست و این نگرانی را  وزارت جهاد کشاورزی نباید داشته باشد بلکه باید تصمیمی بگیرد که منجر به ضرر و زیان مصرف‌کننده نشود و بازار را دچار التهاب نکند.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۶
    1 0
    باید واردات آزاد بشه
  • حامد IR ۱۳:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۶
    0 0
    مسیح کشاورز نامرد.دلار دولتی بهت میدن میری اشغال وارد میکنی .هم تراز برنج طارم هاشمی به مردم میدی .خودتم میدونی برنج خارجی همشون آلوده فاسد هستن .اونوق خودتم میگی خارجی و ایرانی هم قیمت هستن‌کیفیت ایرانی خودتم میدونی چقد عالی و بالاست .حروم خواری نکنین

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس