رشد ۲.۶ برابری معاملات الکترونیکی سال ۹۹

رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی گفت: با رشد ۲.۶ برابری، ارزش اسمی معاملات الکترونیکی در سال ۹۹ به یک‌هزار و ۹۷ هزار میلیارد تومان رسید.

به گزارش مشرق، اولین رویداد ملی جایزه تجارت الکترونیکی و تجلیل از کسب و کارهای دارای رتبه اعتماد برتر عصر امروز با حضور مدیران وزارت صمت و رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی برگزار شد.

«علی رهبری» رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی در این مراسم گفت: مرکز توسعه تجارت الکترونیکی در سه حوزه مهم فعالیت می‌کند یکی از آن‌ها، حوزه «گواهی الکترونیکی» که توسعه زیرساخت، توسعه کاربرد و سیاست‌گذاری و تنظیم‌مقررات را بر عهده دارد. در راس این سه الویت، ۲۵ پروژه مهم تعریف شده تا ساختار سلسله مراتبی صدور گواهی الکترونیک کشور تکمیل شود و به بلوغ برسد.

وی افزود: مجموع تلاش‌های صورت گرفته در این حوزه باعث شد در صدور گواهی‌های الکترونیکی صادره شده در سال ۹۹ رشد ۲۲۴ درصدی نسبت به سال ۹۸ رخ دهد.

رهبری تاکید کرد: دو سامانه جامع تجارت و تدارکات الکترونیک نیز دو سامانه مهم در حوزه فعالیت مرکز توسعه تجارت الکترونیک هستند. با ایجاد سامانه تدارکات الکترونیکی، گارانتی در ایران را دوباره زنده خواهد شد. سامانه جامع تجارت نیز مسیر الکترونیکی شدن اسناد کاری را مهیا کرده است. اکنون به سمتی رفته‌ایم که برگه‌های مجوزهای ورود و اسناد گمرکی همگی الکترونیکی شده‌اند. به واسطه توسعه این سامانه‌ها مرکز توسعه تجارت الکترونیکی، زیرساخت‌های ارائه دولت الکترونیک در خوشه تجارت را در وزارت صنعت برعهده گرفته است.

وی تاکید کرد: ارزش اسمی معاملات الکترونیکی در سال ۹۹ به ۱۰۹۷ هزار میلیارد تومان رسیده که نسبت به سال قبل ۲.۶ برابر داشته است. ضمن این‌که  رشد تراکنش‌ها نیز به عدد ۳ هزار میلیارد تراکنش رسیده است. تعداد صدور اینماد نسبت به سال قبل دو برابر شده که حکایت از تاثیر هوشمندسازی و کاهش زمان صدور «اینماد» دارد.

رهبری با بیان این‌که اکنون ۱۰۰ هزار کسب و کار دارای اینماد هستند، خاطرنشان کرد: از سال ۹۰، صدو نماد اعتماد الکترونیکی با اعطای یک ستاره به کسب‌وکار آغاز شد و با فرآیندهای دیگر ستاره‌های بعدی به اینماد اضافه شدند. اکنون تعداد زیادی کسب و کار داریم که توانسته‌اند تا پنج ستاره نیز دریافت کنند.

در این مراسم تعدادی از کسب‌وکارهایی که توانسته‌اند رتبه اعتماد برتر را کسب کنند، از سوی مسئولین مورد تقدیر قرار گرفتند.

به گزارش مشرق، مرکز توسعه تجارت الکترونیکی، با هدف سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی برای حمایت از توسعه تجارت الکترونیکی در ایران با توجه خاص به توانایی‌های بخش خصوصی و برای دستیابی به اهداف موردنظر، به‌موجب ماده ۸۶ قانون تجارت الکترونیکی مصوب مجلس شورای اسلامی در وزارت صمت تشکیل شد. این مرکز از تجمیع مرکز ملی شماره‌گذاری کالا و خدمات، مرکز دولتی صدور گواهی الکترونیکی ریشه و کمیته ملی ادیفاکت تشکیل شده است.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس