کد خبر 1250867
تاریخ انتشار: ۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۵
امضای چک نمایه

طراح طرح اصلاح قانون چک گفت: اخیرا شایعاتی در بازار مطرح شده که ثبت چک در سامانه صیاد مشمول مالیات می‌شود که این مسئله اصلا درست نیست و انجام این کار هیچ ربطی به امور مالیاتی ندارد و مشمول مالیات نمی‌شود.

به گزارش مشرق، ابوالفضل ابوترابی نماینده مردم نجف‌آباد در مجلس شورای اسلامی، اخیرا در بین بازاریان و به طور کل کسانی که از چک استفاده می‌کنند شایع می‌کنند که ثبت چک در سامانه صیاد مشمول مالیات می‌شود که این حرف درست نیست.

بیشتر بخوانید:

رکورد کاهش چک‌های برگشتی

وی افزود: ثبت چک در سامانه صیاد هیچ ربطی به امور مالیاتی ندارد و مشمول مالیات نمی‌شود و حرف‌هایی که پیرامون این موضوع مطرح شده در حد یک شایعه است و صحت ندارد.

نماینده مردم نجف آباد در مجلس شورای اسلامی و طراح طرح اصلاح قانون چک اظهار داشت: ثبت چک در سامانه صیاد به نفع گیرنده چک است و در صورتی که دارنده چک، چک را گم کند یا از وی به سرقت رود، چک سرقت شده برای فرد سارق هیچ نفعی ندارد و حقوق دارنده چک محفوظ است.

ابوترابی خاطرنشان کرد: چکی که در سامانه صیاد ثبت نشود گیرنده آن باید در دادگاه به اثبات برساند که این چک متعلق به اوست و چکی که در سامانه ثبت نشود درواقع در حد یک تکه کاغذ بیش نیست.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • علی IR ۱۲:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۶
    3 1
    کسی که چک میگیره وسندی را واگذار میکنه وصادر کننده وارد سامانه صیاد نمیکنه تکلیف چیست این مشکل درست گردین برای مردم
  • حسین IR ۱۴:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۷
    1 0
    چک صیادی ارزش چک را نابود کرد . اگر صادر کننده در سامانه ثبت نکرد ، شما در قبال اجناس یا خدماتی که داده اید یک تکه کاغذ گرفته اید .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس