کد خبر 1250727
تاریخ انتشار: ۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۳
فرزام

سرمربی تیم ملی قایقرانی روئینگ ایران گفت: حضور در بین دوازده قایقران برتر و نهایی المپیک افتخار تاریخی و بزرگی است.

به گزارش مشرق، افشین فرزام درخصوص عملکرد درخشان نازنین ملایی و صعود تاریخی به مرحله نیمه نهایی رقابت‌های قایقرانی روئینگ المپیک توکیو اظهار داشت: پیش‌بینی ما این بود که با صعود به فینال C بتوانیم نتیجه بهتری نسبت به ادوار قبلی در تاریخ قایقرانی ثبت کنیم تا تحول در روئینگ ایران را به اهالی ورزش نشان دهیم. تقریبا از دو، سه هفته پایانی تمرینات منتهی به المپیک، ریسک کردم و نوع برنامه تکنیکی و تاکتیکی ملایی را تغییر دادم. خدا را شکر که این ریسک جواب داد و وقتی که وارد مسابقات شدیم، چون از قبل آنالیز دقیقی روی حریفان نداشتیم اینجا توانستیم به خوبی روی نقاط هدف قابل دسترسمان برنامه‌ریزی کنیم تا با چه تاکتیک و تکنیکی وارد مراحل بالاتر شویم.

وی افزود: ملایی هم به خوبی از پس این فشار زیاد برآمد و برنامه‌های تکنیک و تاکتیکی را عالی اجرا کرد و تواست به فینال A و B برسد. این یعنی حضور تاریخی در بین دوازده قایقران برتر المپیک که خود افتخار بزرگی است.

سرمربی تیم ملی روئینگ ایران درباره رقبای ملایی در مرحله یک چهارم نهایی خاطرنشان کرد: در مرحله یک چهارم نهایی در گروه سختی بودیم، زیرا تنها گروهی بود که از هر ۵ قاره قایقران داشت. سوییس از اروپا، نامیبیا از آفریقا، نیوزیلند از اقیانوسیه و مکزیک از قاره آمریکا در گروه ملایی بودند و همه این نفرات رتبه اول قاره خود را داشتند. برنامه‌ریزی ما روی نامیبیا و مکزیک بود که دست یافتنی‌تر بودند و خوشبختانه ملایی توانست از پس این دو حریف برآید و راهی نیمه نهایی شود. هرچه جلوتر می‌رویم حلقه رقابت تنگ‌تر می‌شود.

این مربی جوان تیم ملی قایقرانی تصریح کرد: باتوجه به باقی ماندن ۱۲ نفر از ۳۲ قایقران ابتدایی، در واقع ۲۰ نفر را پشت سر گذاشته‌ایم. در نیمه نهایی در گروه مرگ قرار داریم و فکر کنم حتما مدال آوران نهایی روئینگ بانوان از گروه نازنین ملایی باشند.

فرزام در پایان درمورد زمان مسابقه بعدی ملایی در مرحله نیمه نهایی گفت: مسابقه بعدی ملایی ساعت ۱۰:۵۰ صبح روز پنج‌شنبه خواهد بود. البته قرار بود رقابت‌ها روز چهارشنبه برگزار شود، اما به دلیل شرایط جوی مسابقات یک روز به تعویق افتاد. ۳ روز فرصت داریم تا تمرینات ریکاوری را انجام دهیم تا ملایی با تمام توان در مسابقه نیمه نهایی رقابت کند.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۹:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۵
    0 2
    مایه ی تاسفه که مربی بانوان, آقاست.
    • IR ۰۸:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۶
      1 0
      هر دوتاشون هم انسان هستند. همه که به چشم بد به هم نگاه نمیکنن.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس