نظامیان

سخنگوی جنبش النجباء با اشاره به حضور بی فایده نظامیان آمریکا در عراق گفت که اگر فتوای مرجعیت نبود، سیستم امنیتی عراق فرو می‌پاشید.

به گزارش مشرق، نصر الشمری سخنگوی جنبش النجباء تأکید کرد که نظامیان اشغالگر آمریکایی هیچ سودی برای عراق نداشته‌اند.

الشمری با انتشار بیانیه‌ای در صفحه توئیتر خود نوشت: «در دوران حضور نیروهای آمریکایی (مستشاری و جنگی) در عراق، اگر فتوای مرجعیت [برای تشکیل الحشد الشعبی] نبود، سیستم امنیتی عراق در معرض فروپاشی قرار داشت».

شبکه خبری النجباء در کانال تلگرامی خود ضمن نقل این بیانیه گزارش داد، فتوای مرجعیت، وضعیت را به حالت قبل بازگرداند و باعث شد که مسیر پیروزی باز شود.

وی ادامه داد، در برابر دیدگان نیروهای آمریکایی، دو بار به عراق حمله شد که باعث شد بخش گسترده‌ای از اراضی آن اشغال شود.

الشمری تصریح کرد، حمله نخست، توسط داعش صورت گرفت و حمله دوم، توسط ترکیه که همپیمان آمریکاست.

وی خاطرنشان کرد، در هر دو حمله، نیروهای آمریکایی هیچ اقدامی انجام ندادند و حتی به نیروهای عراقی نیز هشدار زودهنگام ندادند.

سخنگوی النجباء این پرسش را مطرح کرد که فایده این نیروها برای عراق چیست؟ و اینکه چه نیاز مبرمی برای حضور آنها وجود دارد که مشاوران نخست وزیر به آن افتخار می‌کنند.

الشمری در پایان تأکید کرد که مشاوران مصطفی الکاظمی، نماینده دیدگاه آمریکای اشغالگر هستند، نه نماینده عراق آزاد.

در همین ارتباط، «قاسم الکریطی» از فرماندهان سازمان الحشد الشعبی عراق تأکید کرد که «آمریکا برای خروج نظامیان خود از عراق جدی نیست... و حضور نیروهای جنگی آمریکا، دروغین بودن اظهارات دولت عراق و طرف آمریکایی را نشان داد».

وی خبر داد که «دوربینهای حرارتی در صلاح الدین، نحوه هلی برن عناصر داعش در داخل خاک [عراق] توسط بالگردهای آمریکایی را ضبط کرده است... به همین دلیل، عراق به حضور خارجی در خاک خود هیچ نیازی ندارد و نیروهای امنیتی و الحشد الشعبی قادر به حمایت از آن هستند.

دور چهارم مذاکرات میان بغداد و واشنگتن در چارچوب آنچه گفت‌وگوهای راهبردی میان دو کشور خوانده می‌شود، جمعه هفته گذشته در واشنگتن به ریاست وزیران خارجه دو کشور آغاز شد.

پارلمان عراق در دی ماه سال ۹۸، در پی اقدام جنایتکارانه آمریکا در ترور سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی فرمانده شهید نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران و شهید ابومهدی المهندس نائب رئیس شهید سازمان الحشد الشعبی عراق، طرح اخراج نظامیان آمریکایی از خاک این کشور را تصویب کرد؛ اما با این حال، آمریکا همچنان بر نقض این مصوبه و باقی ماندن در خاک عراق اصرار می‌ورزد.

به‌رغم اظهارات مقامات آمریکایی و عراقی درباره محدود شدن مأموریت نظامیان بیگانه به آموزش و اقدامات مستشاری به نیروهای عراقی، گروه‌های مقاومت عراق با اشاره به ورود گسترده کاروان‌های لجستیکی آمریکایی به خاک این کشور و مشارکت نیروهای آمریکایی در عملیات‌های نظامی عراق تأکید دارند که این اقدامات نمی‌تواند بیانگر محدود شدن مأموریت نظامیان آمریکایی باشد

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۹:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۴
    0 1
    آمریکایا تازمانیکه الکاظمی مهره خود را درعراق دارند ازين کشور خارج نمی‌شوند
  • IR ۱۱:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۵
    1 0
    شما نگران حضور امریکا در عراق نباش بفکر از دست رفتن مرز ارمنستان بدست تورکیه و روس باش. که قفقاز رو از ایران گرفتند و بیخ گوشتون پایگاه نظامی زدند
    • DE ۱۷:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۵
      0 1
      دشمن اصلی اسلام شما هستید
    • IR ۱۰:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۶
      0 0
      تا به تورکیه انتقادی میشه ندای وااسبولامهای عناصر پانتورک و میت در ایران بالا میره

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس