سخنگوی النجباء در گفت‌وگو با فارس: ملت عراق در انتخابات علیه اشغالگری آمریکا رای می‌دهند - کراپ‌شده

سخنگوی جنبش النجباء عراق ضمن پیش بینی پیروزی محور ضد اشغالگری در عراق گفت که برگزاری موفق انتخابات عراق بر معادلات منطقه تاثیرگذار است.

به گزارش مشرق، «نصر الشمری» سخنگوی جنبش النجباء عراق تاکید کرد، اکثریت ملت عراق در انتخابات پارلمانی پیش رو علیه محور مورد حمایت نظامیان اشغالگر آمریکایی رای خواهند داد.

الشمری با ابراز امیدواری به روی کار آمدن چهره‌هایی جدید از طریق انتخابات عراق که برای قرار گرفتن این کشور در مسیر درست تلاش کنند، گفت: این انتخابات می‌تواند نتایجی ناامید کننده برای برخی طرف‌هایی داشته باشد که خود را بزرگ‌تر از چیزی که هستند نشان می‌دهند.

او افزود: شاید عده‌ای درصدد زیر سوال بردن شفافیت انتخابات یا توسل به هرج و مرج تازه باشند؛ اما این تلاش‌ها با توجه به حجم گسترده و قابل پیش بینی حضور مردم پای صندوق‌های رای ناکام خواهد ماند.

الشمری با اشاره به تاثیر انتخابات عراق بر معادلات موجود در منطقه گفت: این تناقض عجیبی است که ایالات متحده که مدعی دموکراسی و حمایت از آن است در منطقه با رژیم‌های دیکتاتوری نفرت انگیز متحد می‌شود و بر کشوری که شاهد دموکراسی و انتقال مسالمت آمیز قدرت است، تحریم اعمال می‌کند.

او افزود: چه بسا مشهورترین کشورهایی که آمریکا با آنها دشمنی می‌کند و بر آنها فشار می‌آورد، جمهوری اسلامی ایران، عراق و لبنان هستند. در حالی که فقط همین سه کشور هستند که در آن انتخابات و انتقال مسالمت آمیز قدرت انجام می‌شود.

سخنگوی جنبش نجباء عراق درباره تاثیر نتایج انتخابات موفق در کشورش بر منطقه گفت: این انتخابات می‌تواند انگیزشی برای ملت‌های منطقه ایجاد کند که تحت رژیم دیکتاتوری هستند تا برای خلاصی و نجات خود تلاش کنند و دوم اینکه صعود محور ضد آمریکایی در عراق می‌تواند به کاهش نفوذ آن در منطقه و سرعت گرفتن خروج آمریکایی‌ها از منطقه منجر شود.

الشمری گفت: ما این روزها شاهد رقابت بین دو جریان هستیم؛ نخست رویکرد ضد اشغالگری که عاشق وطن است و دومی جریانی که به محور صهیونیستی-آمریکایی وابسته است و البته مناقشه میان این دو جریان از روز اول ورود نظامیان اشغالگر به خاک عراق وجود داشته است و امروز این مناقشه به مرحله‌ای سرنوشت ساز می‌رسد.

وی با بیان اینکه داده‌ها حاکی از این است که اکثریت فرزندان ملت عراق علیه محور مورد حمایت نظامیان اشغالگر و سفارت آمریکا رای خواهند داد، گفت: این را به دو دلیل می‌گوییم نخست اینکه مراجع دینی رای دادن به کسی که به تحقق حاکمیت کامل عراق و اصول دینی و اخلاقی ایمان ندارد، حرام شمرده‌اند و دلیل دوم اینکه بافت اجتماعی عراق طرفدار اهل بیت علیهم السلام و مخالف اشغالگری و تسلط بیگانگان و نقشه‌های آنها برای سازش است.

انتخابات پارلمانی زودهنگام در عراق یکشنبه هجدهم مهر ماه برگزار می‌شود. در عین حال امروز نزدیک به یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر از نیروهای امنیتی، آوارگان جنگی و زندانیان در مرحله اول برگزاری انتخابات به پای صندوق‌های رفتند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس