کد خبر 1250449
تاریخ انتشار: ۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۸
المپیک ۲۰۲۰ توکیو| نمایشگاه ایران زیبا در توکیو گشایش یافت

نمایشگاه ایران زیبا با حضور مقامات ارشد ورزشی ایران و ژاپن در توکیو گشایش یافت.

به گزارش مشرق، نمایشگاه ایران زیبا عصر امروز (دوشنبه) با حضور مقامات ارشد ورزشی ایران و وزیر فرهنگ، ورزش و علوم ژاپن به طور رسمی در توکیو گشایش یافت. در این نمایشگاه آثاری از  فرهنگ و هنر و صنایع دستی ایران در محل سفارت برای علاقه‌مندان به نمایش گذاشته شد.  

هاگیودا وزیر فرهنگ علوم و ورزش و جوانان ژاپن، تاکاهاشی مدیرکل خاورمیانه وزارت امورخارجه ، ساساکارا رئیس بنیاد ژاپن، یاماگی وا معاون گروه دوستی پارلمانی ایران و ژاپن، تاکه یی شهردار میناتو و شیمورا رئیس جاتا (رئیس سازمان شرکت‌های گردشگری ژاپن)، احمد سفیر پاکستان در ژاپن و مالون رئیس دانشگاه سازمان ملل در آیین افتتاحیه حضور یافتند.

این نمایشگاه تا 15 مردادماه برپاست. قرار بود این نمایشگاه در دانشگاه موساشینو  در توکیو برپا شود که به دلیل کرونا و رعایت پروتکل های بهداشتی در سفارت گشایش یافت. همچنین در این آیین از جام ارجان نماد کاروان ایران رونمایی شد.

مسعود سلطانی‌فر در آیین گشایش نمایشگاه ایران زیبا که در محل سفارت ایران با حضور مقامات ارشد ورزش ایران و ژاپن در حال برگزاری است، گفت: از برگزاری این نمایشگاه با همکاری سفارت ایران تشکر می‌کنم ایران جزو کشورهای برتر جهان از نظر تمدنی اقلیمی و آثار فرهنگی است و نمایشگاه ایران زیبا هم با هدف معرفی بیشتر ایران برگزار شد تا زمینه‌ساز افزایش توسعه روابط و همکاری بین دو کشور شود.

وزیر ورزش ادامه داد: همچنین با توجه به سطح روابط بین ایران و ژاپن  و همکاری ورزشی به دنبال ارتقا و تحکیم روابط هستیم.  

وزیر فرهنگ و علوم و ورزش و جوانان ژاپن به عنوان آخرین سخنران در آیین نمایشگاه ایران زیبا  تصریح کرد: در دسامبر سال گذشته با همتای ایرانی‌ام تفاهم‌نامه‌ای برای همکاری‌های ورزشی  امضا کردم و خوشحالم که در این نمایشگاه مجددا وزیر ورزش ایران را می‌بینم.  برای بسیاری از مردم کشورم، ایران سرزمینی رویایی و غنی است و این نمایشگاه فرصت خوبی برای شناخت مردم ژاپن از ایران است.

هاگیودا  ادامه داد: بازی‌های المپیک یک جشنواره فرهنگی است و ژاپن می‌خواهد از این فرصت فرهنگی در حین برگزاری المپیک استفاده کنند.  برای ملت ایران بهترین‌ها را آرزو دارم.

در پایان وزیر ورزش و رئیس کمیته ملی المپیک ایران جام ارجان نماد کاروان ورزشی ایران را به وزیر فرهنگ علوم ورزش و آموزش ژاپن اهدا کردند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس