کد خبر 1250420
تاریخ انتشار: ۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۰
المپیک توکیو| چرا نتیجه ملایی در المپیک را باید شاهکار بدانیم؟

ملی‌پوش روئینگ ایران در مرحله نیمه‌نهایی مسابقات این رشته در بازی‌های المپیک باید به مصاف بزرگانی برود که عناوین جهان و المپیک را در کارنامه دارند.

به گزارش مشرق، «نازنین ملایی» برای نخستین بار در تاریخ قایقرانی ایران در جمع ۱۲ پاروزن برتر روئینگ تک‌نفره سنگین‌وزن زنان قرار گرفت. او  با قرار گرفتن در رده سوم گروه چهارم یک‌چهارم نهایی به نیمه‌نهایی A/B روئینگ المپیک قرار گرفت و در این دور باید به مصاف قایقرانانی از آمریکا، اتریش، نیوزلند، کانادا و انگلیس برود.

نگاهی به رقیبان ملایی در رویینگ زنان نشان از آن دارد که این ورزشکار در مرحله نیمه نهایی باید با بزرگان و عنوان داران این رشته در سطح جهان و المپیک رقابت کند. کارا کولر روور ۳۰ ساله آمریکایی که در خط ۲ نیمه نهایی حضور خواهد داشت، دارنده مدال برنز المپیک لندن در روئینگ چهار نفره است. او مدال برنز قهرمانی جهان و انتخابی المپیک ۲۰۱۹ اتریش و مدال نقره چهار نفره ۲۰۱۱ اسلوونی را نیز در کارنامه دارد. امسال نیز در کاپ سوئیس مدال نقره مسابقات را بدست آورده است.

مگدالنا لوبنیگ پاروزن ۳۱ ساله اتریشی نفر ششم المپیک ریو که حریف نازنین ملایی در خط ۳ نیمه نهایی دارنده مدال برنز مسابقات قهرمانی جهان ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ است که به عنوان قایق نهم در مسابقات انتخابی المپیک و قهرمانی جهان ۲۰۱۹ صاحب سهمیه شده است. ۲ مدال نقره قهرمانی اروپا، ۷ مدال کاپ جهانی از سال‌ ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۱ از جمله مدال طلای کاپ جهانی امسال مهمترین عناوین این پاروزن پرافتخار اتریشی است.

توییگ روور ۳۴ ساله نیوزلندی که ملایی در دور یک‌چهارم نهایی با او رقابت کرد، در نیمه نهایی نیز در لاین ۴ حریف پاروزن کشورمان است. او در المپیک لندن و ریو عنوان چهارمی را بدست آورده و با مدال نقره مسابقات قهرمانی جهان ۲۰۱۹ صاحب سهمیه شده است. یک مدال طلا، یک نقره و دو برنز در مسابقات قهرمانی جهان و ۲ مدال طلای کاپ جهانی از افتخارات این پاروزن است.

کارلینگ زیمن قایقران ۳۰ ساله کانادایی دیگر رقیب ملایی در دور نیمه نهایی است. او که به عنوان قایق ششم قهرمانی جهان ۲۰۱۹ صاحب سهمیه شده است در المپیک ریو در جایگاه دهم قرار گرفته بود. کسب یک مدال نقره و ۲ مدال برنز در کاپ‌های جهانی در کارنامه این ورزشکار دیده می‌شود.

ویکتوریا تورنلی روور ۳۳ ساله انگلیسی که به عنوان قایق چهارم قهرمانی جهان ۲۰۱۹ صاحب سهمیه شده است در خط شش حریف نازنین ملایی است. مدال نقره دو نفره المپیک ریو و مقام پنجم هشت نفره المپیک لندن در کارنامه این قهرمان روئینگ دیده می‌شود. او صاحب مدال نقره قهرمانی جهان ۲۰۱۷ آمریکا، یک مدال طلا و یک مدال نقره مسابقات قهرمانی اروپا و ۲ مدال نقره کاپ‌های جهانی است.

نازنین ملایی بانوی پاروزن ایران دارنده مدال نقره بازیهای آسیایی جاکارتا و صاحب مدال طلای مسابقات قهرمانی آسیا در سال‌های ۲۰۱۶، ۲۰۱۷ و ۲۰۱۹ با ۲۹ سال سن به عنوان جوان‌ترین پاروزن این گروه در خط یک پنجشنبه ۷ مردادماه از ساعت ۶:۲۰ به مصاف رقبا خواهد رفت.

در گروه دیگر نیمه نهایی نیز پاروزنان چین، هلند، ایرلند، سوئیس، یونان و یک ورزشکار با پرچم المپیک رقابت خواهند کرد.

نازنین ملایی روز پنج‌شنبه در مرحله نیمه نهایی مسابقات روئینگ تک‌نفره زنان بازی‌های المپیک به آب خواهد زد و روز جمعه نیز  در فینال گروه  A/ B به مصاف رقیبان می‌رود.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۵:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۴
    1 0
    از صمصم قلبم دعا میکنم مدال بگیره

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس