بسحاق: پولادگر همین ‌فردا با یک خداحافظی همه را خوشحال کند/ مدیریت تکواندو پوسیده است

مربی سابق تیم ملی تکواندوی ایران با انتقاد از مدیریت رئیس فدراسیون گفت: متاسفانه پولادگر تکواندو را به قهقرا برده است.

به گزارش مشرق، تیم ملی تکواندوی ایران که با سه سهمیه (۲ مرد و یک زن) در رقابت‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو شرکت کرده بود، با عملکردی ضعیف و بدون کسب حتی یک مدال که در تاریخ این رشته ‌بی سابقه بود، به کار خود پایان داد تا حواشی چند ماه گذشته تاثیرات خود را بر روی تیم ملی نشان دهد.

یکی از این حواشی جدایی یکباره علی‌محمد بسحاق از کادرفنی تیم ملی و در فاصله چند ماهه تا المپیک بود که در آن زمان استعفای او از طرف کادرفنی و فدراسیون تکذیب می‌شد.

در ادامه مصاحبه بسحاق را می‌خوانید:

* بین من و عسگری تفرقه انداختند

او درباره دلیل قطع همکاری‌اش با تیم ملی تکواندو آن هم در فاصله ۳-۴ ماهه تا بازی‌های المپیک، توضیح داد: "من دو دوره مربی تیم‌ ملی شدم که یکی از سال ۲۰۱۰ بود تا سال ۲۰۱۲ و نتایج هم خوب بود. نقره المپیک گرفتیم و نایب قهرمانی جام جهانی را به دست آوردیم. در قسمت نوجوانان هم نقره و طلای المپیک‌ را گرفتیم و در قهرمانی جهان نوجوانان هم که بد کار نکردیم. بعد از آن کادر جدید آمد که در المپیک ۲۰۱۶ آن اتفاق فاجعه‌بار افتاد. وقتی مشکل پیش آمد به سراغ من و آقای عسگری آمدند که با تیم دوم در کشورهای اسلامی خوب نتیجه گرفتیم و در مسابقات داخل سالن هم با اختلاف قهرمان شدیم. سپس تیم اول را به ما دادند که مثل همین تیم امروز شده بود و با هدایت آقای بی‌باک حتی در گرندپری‌ها هم مدال نمی‌گرفت.

همه می‌دانند ‌من مربی برنامه‌ محور هستم ‌و با علم روز دنیا کار ‌می‌کنم، آن زمان که با عسگری شروع‌ کردم هم مربی فنی و هم مربی بدنساز تیم بودم، اما در اصل با آنها اتمام حجت کردم که من مربی فنی هستم و حالا در کنارش کارهای بدنسازی هم انجام‌ می‌دهم. اینکه یک نفر از خانواده تکواندو علم بدنسازی بداند که بد نیست! با این اوصاف همکاری‌ خود را شروع کردیم و تیم دوم عالی نتیجه گرفت‌ و در تیم اصلی هم روی هم رفته در گرندپری‌ها سه طلا، سه نقره و چند مدال برنز گرفتیم که تکواندوی ایران احیا شد. میرهاشم وارد رنکینگ شد، هادی‌پور و سجاد هم وارد رنکینگ شدند. ما مسیر را درست می‌رفتیم و اوایل هم وقتی نفرات را دعوت می‌کردیم با تعداد بالا بود، اما رفته رفته به ما گفتند بخاطر محدودیت هزینه‌ها باید تعداد نفرات را کاهش دهیم و تنها با نفرات بالای رنکینگ ۳۰ کار کنیم.

پس از این صحبت‌ها ما همین کار را کردیم و در بازی‌های آسیایی قهرمان شدیم و در گرند پری هم می‌شود گفت قهرمان شدیم، اما برخی از فدراسیون نشین‌ها بین من و آقای عسگری دو بهم زنی کردند که یکی از آن افراد روابط عمومی فدراسیون بود. در فدراسیون تکواندو همه کاره روابط عمومی است. تصمیم می‌گیرد چه کسی بیاید و چه کسی برود. نفراتی که تخصص ندارند تصمیم می‌گیرند و سوء مدیریت پولادگر هم از اصلی‌ترین دلایل بود. در پنج سال حضور من او حتی پنج بار هم سر تمرین تیم ملی نیامد. این تفرقه‌ها زمانی بین من و عسگری پیش آمد که ما در فینال گرند پری روسیه بودیم."

* عسگری با من لج کرد/ در اتاق پولادگر گفتم شما به هیچ عنوان نتیجه نمی‌گیرید

او درباره تفرقه ایجاد شده نیز اظهار کرد: "گفته بودند بودند بسحاق می‌خواهد همه کاره تیم ملی شود، تمام برنامه و تمرین‌ها با او است. با این حرفها، فریبرز حس کرد می‌خواهم جای او را بگیرم و با من لج کرد. تمرینات فنی که می‌دادم را به تیم نمی‌داد و دیگر به من اجازه کوچینگ فنی نداد. من هم دیدم فقط بدنسازی می‌کنم و تیم هم روز به روز افت می‌کند. بارها و بارها گفتم تمام تیم‌های دنیا دست ما را خوانده‌اند و باید از کارهای تکراری مثل کف زدن خارج شویم. بارها بازیکنان دنیا در کارهای فنی و حمله کار می‌کنند، روی ضربات چرخشی تمرکز دارند و ما همان کارهای قدیم را که برای هوگوهای قبل بود را انجام می‌دهیم. فریبرز برنامه‌های فنی من را با بچه‌ها کار نمی‌کرد و مربی مقتدری هم نبود. با حرف بچه‌های تیم بود و تصمیمات با ملی‌پوشان بود. من دیدم در اردوی تیم شرایط خوب نیست و بل بشو است. پیش بینی می‌کردم که در المپیک حتی یک برنز هم نیاوریم و در اتاق پولادگر هم به خودشان گفتم. گفتم شما به هیچ عنوان نتیجه نمی‌گیرید."

*فاجعه المپیک توکیو خانواده تکواندو را زیر سوال برد

بسحاق درباره عملکرد بد تیم ملی نیز گفت: "نمونه افتضاحی که به بار آوردند در مسابقات آسیایی نمایان شد و اگر سجاد آن مدال را نمی‌آورد تیم در آسیا یازدهم می‌شد. این هم فاجعه المپیک بود که خانواده تکواندو را زیر سوال برد. من بارها می‌گفتم چرا پشتوانه سازی نمی‌کنیم؟ ما باید در هر وزن چندین نفر رنکینگ دار داشته باشیم، اما چون عسگری سرمربی بود هر چیزی من می‌گفتم کسی گوش نمی‌کرد. پولادگر هم که کاری با تیم نداشت. جلسه هم اگر بود من و ساعی در جلسات نبودیم، فقط آقایان فرهادیان، پولادگر و عسگری بودند و ما را دخالت نمی‌دادند.

او ادامه داد: "ما پتانسیل کسب رنکینگ داریم و نمونه نیروهای خوب ما همین نفرات تیم نوجوانان اشکوریان و خسروی هستند که در المپیک جوانان مدال گرفتند. گفتیم آن‌ها رنک ۱۹ دارند بگذارید وارد اردو شوند وقتی خدابخشی هم رفته است. گفتیم می‌شود برای این المپیک هم آن‌ها را آماده کنیم ولی یک نفر را هم وارد اردو نکردند. دوره قبل هم که قهرمان نوجوانان جهان شدیم کسی را به تیم نیاوردند. فقط حس می‌کردند به عنوان فردی که منتقدم همیشه باید در حاشیه باشم. رئیس فدراسیون و همه عوامل این رفتار را داشتند."

* کادرفنی در المپیک برنامه نداشت/ از مردم عذر خواهی کرده و کار را به کاردان بسپارید

مربی سابق تیم ملی تکواندو ایران، درباره اصلی‌ترین ضعف‌های ملی‌پوشان در المپیک گفت: "همه دیدند که ما در المپیک انگیزه لازم را نداشتیم و کادرفنی هم برنامه و استراتژی برای مسابقات نداشت. هیچ چیز طراحی شده نبود و انگار ملی‌پوش ما در باشگاه بود. بازیکن در سطح استان بود هم اینقدر ضربه سر نمی‌خورد. سابقه نداشت تکواندوکار ایران اینگونه نتیجه بگیرد. آسیب دیدگی را بهانه نکنید، باقری‌معتمد با همین مینیسک پاره نقره المپیک گرفت. ساعی بدتر از این بود که طلا گرفت. این حرف‌ها بهانه‌های خوبی نیستند، از مردم عذر خواهی کرده و کار را به کاردان بسپارید.

*پولادگر مدیریت ورزشی نمی‌کند

او درباره ضعف مدیریتی فدراسیون تکواندو نیز اظهار کرد: "در دوره‌های قبل پولادگر عملکرد بدی نداشت چون علاقه‌مند بود و با انگیزه کار می‌کرد. تا قبل ۲۰۱۲ خوب بود اما از ۲۰۱۲ به بعد پولادگر مدیریت ورزشی انجام نداد و مسیرش را تغییر داد. پولادگر در حوزه‌های دیگر فعالیت می‌کند، در حالی که هیچ فدراسیونی چنین کاری نمی‌کند.  آیا فوتبال و کاراته اینگونه کار فرهنگی می‌کنند؟ باید مدیریت ورزشی کنیم و اقدامات پولادگر بخاطر حفظ جایگاه خودش است. او مسیرهای دیگر را رفت و جایگاهش را حفظ کرد، اما تکواندو به قهقرا رفت. ایشان یک مدیریت پوسیده و قدیمی دارد. تکواندو به خون تازه و نیروی توانمند نیاز دارد که چنین فردی را در تکواندو داریم.

* قهرمانان و پیشکسوتان را فراری دادند و بله قربان گوها در فدراسیون مانده‌اند!

بسحاق با انتقاد از مدیریت پولادگر گفت: "همه قهرمانان و پیشکسوتان را از این فدراسیون فراری داد و تنها بله قربان گوها در فدراسیون هستند. من همین حرف را به خودشان در دفتر پولادگر زدم که تکواندو ایران در المپیک یک تشتک هم کسب نمی‌کند. من فقط خواهش دارم که آقای پولادگر بپذیرید و لج بازی نکنید. همین فردا خداحافطی کرده و خانواده تکواندو را خوشحال کند. آقای عسگری هم کار را به کاردان بسپارد تا یک فرد توانمندتر وارد میدان شود. خانواده تکواندو واقعا متضرر شد و اتفاقات بدی در المپیک افتاد. آقای وزیر باید فکری کند تا با یک ریاست جدید و کار جدی روی جوانان سرمایه گذاری کنیم و نباید به تک مدال‌ها اعتماد کنیم، دیدید که جوان ۱۹ ساله ازبکی در وزن میرهاشم با قدرت قهرمان شد و همه بازیکنان۱۷، ۱۸ و ۱۹ ساله طلا گرفتند. چرا قهرمان دنیا را ول می‌کنیم و به بازیکنانی که امتحانشان را پس داده‌ند می‌چسبیم.


 

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • علی IR ۱۳:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۴
    1 2
    باوجود این وزیر ورزش تا آخر چیزی جز سرشکستگی نصیبمون نخواهد گردید و الان در حال ریختن برنامه برای نابودی والیبال کشور می باشد . خدائیش هرکی می تونه جلوش بگیره.
  • ناشناس IR ۱۵:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۴
    0 0
    بسحاق عزیز تکواندوی ما دیگه نمی تونه با دنیا رقابت کنه چون واقعا برنامه ریزی درستی در استفاده از استعدادها نشده و نمی شه
  • علی IR ۲۱:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۴
    4 0
    منبع تمام مشکلات پولادگر هست به هر ترتیبی هم میخاد رئیس بمونه. با اون کارهای زشت باعث رفتن مربی درجه یک ما مهماندوست شد که رفت تو آذربایجان تو دهنی به پولادگر زد. جان مادرت پولادگر برووووووووو
  • IR ۰۹:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۵
    3 0
    چرا تکواندو شده باعث خجالت ما مهاجرت رو چه کسی به بچه ها یاد داد فدراسیون مقصره اصلیه
  • ناشناس IR ۱۸:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۵
    0 0
    ضعیف ترین بازیهای تکواندوکاران ایران در این دروه المپیک توکیو ۲۰۲۰ بود باید مسئولین کمیته المپیک ایران و فدراسیون ژیمناستیک روی این ورزش تمرکز و برنامه ریزی درست و دقیق کنند تا برای المپیک ۲۰۲۴ فرانسه آماده کند چرا که در ژیمناستیک ۱۸ مدال توزیع میشه و امروز در خبر ها دیدم تیم زنان با لباس پوشش کامل شرکت کردن و تیم زنان ایران هم میتوانند در بعضی از رشته های ژیمناستیک شرکت کنند . کمیته المپیک ایران باید روی ژیمناستیک تمرکز و هم روی رشته های جدید تمرکز کند ممکنه در المپیک ۲۰۳۰ استرالیا رشته های مدال آور ایران مثل کشتی و وزنه برداری حذف شوند
  • هادی IR ۱۸:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۵
    0 0
    این تکواندو موقعی نتیجه گرفتنش مشخص شد که این ریس فدراسیون حق مهماندوست پاداش این مربی را به حروم بین عوامل فدراسیون تقسیم کرد و اونو فراری داد فدراسیون حروم خور آخرش همین میشه
  • حامد IR ۲۲:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۵
    0 0
    آقای علی محمدبسحاق یکی ازبهترین گزینه های تکواندو برای سرمربی گری تیم ملی است بنده افتخارشاگردی ایشان را حدود۲۰سال پیش داشتم واقعا یک مربی توانا وبادانشی هست ولی حیف شد که ازتیم ملی گذاشتنش کنار واین شد نتیجش زمانیکه مربی تیم ملی بود خیلی نتایج خوبی گرفت ولی حیف وصدحیف
  • مهران TR ۲۳:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۵
    0 0
    درود صدحیف که تکواندو رو به این روز انداختن و جوانان رو فراری دادن با کارهاشون عین بخش های دیگر کشور واقعا همیشه ی مدیر 20سال یکجا باشه.
  • IR ۲۳:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۵
    0 0
    معلوم نیست لامصب به کجا وصله هرچی گندکاری می‌کنه محکم به میزش چسبیده
  • IR ۱۷:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۴
    0 0
    تکواندو دچار پول پرستی پارتی بازی شده و افراد با صلاحیت رو کنار می زنند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس