کد خبر 1250327
تاریخ انتشار: ۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۴
تقسیمات کشوری نقشه ایران نمایه

عضو کمیسیون شوراهای مجلس از بررسی طرح‌های سه گانه تقسیمات کشوری درباره استان‌های سیستان و بلوچستان، اصفهان و کرمان در این کمیسیون، خبرداد.

به گزارش مشرق، ابوالفضل ابوترابی عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به دستورکار جلسات این هفته کمیسیون متبوعش، اظهار داشت: طبق برنامه ریزی‌های انجام شده قرار است با حضور عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور  و سردار اشتری فرمانده ناجا، طرح تجارت مرز نشینان به منظور حل مشکل کولبران مورد رسیدگی قرار گیرد.

بیشتر بخوانید:

جزئیات طرح‌هایی برای ایجاد پنج استان جدید در مجلس

وی با بیان اینکه رسیدگی به طرح‌های سه گانه تقسیمات کشوری درباره استان‌های سیستان و بلوچستان، اصفهان و کرمان نیز در دستورکار جلسات هفته جاری اعضای کمیسیون قرار دارد، گفت: با این طرح‌های سه گانه ۵ استان جدید ایجاد می‌شود.

عضو کمیسیون شوراهای مجلس در ادامه در تشریح بخشی از جزئیات طرهای سه گانه عنوان کرد: براساس این ۳ طرح استان‌ سیستان و بلوچستان به ۴ استان، اصفهان به ۲ استان، (اصفهان و گلساران) و کرمان به ۲ استان کرمان شمالی و جنوبی تقسیم می‌شود.

ابوترابی در پایان در توضیح اهداف تدوین طرح‌های سه گانه تقسیمات کشوری، گفت: هدف از این کار کاهش بروکراسی اداری، نظارت هر چه بیشتر مسؤولان استانی و همچنین کاهش مسافت طولانی که شهرستان‌ها با مرکز استان دارند و غیره می‌باشد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ناصر IR ۱۲:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۴
    0 0
    برای ایجاد تقسیمات جدید کشوری دلیل آورده اند که «نظارت هر چه بیشتر مسؤولان استانی» و «کاهش مسافت طولانی که شهرستان‌ها با مرکز استان دارند» مد نظر بوده است. در دنیای دیجیتال و حاکمیت فضای مجازی دیگر حرفهایی از این جنس معنا ندارد. دولت الکترونیک هم می تواند نظارت را دقیق کند و هم نیاز به ترددهای آنچنانی را بسیار محدود می کند. حضرات هنوز هم قدیمی فکر می کنند. این کار نتیجه ای جز بزرگتر شدن بدنه تنبل دولت ندارد.
  • ali IR ۱۳:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۴
    0 0
    سلام، کلا حدود و غور استانها مخصوصا در جنوب و مرکز بد در نظر گرفته شده. ذر ترسیم استانهای نزدیک به دریا باید حتی المقدور دسترسی به دریا و داشتن عمق سرزمینی برای مناطق و استانهای ساحلی و نزدیکی و دسترسی آسان به مرکز استان دیده و توزیع متوازن فرصت و جمعیت و منابع و راه ها دیده شوند. با این نگاه در از ترکیب استانهای سیستان و بلو چستان هرمزگان، فارس، بوشهر، چهار محال و بختیاری و کهگلویه و بویر احمد و خوزستان می توان 12 استان با ویزگی بهتر و چابکتر ساخت.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس